Gå til innhold

Samboeren ber meg ta abort når jeg er 12 uker

Anbefalte innlegg

Kranglet som f....i går. Vi skulle ta med oss lillegutt ut og spise pizza i solen. Så begynte typen å fable (igjen!!) om at han hadde så lyst på hytte ved sjøen (alle vet at det er DYRT, ca 8 mill og oppover) og at han ville ha utendørs boblebasseng på terrassen hjemme (ca 50000). Vi har et fantastisk hus ved sjøen allerede, to biler og har nettopp kjøpt hytte på fjellet. Det betyr at vi ikke har råd til mer og burde være KJEMPE fornøyd med det vi har.

Jeg bare sa at det har vi ikke penger til så det er ikke vits å snakke om nå, vi kan kose oss med det vi har. Vi trenger jo først og fremst garderobeskap hjemme og å gjøre ferdig det nye soverommet til nestemann kommer i november.

Da rablet det for han og han mente at jeg var så JÆVLIG negativ. Jeg er ikke negativ, jeg er bare realistisk og i grunnen dritt lei av alle tingene han skal skaffe seg hele tiden enda vi ikke har mer penger nå.

Det endte med at vi gikk hvert til vårt i raseri. Så fikk jeg en tekstmelding der han lurte på om det var for sent å ta abort!!!!!!

Har dere hørt så jævlig???

Jeg er 37 år, han er 41, men ber ikke en dame på 37 år og er 12 uker på vei om å ta abort, dette barnet var ønsket og planlagt. Han er altså en bortskjemt dritunge på 41 år.

Siden han ikke fikk boblebad så må jeg ta abort. HÆÆÆ??? Og så bruker han selvfølgelig andre råtne trekk som at jeg er gal, må innlegges, at jeg klikker hver gang jeg er gravid, at jeg blir sinnsyk etter fødselen, jeg er sinnsyk til vanlig osv osv. Jada, jeg er så gal at!! Jeg vil bare ha en kjærlig mann som bryr seg om hjemmet og barna og meg og at vi samarbeider godt sammen og respekterer hverandre og har FELLES drømmer for fremtiden.

Ikke faen. Jeg tar ikke abort.

Trenger støtte!!!

Fortsetter under...

Jeg hører ikke til denne klubben, men vil bare si at jeg ikke kan forstå hva du får ut av dette forholdet. Dette er grov psykisk mishandling og du burde komme dg vekk så fort som mulig.

(Hadde han vært 18 år, så hadde det kasnkej vært håp om endring, men ikke når han er 41)

Han ønsker tydeligvis å såre deg med å fortelle deg siden han ikke får det han vil,så skal heller ikke du få barnet.

Ufattelig barnslig og lite saklig,gi han et spark i ræven!!

Jeg er også en smule "gal" når jeg er gravid,men helvete heller om noen skal få kalle meg sinnsyk!!

Ikke slett den mld,jeg ville beholdt den en stund til!!

Opplys han om at det uansett er for sent med abort,og at du ikke ville gjort det for han om det snødde en viss plass... =)

Lykke til med alt,skjønner at dette er vanskelig for deg!

Er det mulig???

Denne mannen trenger en liten oppvåkning i forhold til livets realiteter. Jeg håper for hans del at han ikke er seriøs med den tekstmeldingen, men at det bare var en infantil måte å prøve å såre deg på. Forhåpentligvis har han bedt om unnskyldning allerede.

Når det er sagt, er det ikke bare kvinner som får endret humør og hormonnivå under et svangerskap. Kansje han har svangerskapsdepresjon? Uansett er det ikke akseptabelt å oppføre seg på denne måten - voksne mannen!

Takk jenter!!

Nei han har ikke bedt om unnskyldning og jeg kjenner han såpass at jeg vet at det gjør han ikke heller.

Han håndterer mitt ønske om unnskyldning på samme vis som konemishandlere gjør. De får de stakkars ofrene sine til å tro at det er de som driver mannen til grusomme handlinger. Mannen er jo egentlig liksom snill, det er konen som er gal og får mannen så langt opp i et hjørne at han tyr til vold. Jadda, den går ikke jeg på.

Han er ikke voldelig fysisk, men hva med psykisk???

Jeg spør han om ikke han også var med på å lage dette barnet og at det jo var planlagt, det er jo litt rart å komme 12 uker etterpå (når vi egentlig burde feire at første kneika var over) og be om abort. Han svarer at han gikk på en smell, en tabbe.

Han kan bare dra seg i løken og pisse seg i øret. Jeg tar ikke abort.

I morgen skal jeg (egentlig vi....) til Rikshospitalet for å ta disse screeningtestene vi litt "voksne" gravide får ta. Jeg hadde gledet meg masse, har tatt fri fra jobb, skaffet barnevakt til 2-åringen, vi skulle ha en fin dag i Oslo etterpå og ta en god lunch. Men til helvete heller, jeg får dra alene og kose meg med ultralyden. Han vil jo drepe ungen så hva skal han se den for?

Jeg er helt målløs jeg.. En mann på 41 år blir sint fordi han ikke får utendørs boblebasseng!? Som andre sier, hadde han vært 18 år, hadde det jo vært håp om forbedring og modenhet.. Men neppe i en alder av 41 år nei..

Annonse

Stakkars, stakkars deg! Jeg er helt lamslått jeg. Er det seriøst mulig!?

Bare en sånn praktikalitet han kanskje burde tenke på. Med hus, hytte på fjellet OG hytte ved vannet så blir det ENDEL vedlikehold! Og dere burde/må nesten bruke hyttene hver helg og i alle ferier hele året for at det skal "lønne seg" og ha disse to hyttene!? Sånn tenker i allefall jeg! Ser hvor mye det koster og ha hytte, har en i familien som går i arv. Så selv om det er tantene og onklene til mamma som har bygd og betalt så koster det mye i året og ha denne hytta. Og med vedlikehold i tillegg. Og stort sett så blir den ikke brukt mer enn ca 2 uker av hver av oss i året. Tre familier. Det er jo så mye annet man skal i ferier og sånn.. Kanskje du burde foreslå at dere heller kan finne en fin hytte dere kan leie en ukestid hver sommer. Så slipper dere og ha noen annet ansvar for hytten i seg selv. Man kan tross alt leie ganske mye for det det koster og kjøpe/ha hytte :)

Hva angår oppførselen til mannen din ellers, ja, jeg vet neimen ikke hva jeg skal si jeg! Men han må vel ha et problem!? Kanskje du burde snakke med noen om det? Sikkert vanskelig og be han om og skaffe seg hjelp, det skjønner jeg. Men det høres ikke ut som om du har det så veldig bra.

Håper dere får ordnet dere, og at han begynner og respektere deg litt mer. Kanskje burde han lese litt bøker om det og være gravid, så han forstår at det ikke er uvanlig og "forandre" seg litt og bli litt "gal" når man er gravid. Samboeren min sier stadig at han vil flytte fra meg for jeg er så vanskelig og ha med og gjøre. Men det er jo bare hans måte og reagere på mitt bråsinne f.eks :)

Vi gravide kan jo være litt vanskelige, men det er ingen grunn til og oppføre seg slik som mannen din!

LYKKE TIL! Sender en stor klem også!!

Den var drøy.....

Det er lov å ha drømmer, og leke med tanken om hva man kunne hatt her og der, men for de aller fleste forblir det en drøm.

Tenk at en voksen mann kan synke så dypt, og bli så dust, det er helt uforståelig! Det går ikke an å slenge ut av seg noe sånn, det er ganske tung kost å få slengt i trynet!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. annet enn at det du ønsker fra din mann, er vel det de aller fleste av oss ønsker.

Gratulerer med vel overståtte 12 uker, ønsker deg masse lykke til i morgen og fremover. Stå på! Om ikke du får støtte hjemme. så skal du i alle fall få det her!!!

Vil bare si at jeg synes det er skikkelig trist at en voksen mann kan oppføre seg slik mot sin gravide samboer. Han MÅ jo be om unnskyldning for den sms`en han sendte deg!!! Skikkelig barnslig gjort.

Jeg syns du ska dra alene i morgen og kose deg i Oslo. Han fortjener ikke å få være med deg med den holdningen han har. Jeg synes du skal kose deg og kanskje se på søte små babyklær etterpå. Kanskje du får vite kjønnet i morgen:)

Lykke til videre:)

Takk jenter!!! Takk for kjempestøtte!

Jeg er iallefall skråsikker, jeg skal ha barnet så han kan jo bare si hva han vil.

Han har utrolig nok bedt om unnskyldning. TO GANGER i dag faktisk. Vel, det er jo bra, men jeg kommer jo alltid til å huske at han foreslo abort i 13. uke fordi han ble furtesur for et eller annet!!! Håper han tenker på det og gremmes når han ser den lille nyfødte - ja deg ville jeg drepe. Ja, for det er jo det abort er. Og ikke minst er det skremmende å vite at for den minste krangel så kan han finne på å trekke fram sånne totalt urimelige og laaangt over grensen ting å si. Hva blir det neste gang?

Er veldig lei meg og har hatt vondt i magen og hjertet og tårer i øynene i hele dag på jobben. Har sovet 4 timer i natt.

Gleder meg til å se lille nurket i morgen, da blir det nakkefold scanning, neseben scanning og blodprøve (av meg, ikke babyen). Og jeg får se babyen sprelle rundt der inne. Ultralyd rundt uke 12 er den aller beste tiden faktisk. Babyen er "helt ferdig" og hele babyen får plass på skjermen. Jeg er bombesikker på at det blir en gutt, har visst det inni meg siden før testen var positiv. Sånn hadde jeg det med lillegutt på 2 år også. Så nå får vi se om det slår til igjen :-) Skal få legen til å zoome inn skikkelig.

På meg virker det som om han føler seg liten, ikke får viljen sin og dermed prøver han å ta deg og si ting der det sårer mest. Verden er nå en gang slik at vi ikke kan få alt vi peker på til enhver tid – og han er 41? Han virker på meg som et barn som er med på handlerunde og ikke får leken har sett i butikkhyllen. Han kan ikke kjøpe seg lykke – og lykken dere deler finnes jo.... bl.a. i magen din akkurat nå – et lite under. Forstår han ikke hvor heldige dere er? Ikke alle kan få barn og snart har dere to??? Pass ekstra godt på det lille lykketrollet ditt du!

Har en skilsmisse bak meg og en nydelig og forståelsesfull ny samboer. Eksen min hadde mange gode egenskaper, men han kunne ikke vise eller snakke om følelser og hadde et meget materielt syn på livet. Han klarte ikke å argumentere mot meg i diskusjoner og valgte da å prøve å såre meg for å få meg ned på samme nivå som han selv (jeg skulle føle meg liten fordi han ikke hadde det bra med seg selv). Han sa da også ting som likner det du beskriver over. Heldigvis fikk vi ikke barn og det endte i skilsmisse. Vi er begge lykkelige på hver vår kant med nye livsledsagere og er fremdeles venner. Vi passet ikke sammen som kjærester – persontypene våre var for forskjellige. Men – det virker som om eksen min har det bra sammen med sin nye og bygger henne opp. Det er bra, fordi her var jeg mest bekymret.

Men det kan gå bra hos dere Anonym, men det kommer an på hvilken holdning han har. Synes han virker meget barnslig (boblebasseng vs livet til et annet menneske – hallo?) og det virker også som om han vil kontrollere deg og det er ikke bra. Tenk over om han bygger opp eller undergraver selvtilliten din mesteparten av tiden. Dersom du skal ha det godt, så bør han styrke selvtilliten din.

Stå på ditt og gjør det du føler er riktig – du er ikke alene og det er, som du ser, flere her inne som sitter og krysser fingrene for deg.

Annonse

Hei,

Håper du har det bedre i dag. Helt klart ikke en måte en mann skal behandle en dame på, langt mindre når hun er gravid.

La meg få vite hvordan du hadde det på UL'n. Jeg var på min forrige uke (for oss litt gamle vet du :-) ).

Hadde vært morsomt med litt kontakt siden vi er nesten samme alder.

Kos deg med den lille som vokser inni deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...