Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med uke 19 rugerne? Det er så stille på denne tråden.

Er spent på hvordan det går med dere....=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel her jeg skal melde meg inn.

Er på rugedag 7 med 2 egg i reiret.

Mine dypeste medfølelse til alle som tester negativt.

Det føles alltid som veldig urettferdig.

Krysser herved også fingrer og tær for de som er på trappene til test.

Har 7 trappetrinn igjen å gå.Men vil nok prøveteste litt i forkant.

Skrevet

Hei.

jeg har ingen verdens symptomer.. litt rart, men det trenger vel ikke være negativt.

kjekt å se alle det klaffer for for tiden!!

når skal folk teste?

jeg skal teste 23.mai..

Skrevet

Heisann Happy Girl

Da skal vi teste på samme dag. :-)

One week to go.

Har ingen symptomer selv foruten ømme bryst, men det har de vært siden innsetting.Og de er ofte det før mens generelt,så ingen nye tegn mao.Kort lunte da,det har jeg igrunnen.:-)

Skrevet

Hei!

Symptomene her er litt ømme bryster og mensmurringer, men det har jeg foran hver menstruasjon til vanlig også. Det som derimot er nytt, er stikninger rundt skambenet. Humøret er PMS-delux, jeg går i taket for ingenting og gråter mye lettere enn til vanlig. Hadde dette vært en vanlig syklus ville jeg sagt at nå er mensen like rundt hjørnet, men i denne IVF-karusellen skjønner jeg meg ikke på kroppen min lenger. Mest sannsynlig er det bare jeg som aldri før har kjent så godt etter ;-)

Skrevet

Hei alle sammen.

Er det noen av dere som har falt for fristelsen å teste tidlig?

Jeg snakket med en på jobb, som ikke vet at jeg er igang med IVF som sa hun er under behandling og var på dag 10 i prosessen i dag, hun hadde testet og fått en veldig veldig svak positiv strek, og var helt oppglødd av det så klart.

Jeg er på rugedag 8 idag men har bestemt meg for å vente til den 12 og følge legens råd.

Bare 5 dager igjen til vi har resulatet nå, men jeg tror ikke på noe før jeg ser det bevist. Så jeg forventer egentlig ikke annet enn et negativt svar, men inderst inne håper jeg jo så jeg holder på å dø.....:-)

Lykke til dere andre, håper det blir mange babyer over jul her....

Skrevet

skrev over at jeg vil vente til den 12 - skal være den 21 så klart. Sorry!!!

Skrevet

Vært stille fra oss en stund nå=)

Håper dere har hatt en fin feiring i dag!

Hvordan er formen deres? Går jammen meg fort til testing nå! Synes plutselig det ikke er så lenge til nå som vi snart er inne i den uken vi skal teste, hehe=) Men jeg prøver å ikke ha så store forhåpninger om positiv test, selv om det er veldig vanskelig å liksom lure seg til å tenke "jeg er ikke gravid, jeg er ikke gravid", når det er det man har så utrolig lyst til å være! Mange sier at man må bare forberede seg på at man ikke er gravid og at det dermed blir fryseforsøk senere, men det er lettere sagt enn gjort! Har jo selvfølgelig et håp om at jeg skal være gravid og skuffelsen blir uansett stor hvis testen er negativ, går å kjenner etter eventuelle symptomer hele tiden, men Progestan kan jo gi graviditetslignende symptomer så det er det ikke lett å skille hva som kan være hva =) Og jeg har siden natt til RD 6 hatt sterke mensmurringer som innimellom tiltar i styrke så er redd mensen dukker opp snart:-( Men troen og håpet blir uansett ikke borte!!! Klem

PS! Noen som har testet allerede kanskje?

Skrevet

Nå nærmer det seg testdag snart. Er så spent på hvordan det går med dere.

Ser at det er mange av uke 18 rugerne som har fått positive tester og det er jo så kjempekos å se=)

2IVF-ruger: går det bra med deg? Har vært så spent på hvordan det går, det har vært så stille på denne tråden de siste dagene. Håper det har vært en fin 17 mai helg:))))))))

Masse lykkeønsker fra meg til alle......

Skrevet

Det går bra med meg!=) Sjelglad for hver dag mensen holder seg borte, mensmurringene har avtatt litt, men de kommer og går. Er på RD 10 i dag! Spennende!!! I dag har jeg en god dag og en god følelse på at jeg er gravid, men i morgen er det nok annerledes - går veldig opp og ned;-)

Skrevet

Heisann!

Nå kribler jeg etter å teste, men jeg er fortsatt bare på rugedag 11... De kraftige mensmurringene, mindre ømme pupper og hodepinen sier meg at mensen kommer straks, men slik hadde jeg jo hatt det siden fredag. Og normalt bruker ikke mensen-kommer-snart-tegnene å være tilstede i dagevis. Jeg vil så innmari gjerne være gravid NÅ! Testdagen er egentlig på onsdag, men jeg får se hvor lenge jeg klarer å vente...

Skrevet

Hei alle sammen, jeg klarte ikke å holde meg, testet både dag 11 og 12 og begge var nagativ, ble så lei meg av det at lot være å teste idag morges, får vente til blodprøve imorgen nå. Crinonen gjør at jeg ikke får mensen, gjorde det sist også. Fikk mensen natt til dagen jeg skulle ta blodprøve ( 3 dager for sent) så da kommer den vel i natt.. Var skikkelig deppe igår. Første gang jeg ble deppe av å se masse barn og lykkelige familier.. Er mitt 3.forsøk, ( 2 frys) og begynner vel å innse at det kanskje ikke blir så lett som jeg hadde håpet... Syntest de sist dagene før blodprøven er verst for man ønsker så veldig at det skal ende bra... Noen andre som har testet?

Skrevet

Så dumt testene ble negative, men du testet jo ganske tidlig så vil tro det fortsatt er håp!!=) Blir spennende å høre svaret på blodprøva i mårra da! Masse lykke til=) Er veldig frista til å ta en test jeg også, men skal prøve å holde meg til torsdag!

Skrevet

enig med å holde seg.. viktig å være positiv, og de fleste av oss er vel det til det motsatte er bevist. Hvis jeg nå tester negativt imorgen skal jeg prøve å holde meg neste gang også.. Leste et innlegg her der en testet positivt etter en uke, trodde ikke det var mulig?? Vet heldigivs at jeg går rett på nytt fryseforsøk hvis negativt på blodprøven, så godt å vite at det er en plan der det skjer ting, er ventingen jeg blir mest stresset av... Krysser fingere for alle! var jo så mange postive tester fra uken før! Håper det er gode viber i luften!

Skrevet

Jeg er nå på rugedag 8 og har hatt noen mensmurringer - men ikke slik de pleier å være. Har dessuten også skikkelig PMS symptomer... hehe... Mannen min er litt fortvilt, vet ikke helt hvordan han skal forholde seg...

Har også vondt i skambeinet og er oppblåst i magen - akkurat som jeg føler en klump i magen (på samme viset som jeg hadde når jeg var gravid for 4 år siden). Har mye utflod, tisser mye. Fryser mye. Mørkere og mørkere morgenurin. Ømme bryster. Mørke brystvorter. Mye trøtt. Sover urolig - mareritt. Våkner om natta (noe jeg aldri gjør). Noe uvel/kvalm om morgenen. Ja, tror det var det meste.

Prøver å gjøre positive ting, som gjør at jeg tenker på andre ting enn magen min - men tankene dukker opp både i tide og utide... hehe... Har holdt meg rolig og har trodd dette går bra siden torsdag. Var helt rart - våknet med en en skikkelig indre ro om at dette kommer til å gå bra og har hatt den siden. Dagene før var jeg skikkelig urolig og visste ikke hva jeg skulle tro.

Prøver å få dagene til å gå, men det er IKKE lett. Vet ikke hvor lenge jeg klarer å vente med test - men vil helst vente til fredag da jeg er på rugedag 12 - har lovt meg selv -TIDLIGST onsdag men helst FREDAG.....

Hvordan går det med dere andre da??

Skrevet

Symptomene dine ligner veldig på mine må jeg si, og jeg testa positivt i dag!=) Mensmurringene mine begynte på dag 6, humøret er helt ute å kjøre og begynte å bli kvalm i går. Sover også veldig urolig og fryser hele tia! Krysser fingrene for at du er gravid!=) Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk! Det trenger jeg. ;)

Og lykke til til deg! :)

Skrevet

Heisann

Det høres spennende ut med flere her. I mine ører høres det ut som flere er gravide :) :). Får krysse fingrene noe innmari for dere.

XXXX

Rugedag 12. Det ser dessverre ut som mitt forsøk er over. Har begynt å spotte og brystene var ikke ømme lengre fra dag 10. Dette har skjedd de siste 5 gangene nå ved negativt svar, men jeg har 1 forsøk igjen i DK. Begynner å miste litt motet, men det er vel alderen (selvom eggene er bra).

Lykke til dere andre!!!

Skrevet

Er på rugedag 11 og skulle egentlig teste den 21, men idag klarte jeg ikke holde meg lenger.

Jeg tok testen i morges og den slo ut positiv med en gang.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEg gikk til og med til legen for å høre om de kunne ta blodprøve for å være helt sikker men de sa det var 100% så lenge grav testen var positiv.

Så her sitter jeg sånn halvveis lamslått av lykke - håper bare den lille holder ut til den MÅ ut. Jeg tør ikke slippe jubelen løs før over 12 uke.

Håper det går fint med dere andre som også skal teste.

All lykk til dere med reslutatet.

klm

Skrevet

Godt å høre at det ikke var nødvendig å ta blodprøve! Da tenker jeg ikke mer på det jeg heller=) Har jo ikke gjort det de andre gangene jeg har vært gravid så trengs vel ikke nå heller.... Begynte plutselig å tenke på om el-sprøyta fortsatt kan sitte i, men det er jo 15 dager siden jeg satte den. Og jeg har brukt den mange ganger tidligere og alltid fått så negativ test som det kan gå an å få allerede 13 dager etter sprøyta! SÅ vi er nok gravide=)=)=)=)=)=)=)=) Håper flere i uke 19-gjengen følger etter til 1.trimester. Lykke til!

Skrevet

2småIVF-rugere så flott da, gratulerer så masse, jeg må sjekke om det er flere som er gravide her.

Hei alle sammen jeg håper flere kommer etter meg, har testet positivt på 5 dagen idag, har egentlig testdato 21. mai, men jeg ringte Porsgrunn i dag og da blir det ultralyd 18. juni. Ringte også kvinneklinikken og min favoritt lege ringte meg tilbake, der blir det samtale og ultralyd 3. juni - he he...her får jeg i pose og sekk med tidlig ultralyd. Men på den samtalen så blir det å send søknad om fosterstatistikk blodprøve først og deretter hvis nødvendig fostervannsprøve, dette tilbudet får de som er har fylt 38 år. Håer det holder med blodprøven da, eneste ulempen er at dette må jeg til Oslo for å ta. Så skal det bli spennendes hvordan undersøkelsene blir lagt opp for meg nå. Har jo aldrig fått barn før så da er alt så nytt, håper at spiren eller spirene klorer seg fast i 8 mnd til, termin 28 januar her.

Skrevet

guggien så flott da, gratulerer så masse, da er vi 3 hitill som er gravide da.

Venter på flere godnyheter her jeg, og ønsker alle lykke til, og en stor trøste klem til de som har fått negativ test eller mensen.

eh...ble nesten flau her jeg, det er hvist bare jeg som testt så tidlig som på rugedag 9 og fikk positiv test , dvs at det var på dag 10 etter egguttaket. Men testdagen min har jo ikke passert enda, men nå er alt linet opp og klart for meg, så kan jeg ta en ektsra test bare for moro om to dager da, 21. mai, min første test var 15. mai.

Skrevet

Jeg leste at noen var litt bekymra for el sprøyta, jehg testet den ut og på dag 6 etter uttaket eller dag 8 etter el sprøyta så var min test blenda hvit, det gjø jeg for da kan jeg teste dersom jeg har lyst, og jeg hadde kramper som jeg voknet av natten til den morgenen jeg testet.

Skrevet

Gratulerer igjen både guggien og twinanne!!! Håper det snart blir flere fra uke 19-gjengen med positive tester!!=) Jeg har termin 1.februar (da regner jeg fra innsettdatoen og trekker fra 2 uker (som tilsvarer 1.dag i siste mens) plusser på 7 dager og trekker fra 3 måneder igjen - blir riktig det vel? Hørtes veldig tungvint ut kanskje, hehe=) Men vanlig terminberegning er vel første dag i siste mens, pluss 7 dager minus 3 måneder. Men ifølge den IVF-terminberegneren på Ønskebarn har jeg termin 31.januar. Kanskje de regner fra dagen mellom uttak og innsett da? Høres jo egentlig mer logisk ut det da=) Ikke at det er så nøye egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...