mollymamma Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Vi har vært på UL i dag (9+2), og gyn. fant dessverre ingen hjertelyd - etter 2 SA i fjor sommer, håpet vi at det denne gangen skulle gå bra. Jeg skal på ny UL i morgen for å sjekke, UL bildene viste at det var en blødning på vei. Gyn. sa jeg kan få utskrapning i morgen hvis jeg vil, eller at jeg kan vente på at naturen går sin gang. Hvilke erfaringer har dere? Kan det bli komplikasjoner ved en utskrapning? Vi ønsker veldig en lillesøster eller lillebror til jenta vår, og vil velge det som er best for kroppen ifht. til en evt. ny graviditet. ...en trist dag...
scoobydo Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Hei... så trist å lese... Jeg hadde selv en MA for 4 uker siden.. tok utskrapning, fikk aldri "tilbud" om noe annet! Fikk utskrapning 6 timer etter jeg var på UL! Syntes det var greit å bli ferdig med det... blødde lite etterpå, og ingen smerter...! Hva som er best i fh til en ny graviditet vet jeg ikke...
Cillepille Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Hadde også utskraping jeg synes det var deilig å bli "ferdig" så fort som mulig, men jeg hadde aldri noen blødninger så det er ikke så lett å si lenge jeg hadde måttet vente isåfall. Fikk ikke noe valg på det. Men jeg har bare positive ting å se om utskraping, jeg blødde minimalt hadde ikke noe vondt og var meg selv dagen etter. Masse lykke til!! *klem*
mollymamma Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar. Jeg hadde utskrapning i går, og selv om dagen var veldig tung er jeg glad jeg nå er ferdig. Ble veldig godt ivaretatt på sykehuset, og har nå fått time til utredning allerede i juni. Etter å ha mistet 3 ganger, håper vi at vi kanskje kan få noen svar på hva som har gått galt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg ser du har tatt valget nå, men ville bare si at det er ikke farlig å vente til det kommer ut av seg selv. Det var mitt valg da jeg hadde en MA i uke 10 i fjor, det tok nøyaktig en uke for det endte i SA. Det er vel en ørliten sjanse for komplikasjoner ved utskraping, som ved alle inngrep, men den er veldig liten. Grunnen til at jeg valgte å vente var at jeg følte det var best at kroppen ordnet opp selv. I tillegg ønsket vi å prøve igjen veldig raskt, og ved en utskraping skjer det ofte at de tar godt i når de fjerner livmorslimhinnen slik at det kan gå noen måneder før det i det hele tatt er en bra nok slimhinne for et befruktet egg å feste seg i, hvis du skjønner hva jeg mener. Ingen krise altså, men jeg syntes det var fint å vite at det ordnet seg selv. Var ikke gøy med vanvittige blødninger, men jeg hadde heldigvis aldri vondt og hadde valgt det samme igjen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå