Han79 Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Vesla har fått det jeg tolker som trøske (hvite flekker i munnhulen). Er det bare å pensle med trøskesaft (Corsodyl) eller bør jeg gå til lege? Må jeg behandles? Har ikke merket noe tegn til sopp hos meg. Hun bruker forresten smokk, og jeg er nøye med å koke disse regelmessig. Noen som vet hva jeg bør gjøre?
Expat Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Hør med apoteket/helsestasj og pass på å få masse luft på deg selv! Du kan faktisk godt sole deg på puppen i det fine været (om du er sørpå...), det dreper soppen på deg, den som våger seg... Er du av den mer blyge sorten bruker du en hvit tynn t-skjorte eller singlet, uten bh, sett deg i solveggen! Og ellers skift innlegg ofte, ikke ull nå.
Erisa* Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Heisann! Så sant det ikke plager henne, skal det ikke være nødvendig å behandle trøske. Det vil gå over av seg selv etter hvert. Men hvis dere blir plaget av det, kan det behandles. Da bør du få en resept på soppdrepende middel hos legen. Jeg vet ikke om jeg ville startet behandling med Corsodyl på egenhånd, jeg ville konferert med lege eller helsesøster først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå