Gå til innhold

En ny tråd om uhøflige ting som venner / familie har gjort..

Anbefalte innlegg

Hehe, leste om paret som plutselig ikke var invitert til bursdag lenger, fordi det ikke var plass til dem.. Vi hadde en gang invitert et vennepar til en bedre middag, og hadde fått ordna det slik at foreldrene mine (vi bor hos dem når vi er på ferie på hjemstedet mitt) ikke var hjemme den kvelden. Vi hadde gjort en del forberedelser, og 1 time før de skulle komme, fikk jeg en melding: "Hei, vi drar på X for å ta en øl i stedet, kan vi ikke spise en annen dag?"

"Kos dere. Nei." svarte jeg. Jeg har enda ikke klart å nedlegge at de faktisk gjorde det.

Fortsetter under...

Herregud!!! Det er jo sykt!

Vi var invitert på besøk hos noen vi kjenner en gang, skulle komme kl 17. Da vi dukka opp, var de ikke hjemme! Greit nok det, men da jeg snakka med henne senere, så hadde de reist på ferie den dagen!!! Hallo? Vi avtalte jo besøket dagen før, så hun kunne jo sagt fra! Går vel ikke an å glemme at man skal på ferie??

Hun er litt snål da, typen som inviterer på middag, og serverer brødskive e.l og skylder på at hun ikke hadde tid å gå i butikken.....

Heldigvis ikke så mye kontakt med henne lengre!

Hehe...broren til mannen min bor på samme tettsted som oss (langt nord i landet..) Bilen hans brøt sammen, så han lurte på om han kunne låne den ene bilen vår noen dager (Vi hadde da allerede aventert den for salg; skal ha bare en bil) sånn for å komme seg på butikk etc.

Så låner han den i en dah, to, tre...fire. Så ringer mannen min for å høre om vi snart får den igjen. Da har han og kona kjørt med vår bil til sørvestlandet!! Uten å si fra liksom...

Hmmm...det var litt sært...

Annonse

Svigermor kløp meg i puppene engang, for å sjekke om jeg hadde nok melk til mini.

Jeg var hjemme i permisjon, hele svigerfamilien (damene) samlet seg på dagtid i gangavstand fra der jeg bor. Ble jeg bedt da? Nei... Følte meg litt teit da ja:(

Er endel mer jeg kunne kommet med, men husker selvsagt ikke noe mer konkret nå...

Har en "venninne" som har gått bak ryggen min og kalt meg en dårlig mor, og kalt meg en del ting forran en gruppe folk.... Heldigvis for meg var det en av de der som kjenner meg som kunne gjenfortelle alt som ble sagt..

Så denne "venninnen" kommer jeg nok ikke til å ha noe særlig kontakt med fremover.

bestemor er en kløpper i å legge ut om hvor feit hun er og dårlig skjulte hint om at jeg må slanke meg mens vi er i selskaper og helst da kakene og sånt blir servert.

greit nok at jeg er stor, men det får da være måte på å være ufin. hun har alltid vært veldig opphengt i vekt da så er jo ikke noe nytt heller. bareat nå når hun er blitt litt gammel i hodet så kan hun bli direkte stygg *sukk*

Annonse

Åh, sånt er irriterende. Jobbet sammen med en som drev på sånn. Hadde han vært slank og i god form selv, skulle jeg ikke sagt noe, men det var vel kanskje det som var grunnen til at han trengte å si noe, at han var tjukk sjøl.

Hadde ei tante som stadig kommenterte vekta mi, og utseende. Da jeg var lita skulle hun stadig vekk kjenne på ryggen min for å konstatere at hun ikke kunne kjenne ryggraden min (noe som forøvrig bare var tull), og da jeg ble sånn 12-13 fikk jeg formaninger om at jeg måtte ikke slanke meg slik at jeg fikk spiseforstyrrelser. I senere år nekta hun for at hun hadde gjort sånt, for hun kunne jo ikke skjønne hvorfor jeg ikke kom på besøk eller var interessert i å ha noe med henne å gjøre.

Oi fra eks svigers er det mye jeg kunne nevnt.

-hun kom med klær til ungen,det eneste hun har komt med, og sa at her er skikkelige klær.Bedre med få skikkelige klær enn alt det billige fra hm.

-Kom uannmeldt en dag da vi hadde vært borte en uke og ja det var litt støvete.Hun hadde med seg en pose som hun satt på gulvet.Rett etter tar hun den opp og setter den på bordet og sier: jeg setter den her så den ikke blir skitten. En pose! ? grr....

-vekt.klær og sminke blir kommentert ofte

-Du kunne jo pusset opp badet,sa hun en gang.

En gang jeg sa jeg var trett,ungen og jeg hadde vært hjemme fra sykehuset 2 uker,da sier hun at det kan jeg ikke være for jeg er jo hjemme hele dagen med en unge som sover og spiser.

Denne her synes jeg er toppen av frekkhet: min daværende kommende svigermor (altså mora til min daværende sambo) hadde overnattet hos oss og vi satt rundt kjøkkenbordet og spiste frokost. Sambo beklaget seg over dårlig råd ol, hvorpå min svigermor kom med en tirade som endte med noe som: "det finnes da flere fisk i havet" - myntet på at hun syntes synd på sønnen sin som hadde funnet seg ei dame som attpåtil hadde en unge fra før.

Kan vel si at jeg aldri var særlig populær der i gården, nei. Men trodde vel ikke at hun kunne være så freidig å si noe slikt under frokosten vi serverte, etter å ha overnattet hos oss, - og så sånn helt uten blygsel selv om jeg satt der jeg også...........

Jwg var ca 15 år og hadde beaøk av to gode venninner. vi satt på rommet mitt og prata med noen gutter i telefonen (telefonen gikk på rundgang,haha). Så sa plutselig den ene veninna mi at hun ville gå på gangen og prate, for vi andre to skravla så fælt. Ok, sa jeg, men bad henne ikke prate så alt for lenge (hustelefonen til foreldrene mine). Hun kom inn igjen etter en stund og vi jentene satt og prata om helga og hva vi skulle finne på osv... skulle møte de guttene vi var blitt kjent med, jeg var nesten sammen med den ene av de osv...

Etter at venninnene mine hadde gått, kom mamma på rommet mitt og sa: "Hørte XXX snakka i tlf på gangen her.." Det hun hadde hørt da, var at "venninna" mi hadde bedt den ene gutten om å ikke si til meg hvor festen skulle være i helga osv, for de (hun og den andre venninna mi) gidda ikke å ha meg med dit, de var så lei av meg... Og dette i mitt hus, med vår telefon!! Jeg ble så fryktelig såra... heldigvis bad denne gutten som jeg nesten var sammen med meg med på festen til helga, viste seg at hun venninna mi var forelska i han, og hadde snakket med en av kameratene hans om det... Jeg gidda ikke gå ¨på festen, men fikk i stedet besøk av kjekkasen;D Har ikke snakka med denne venninna etterpå (10 år siden), selv om vi hadde kjent hverandre og vært venninner hele livet. Jeg ble så forbanna skuffa!!

Noen bekjente av meg skulle feire felles fødselsdager med en større utflukt med mange gjester. Ca 50 personer fikk invitasjon. Og så var det noen par som fikk vite at de stod på venteliste!!! Greit nok å ha det, men å fortelle det :-D

De ble mildt sagt ikke veldig interessert i å komme...

Svigermora mi sa til meg en gang at det var fint at sønnen hennes kunne komme dit etter jobb om dagene og spise middag slik at han fikk slappet av litt... Måtte gjerne overnatte også, så fikk han virkelig hvilt ut litt. Akkurat som jeg og datra vår var så slitsomme at han måtte få slippe og spise sammen med oss om dagene... hyggelig hyggelig...

Et vennepar av oss hadde bedt oss og noen andre til en liten sjalabajs (dram og snacks) en lørdagskveld. De hadde sendt barna til hennes foreldre på overnatting, slik at vi slapp å tenke på at det var barn i huset, og vertene hadde anledning til å sove/ligge lenge dagen derpå.

Det andre venneparet som var invitert, er utflytta sambygdinger som var "hjemme" for en langhelg.

Vi kom først, og hadde sittet en time eller noe og drukket øl da de andre kom. De måtte legge minstebarnet hos hans foreldre før de kom. Da de kom, så kom det frem at dama skulle være edru, dette pga hun hadde slitt litt med migrene samme dag og dagene før, så hun kjørte. Mannen ville heller ikke "ta'n helt ut" den kvelden, fordi de skulle kjøre laaaangt (50 mil hjem igjen) neste dag, og han har en tendens til å bli skikkelig fyllesjuk. Men noen drammer skulle ha ta.

Da kommer det fra vertinna:

"Herregud, hvis dere skal være sånne festbremser, så tror jeg at jeg ringer mor og får henne til å komme med barna. Jeg gidder ikke bruke opp barnevakten min på sånt!"

Ja, takk for den liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...