*Måneskinnsjenta* Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hve er det Purvis gjør med menn som har nedsatt sæd-kvalitet? Utrolig at div ivf-klinikker gjør det samme dersom han har så gode resultater!
♣ Christiane ♣ Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Han har kun gode resultater der det viser seg at den nedsatte kvaliteten er pga tidligere infeksjoner, eller andre ting som kan rettes opp. f. eks ubalanse i hormoner. Minn mann har selv vært der grunnen meget lavt antall sædceller, men han har vært sånn bestandig og det er nok medfødt, så hormonkuren han fikk fungerte ikke. Men hvis han finner ut at det er noe som kan rettes opp, så er det helt klart verdt ett forsøk. Det er mange ivf klinikker i Norge som ikke liker Dr. Purvis og dermed ikke interesserer seg for metodene hans, derfor er det ingen som tilbyr samme behandling heller.
Kine71 Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Hallo der! Vi har vært til dr Purvis pga nedsatt kvalitet. Mannen har stått på medisiner etter å ha vært til Purvis. Det var en fin opplevelse å våre der, han gjorde ul.lyd og forklarte grunnen til at sædprøven var nedsatt, nemlig en cyste og tidligere infeksjon. I dag var jeg på uttak og mannen leverte sædprøve som så bra ut....hurra!!!! Da vi var på ul.lyd i helgen fortalte vi at vi hadde vårt hos Purvis, og legen var ikke positiv til hans metoder. Vi forsvarte Purvis og sa at han er jo den eneste i Norge som prøver å hjelpe mannfolka. Vi fikk ingen tips eller råd av noen slag om hvordan vi kunne bedre sædkvaliteten da vi var på klinikken, nei de sa bare at her blir det icsi! I dag sa de at de kom til å gjøre ivf/icsi halvt-om-halvt, kuren til Purvis har helt sikkert hjulpet:0) Vi sa til legen på klinikken at de måtte vurdere å hjelpe mannfolka bedre i fremtiden og det håper jeg virkelig de gjør, man er jo tross alt to som skal gjennom forsøket. Purvis er kontroversiell og møter motstand, men takk og lov for at han finnes!!!!!
tubaluba Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Hei. Vil bare informere litt om vårt opplegg, da jeg så dette innlegget. Vi har 3 mislykkede ICSI forsøk i det offentlige, og skal igang med det 4(privat) Det vi vet er at min mann har dårlig kvalitet på sine svømmere. Det han nå skal igjennom er: pergotime og pregnyl (eggløsningsprøyte) Legen vår har ringt til Purvis ble det fortalt ,og så fått denne oppskriften for å bedre kvaliteten på svømmerne. Hørtes litt merkelig ut til å begynne med, men vi er glade for at det nå gjøres noe med det vi vet er problemet og at jeg da slipper litt billigere unna, og at vi stoler på at jeg fikser tingene selv i naturlig syklus. + jeg synes det var på tide at min mann fikk kjenne litt på dette med sprøyter og dill.. blir en annen tone her i gården nå tror jeg. Noen andre som har vært i gjennom noe lignende?? mvh
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Det er muligens jeg som har introdusert det her med "hestekur" hos Purvis. Jeg har bare godt å si om den mannen! Første gang vi var der var en mistanke fra min side om at det måtte være noe med mannens kvalitet, siden ingenting feilte meg og eggene var perfekt! Ganske riktig fant Purvis ut at kvaliteten var bånn pga infeksjon tidligere og hjertet mitt sank, men han hadde kur for problemet! Han er mildt sagt sjokkert hver gang han får høre lignende tilfelle hvor IVFklinikkene kjører i gang med dårlig sæd og håper på det beste. Det er å leke med folks kropp og stor psykisk og økonomisk belastning! Mannen bør sjekkes mye bedre i forbindelse med IVF. Jeg er helt enig. Han har ryktet på seg får å gi noen alvorlige kurer - men det hjelper! Da vi gikk ut derifra sa han - "Du blir gravid! Send bilde i posten!" Og han hadde rett! Bildet skal jeg sende om alt går vel. Prøven til mannen gikk fra bånn til rett under grensen, men det var nok til å klare det selv! Jeg anbefaler Purvis på det varmeste! Han kunne hjelpe oss ihvertfall..... Lykke til!
Frøya76 Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Er det menn som har fått beskjed om ok sædprøve og så har den vist seg å være dårlig hos Purvis?? Eller gjelder dette kun menn som har hatt redusert kvalitet som ikke har fått god hjelp i det offentlige?
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Hei Frøya! Min manns prøve ble erklært ok ved testing på klinikkene (både i Norge og Danmark!!)- MEN da Purvis leste resultatet av den ristet han bare på hodet. Prøven var ikke god (0% i progressivt motile spermier som er de som svømmer målrettet mot egget og befrukter det). Han hadde 30% motile, men det trenger ikke bety at de spermiene er befruktningsdyktige, de bare beveger seg. De kan være i elendig forfatning...Det var disse klinikkene brukte ved IVF, men de var selvdestruktive. Mine egg sluttet å utvikle seg på dag 4, og dette er forklaringen. Etter kuren fikk min mann 18 % progressivt motile hvilket skulle være nok for naturlig befruktning. Jeg ble oppfordret til å ELteste for å treffe nærmest mulig. Har dere mistanke om dårlig kvalitet på sæden, eller rett og slett uforklarlig barnløse? Ta kontakt med Purvis! Han kan i hvertfall sjekke mannen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå