Plutseliten :) Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Har vært et av pinsens prosjekter Vi har gravd og hakket og anlagt et område til dette formålet. Og med noen kilo poteter m/groer var det bare å sette. Alle nabobarna overvar det hele....spurte og grov,og ryddet stein og gresstuster. Og til stor stas fikk de sette poteter de også,og vanne tilslutt. Så nå gleder vi oss til nypoteter utover sommeren. Fra før av har vi grønnsakshage,der spirer løk,salat,reddik,neper og gulrot. I tillegg har jordbærplantene vokst seg store og kraftig. Det tegner til en vitaminrik og grønn sommer
phantomet Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 oioioi...dere er driftige! Jeg synes det hørtes veldig koselig ut med egen grønnsaks og potet avling...men jeg innser min begrensning denne våren...*ler* Men jeg kommer gjerne for å få en smaksprøve, når avlingen etterhvert blir klar for høsting...*hint-hint*
Maud Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Så flinke dere er! Sånn holder pappa'n min også på. Ser imidlertid at det er temmelig krevende, så her blir det ingen kjøkkenhage.
iznogood Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 NamNam! Poteter fra egen åker! Misunner deg både åkeren og grønnsakshaven. Jeg har forsøkt å sette ned litt grønnsaker - men mauren jofser dem i seg så snart de spirer. Tror de blir brukt som sengetøy i maurtuen :-)
Superlis Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Det er kjempekoslig med alt som spirer og gror. Vi har plantet ute og inni drivhuset, er så gøy:)) Det er kjempe flott utover også når ungene(egnes og andres) går rundt i hagen og spiser sukkererter,gulrøtter ,jordbør og diverse andre arter.nam,nam.)) Men må nok innrømme at vi er litt treige,potetene er enda ikke komt i jorden.....
tebekaa Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Imponerende! Deilig pinseaktivitet da, gir en egen ro å grave litt i jorda. Litt terapi i det, tror jeg. For min del har jeg stort sett kun fjernet planter fra hagen i pinsen. Ugressplanter. Og så har jeg og store-snupp satt ned en solsikke som hun sådde på skolen. Det var visst alt. Men det var mye ugress, altså. Og så er alt klart for å sette ned 17.mai blomstene, hvis ikke plantesenterne ble tømt i pinsen, da. Da får vi nøye oss med flagg i bed og krukker, da;-) Ja, ja. Fint det og, da. Kos dere med vitaminene da. Får nøye meg med de på glass og sånn jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå