Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 I kveld er første gang på mange måneder at gutten min (11.5mnd)sovner i sprinkelsenga. (Han har frem til nå blitt puppet i søvn i dobbeltsenga.)Jeg har lagt han i sovepose og knytt den fast i sprinklene. Han har også frem til dags dato fått pupp om natta, men nå synes jeg det er nok. Hadde vært godt å få sove litt mer enn 2 timer i strekk... tenkte derfor å starte med nattavvenning i kveld. (sambo er bortreist til fredag) hvordan skal jeg gjøre det når han våkner? Skal jeg hente en flaske vann å ha på soverommet som jeg skal tilby? Han pleier å våkne annenhver time... kan ikke si jeg gleder meg på denne natta...
cocochin med to små Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Vel, jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd, da vi fortsatt har et nattmåltid i 5-tida som må pelles bort etterhvert. Men, jeg har hatt en sønn som har våknet HELE tiden, hver natt i hele sitt liv. Jeg har ammet han når han har våknet fordi jeg har vært så sliten og hatt underskudd på søvn, det var det eneste som fikk han til å sovne igjen og jeg hadde vondt av han fordi han klødde og hadde eksem. Kanskje kommer din sønn til å være kjempegrei å ha med å gjøre på nattavvenning, og kanskje trenger du ikke gjøre slik jeg har gjort og som jeg har tenkt å foreslå. Siden du har puppet han i søvn i din egen seng helt frem til nå blir det ganske brått for han å måtte sove i egen seng, sovne uten puppen i munnen, og ikke engang FÅ puppen. 3 ting på en gang, skjønner du hva jeg mener? Så om nattavvenningen blir et helvete så kan du jo begynne med at han skal sove i egen seng? Jeg lot han sove i egen seng, men tok han opp og ammet han om han våknet og ikke ville roe seg ned igjen. Men jeg prøvde å holde han våken under nattammingen og satt oppreist i en stol, og så la jeg han tilbake i sengen når han var ferdig. Slik ble han trygg på å sove i egen seng, og etterhvert har det blitt lettere å roe han i sengen når han våkner, uten å amme han. Jeg tilbyr vannflaske, stryker han over hodet eller ryggen, og nynner nattasang. Han får nå bare puppen 1 gang pr natt, klokken halv fem om morgenen ca. Likevel kan han fort våkne flere ganger i løpet av natten og jeg må inn og trøste.. Har visst bare en gutt med dårlig søvnmønster som våkner lett. Prøv nattavvenning du, og lykke til med det! Om det ikke går så lett så kan du jo gjøre som meg, å pelle bort en uvane om gangen. Først lærer han å sove i egen seng, og dermed å sovne uten å ha puppen i munnen. Deretter kan han lære seg å klare seg uten pupp om natten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå