Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg igang med pilleknasking igjen, skal på UL på fredag morgen. Håper bare eggene våre overlever opptiningen, sist gikk det med fire egg (to overlevde ikke, de to neste ble satt tilbake). Nå har vi bare to igjen, og håper veldig på at det ene overlever.

Vet jo vi er heldige som har et ICSI-gull som kom til på første forsøk, han betyr alt for oss, men ønsket om en (og gjerne to) til er så sterkt at det preger hverdagen hele tiden. Og spesielt siden vi har et vennepar som sliter med at de hadde et uhell og at de derfor må bli foreldre nå som det passer så dårlig(!), og et vennepar som bare trenger å lufte trusene sine samtidig så er de på vei (de ønsker det i det minste...).

Men nå skal vi bare tenke positive tanker og konsentrere oss om å få det til på dette forsøket, å få barn i februar blir fint :o) (alle mnd er jo alltid en fin tid å få barn på...)

Lykke til alle som venter på å komme igang og som er igang med forsøk. Måtte vi alle lykkes i disse lyse og gode sommermånedene!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med fryseforsøket ditt! Er selv 4 dager unna test etter fryseforsøk nr. 2 - fikk 2 egg tilbake den 2. mai. Disse var de siste vi hadde på "lager" og begge overlevde tiningen.

Skrevet

Så spennende "Kanskje i år?", håper testen er positiv!

Skrevet

Lykke til med opptining og ruging Jons :o)

Skrevet

Spennende - masse lykke til!

:-)

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til jons.

Skrevet

Hei jons,

Vi er litt i samme båt=) Har ei ivf-datter på 13 mnd. og hadde nylig et mislykket søskenforsøk. Nå har vi to egg på frys, og jeg startet med plaster 18.mai. Er veldig spent på om eggene tåler opptiningen først og fremst, da er jo muligheten tilstede. Men tenker jo en del på at dette forsøket heller ikke behøver å lykkes...Har litt angst med tanke på dette. Fikk i går vite at mannen min skal bli bestefar rundt juletider. Hans datter på 20 år er gravid og 9 uker på vei..så det la jo en liten "demper" på hele greia....Synes det er relativt ukult å ha jevngamle barn, men men..;-)

Skrevet

Prøvigjen, så leit at 1.søskenforsøk ble negativt, får satse på at eggene deres overlever opptiningen. Var på Riksen i dag og satte inn de to eggene vi hadde igjen på fryseren, nå håper vi at begge eggene fester seg og at vi blir trebarnsforeldre :o)

Lykke til med forsøket, skjønner at det er litt merkelig å skulle få barn samtidig med at mannen blir bestefar, men la ikke det legge en demper på det å få barn, dere trenger jo ikke akkurat å være sammen hele tiden?

Mvh

Skrevet

Hei Jons.

Hvordan går det? Er du på rugedag 6 i dag? Så spennende da! Krysser fingrene for dere=)=)

Nå har vi begynt å fordøye at han skal bli bestefar. Jeg er bare 34 år, så jeg føler ikke at jeg er helt klar for å bli "stebestemor", men...Men man kan si det slik at hun er tidlig ute, mens vi er sent ute. "Bestefaren" er 44;-)

Jeg skal forresten på ul torsdag og mulig innsett i beg av neste uke, men har egentlig ikke store forhåpninger til frys..

Skrevet

Hei igjen Prøvigjen.

I dag er jeg på rugedag 8, kjenner egentlig så godt som ingenting, men tror ikke jeg kjente noe særlig før rundt dag 9 ved forrige fryseforsøk.

Har vært hos akupunktør dagen etter innsettingen og på mandag, og skal igjen i morgen. Så får vi se hva blodprøven på mandag viser. Gruer meg til de siste dagene, de er nervepirrende og brukes til å kjenne etter symptomer stort sett hele tiden. Sikkert ikke et ukjent fenomen for alle rugere, det :o) Takk for kryssede fingre, det kan komme godt med :o)

Nærmer seg ul for deg, og innsett. Det er jo en del som ikke klarer det på utallige ferske forsøk, men hvor frysespiren sitter, så jeg forsøker å holde troen på fryseforsøk oppe. Det kan jo gå!

Litt rart å bli besteforeldre så tidlig, ja, men det er jo fint å være ung stebestemor :o) Håper dere lykkes på fryseforsøket nå, det gjør det nok litt enklere å tenke på at dere skal bli besteforeldre... Og så er det jo fint å ikke få så stor avstand i alder melllom første og andre barnet :o)

Krysser fingrene for dere også, sommerværet bør gjøre susen!

Skrevet

Jeg er også igang med søskenforsøk og frys. Måtte avbryte forrige fryseforsøk fordi det var et egg på vei, har nå tatt 3 progynova om dagen i steden for 2 og føler ikke noe til eggløsning nå (pleier kjenne det selv) og skal inn på ul på fredag. Har aldri hatt frys før selv om dette blir mitt 5 forsøk totalt, så jeg er spent på hvordan egga reagerer på opptining. Vi får holde litt "liv" i denne tråden og se hvordan det går med hverandre... :-)

Skrevet

Lykke til med testen jons :-)

Klem

Skrevet

Hei Jons.Nå begynner det å nærme seg test for dere. Fortsatt ingen blødning på dag 9? Det er nervepirrende å gå og vente på dette, nesten umenneskelig. Men så spennende - det kan jo faktisk bli to!!

Vi satte in to på 2. forsøk i 2006 og jg ble gravid med tvillinger. Holdt på dem til uke 24 og da mistet vi hjertelyden på den ene jenta=( 15 dager senere ble vår nydelig datter født (uke 25+6), så da var hun bare 900 gram...Vi har sååå lyst at hun skal få søsken...siden hun mistet sin tvillinsøster spesielt. Det var første tanken som slo oss..det går forøvrig fanyastisk bra med henne vi fikk beholde må jeg bare få tilføye=)=) (men vi tenker da masse på hvordan det hadde blitt om vi hadde fått beholde begge to.) Ønsker i hvartfall sååå sterkt at hun skal få ei søster eller en bror!!!

Er nå på vei til ul for å sjekke når evt innsett blir. Vi høres. Håper virkelig du fortsatt holder på spiren Jins=)

Hei Håper på søsken til Edwart; hadde aldri hørt om et slikt avbrudd på frys. Kjiipt! Når kan du starte igjen? Neste syklus?

Skrevet

Ja du får heldig vis da starte igjen på neste syklus så skal inn til ul i morra og er veldig spent på om det samme skjer en gang til. Er visst så "hormonell" denne kroppen min at det skal litt til for å "knocke" den ut ser det ut til! Blir det samme historien så håper jeg nesten at de går for ferskforsøk igjen for har 2 forsøk igjen. De fryseegga ligger jo fint der i fryseren de....

Skrevet

Er i dag på rd 10, og blør ikke nei, men det kommer jeg ikke til å gjøre før jeg slutter på hormonene uansett.

Har ikke hatt mensmurringer dette forsøket, hvilket jeg hadde de to foregående forsøkene (som jeg ble gravid på). I dag har det begynt å murre litt, ellers lite. Er veldig negativ nå, og gruer for testdagen og resten av sommeren.

Skjønner at dere ønsker søsken til gulljenta, selv har jeg vært helt babygal siden rett etter fødselen nesten. Og nå er jeg så fokusert på baby at jeg holder på å sprekke... :o) Helt utrolig at det har gått bra med fødselsvekt å bare 900 gram! Det er et under! Så bra!

Håper ul gikk bra og at du har fått dato for innsetting.

God helg!

Skrevet

Man blir litt smågal av denne prøvinga og ventinga ja.Vi tenkte også straks på å prøve på nytt, men det tok jo litt tid. Var til samtale allerede 30. oktober, og startet med spray i mars først...

Hadde også murringer da jeg ble gravid. Fikk en miniblødning på dag 6 som tydeligvis var en festeblødning. Sist fikk jeg også blødningen på dag 6 (og trodde det var festeblødning, men nei..). Jeg skal foresten sette inn 1 egg tirsdag den 3. juni (hvis det overlever da...;-)

Men DU, Jons, skal jo ikke få noen blødning nå!!!! Dette skal nok bli bra skal du se! Jo lengre det går uten blødning jo bedre=)=) Krysser fingrene for deg!!!

Det er faktisk et under at jenta vår overlevde ja, og at det har gått såå bra er helt uforståelig for oss nesten..;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...