Gå til innhold

Ønsker flere barn, men er redd for å føde.

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på flere barn, nr.3 Men jeg vet så altfor godt hvor vondt det er å føde. Jeg venter bare på å begynne prøvingen. Klarer ikke å la meg stoppe av hvor vondt det er. Når ønske er så stort om flere barn.

Tenker litt skal, skal ikke. Klarer jeg en fødsel til. Jeg har hatt drømme fødsler før. Tror det var at jeg fødte nr.2 uten smertestillende, og det gjorde VONDT. Men så vil jeg utsette meg for det en gang til.

Andre som har hatt/har det på samme måte?

Fortsetter under...

Hei. Jeg er klar nå for å prøve å få nr. 5. Hele svangerskapet i og for seg er noe jeg gruer meg til, fordi de siste mnd. er så lange. Angående fødselen er noe jeg bare fortrenger og tenker at jeg tar det som det kommer. Vet at det er vondt, men jeg har jo greid det før. Problemet hver gang har vært at jeg har grua meg til å komme i uoverenstemmelse med jordmora. Vært redd for å bli nekta smertestillende, ikke bli hørt osv. Jeg har fått epidural 2 ganger og spinal 2 ganger. Første gangen jeg fikk spinal ble jeg nekta epidural, men så ble det jordmorskifte og hu neste ga meg spinal, som er til å anbefale. Men jeg gruer meg like mye nå fordi jeg er livredd for å føde naturlig. Men denne gangen har jeg vurdert å ta et møte med jordmor i forkant på sykehuset, og få det ordentlig inn i journalen hvordan jeg vil at fødselen skal være, dersom alt går som normalt. Føler jo at jeg fått litt erfaring nå og syns ikke en jordmor skal fortelle meg hva som er best for meg når jeg faktisk har vært gjennom det 4 ganger før. Men, du kan jo dra opp på sykehuset i forveien du også. Vet at man kan det. Det kan kanskje få det til å føle deg tryggere.

hei !!

jeg vet akurat hvordan du har det!!!!

jeg er nå gravid i uke 35 med nr 4!

jeg sa til meg selv etter nr 3 alt ALDRI mer!!!! fødselen var traumatisk og knallhard men rier som varte over 2 minutter!

men 4,5 mnd etter var jeg gravid igjen....uplanlagt,da mannen min skulle sterilisere seg!

jeg ba om epidural både med nr 2 og nr 3,men fikk beskjed om at det var for seint til det.....jeg drøyde det litt for lenge med å komme meg til føden,hadde 2 -3min mellom riene da jeg kom dit!!

denne gangen har jeg blitt lovet epidural mot at jeg kommer dit tidligere!!

jeg har slitt med fødselesangst hele svangerskapet,vurderte sterkt abort da jeg fant ut at jeg var gravid pga reddselen for fødselen,men jeg hadde aldri klart å gjennomført det, har kommet til å slitt med det resten av livet. har ingen å miste!!!

har nå en baby som har lagt seg på tvers...å keisersnitt er eneste mulighet om han ikke snur seg selv eller de på føden ikke klarer å snu han rette vei, å det vil jeg iallefall ikke ha!!!!så nå har jeg slått meg til ro med at jeg vil få epidural når jeg kommer inn, og vil få en ganske så smertefri fødsel!!! så gleder vi oss bare til å få den lille i armene våre!!

snakk med jordmor, men hjelper faktisk!!! ikke la dette stå i veien for å ett lite mirakel, det er utrolig hvordan synet på ting kan endre seg i løpet av svangerskapet, og husk at det finnes hjelp bare man kommer i god tid!! du kan også be om å få keisersnitt!!! det gjorde en venninne av meg, og hun fikk det pga fødselsangst etter 1 mann!!!

lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...