Gå til innhold

Vond rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner noe i ryggen (enda...) Har kjent en del jeg, ikke sterke smerter men likevel. Det kan vel ikke være bekkenløsning så tidlig, er i uke 16?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på vei her,dessverre =(

Jeg hadde store plager med bekkenet sist,og ble sykemeldt de siste 3 mnd.

Siden det ikke har forsvunnet helt siden sist,regner jeg med at jeg skal få slite skikkelig denne gangen,er jo bare 13,5 og merker det allerede =(

Skrevet

Jeg har allerede vært sykemeldt i 3 uker på grunn av vond rygg, å jeg er i uke 13, legen meinte det kunne tyde på bekkenløsning men er sikkert litt vanskelig å si sikkert så tidlig.

Skrevet

Jeg er ca 13 uker og sykemeldt pga bekken. Jeg har hatt bekkenløsning og full sykemelding hver gang *( dette er 3dje gang) fra uke 12. ca!

ta hensyn, og husk bekkenløsning er ikke farlig - bare veldig vondt.

skjekk ut svømming for gravide der dere bor, det er en fin ting : )

Og husk dere kan få gratis fysioterapi hvis legen bare husker å skrive bekkenløsning med gangvansker på henvisningen. det er ikke alltid at legene er så oppdatertert på dette!!!

Skrevet

Kan noen forklare hvordan bekkenløsning utarter seg? Er ikke så lett å vite hva det er når man aldri har hatt det...

Skrevet

Det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne. men det kan være vondt i skambeinet og i halebeidnet. Det kan kejnnes nederst i ryggen, Og det kan kjennes nedover i bena.

Det kan også kjennes nesten som svie oppover i skjeden.

Felles er at det er smerter som føles hemmende i bekkenområdet. Det er mange forskjellige grunner til bekkenløsning og det er mange forskjellige løsninger på problemet : )

Men det beste er å holde ut under svangerskapet med smertelindrende og forebyggende, også går det over for de aller fleste etter fødsel helt av seg selv. Og for de ca 5% av oss som ikke bir kvitt det uten hjelp så finnes det god hjelp å få mange steder : )

Søk litt rundt på nettet! Jeg anbefaler Britt Stuge sitt opplegg!!!!!

Skrevet

Skrev akkurat et innlegg under "hvordan er formen?" om dette. Jeg har også fått konstatert bekkenløsning med gangvansker igjen nå (kom for fullt i uke 25 sist, nå er jeg bare 14 uker på vei...) og er sykemeldt i 30 % foreløpig for å kunne hvile mens småen er i barnehagen. Jeg tok faktisk kontakt med landsforeningen for kvinner med bekkenløsning denne gangen (LKB - sjekk ut nettsiden) og der fikk jeg mange gode råd og tips. Blant annet skal jeg få tilsendt en liste over fysioterapeuter her i Oslo som har opplæring i Britt Stuge sitt opplegg:-) Ser ikke akkurat fram til 6 mnd med bekkenløsning, men har nå fått henvisning til både manuell terapeut og bassengtrening så da er det vel håp:-)

Lykke til alle sammen i alle fall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...