KAS.81 har født:-) Skrevet 12. mai 2008 #1 Del Skrevet 12. mai 2008 jeg har bekkenløsning med til tider store smerter og store vanskeligheter med å bevege meg i tilegg sliter jeg derfor veldig med å få sove og lite søvn og intense smerter gjør noe med både tolmodighet og humør. Har en datter på 3,5 år som er vant til at mamma er der for henne 100%. nå føler jeg meg som en ubrulkelig mor. hun har naturlig nok lyst til å ut å sykle i det fine været. mamma klarer ikk gå. hun trenger litt hjelp ned bakkene er ikke helt stø på å bremse i tide ennå. sitte på gulvet å leke med henne er ett smerte mareritt. før gikk vi masse turer sammen ut i skogen og koste oss. er jo vanskelig for henne å godta at mamma ikke kan gjøre de samme tingene som før. hun elsker å leke gjemsel nå orker jeg kanskje to runder så er jeg helt ødelagt. savner å leke med datteren min gå turer, sykle og spille ball sammen. nå føler jeg meg bare ubrukelig. husarbeidet gjør seg ikke selv heller. når jeg gjør husarbeid så renner tårene samtidig i frustrasjon og smerte. alt er greit de ukene mannen min har formiddags uke, men er helt forferdelig de ukene han har ettermiddag og jeg står med alt alene. hun er i barnehage på dagtid. har ei forståelsesfull og hærlig datter på alle måter, men savner å være den mamman jeg ønsker. alt er jo ett ork om dagen. hvordan løser dere andre det. føler jeg gjentar meg selv med at mamma klarer ikke for det gjør vondt. hun er veldig forståelsesfull, men hun blir jo lei av at jeg ikke orker lenger sånn som før og legger dermed skylda på babyen i magen. blir godt denne uken for da er mannen min hjemme på ettermiddagen. i dag tok han henne med på sykkeltur og hun var super fornøyd og kunne krabbe opp i fanget mitt etterpå å lese en lang bok noe vi gjør mye for det klarer jeg hvertfall selv om jeg har vondt i bekkenet. men ellers føler jeg det blir alt for mye playhouse disney på ettermiddagene her noe som strider sterkt mot det jeg er vant med å bedrive ettermiddagene med men er jo koslig så lenge vi gjør det sammen å bruker det til læring, men gleder meg til babyen er ute å vi skal takle sjalusi i steden:-) håper bare bekkenløsningen slipper taket ganske fort etterpå. er forresten i uke 32 så 8 laaaaaaaange uker igjen. ble visst litt klagete dette her, men er bare uvant for meg å ikke føle at jeg strekker til. syns huset flyter over og tusen ting jeg skulle ha gjort i tilegg til å være der for min datter og mann Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137715007-dere-med-bekkenl%C3%B8sning-og-barn-fra-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gillenia Skrevet 13. mai 2008 #2 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg har 2 gutter på 7 og 10 år, så det er nok enklere for meg enn for deg, for de er mer "selvgående". Jeg er avhengig av en del pauser i løpet av dagen hvor jeg ligger rett ut. Nå i pinsehelga når guttene har hatt fri, har jeg lest en spennende bokserie i "pausene" mine, slik at det har blitt koselig for alle i stedet for at jeg ligger og føler på alt jeg burde gjort. Hva mer kan du gjøre med dattera di i "hvilestilling" som er avlslappende og koselig for dere begge? Tegne? Høre på lydbok? Skrive en historie sammen som pappa kan få? Jeg skjønner at du er vant til å være aktiv, og at det sikkert ikke er så lett, men lykke til med å finne på aktiviteter som ivaretar både dine og dattera di sine behov! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137715007-dere-med-bekkenl%C3%B8sning-og-barn-fra-f%C3%B8r/#findComment-137725859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglehjertet Skrevet 19. mai 2008 #3 Del Skrevet 19. mai 2008 Er du selv sykemeldt fra jobb, eller er du hjemmeværende? Har du undersøkt mulighetene for å sykemelde far pga syk mor (barnepasser)? Hvis mor skal være hjemme med barn og er syk, skal også far kunne ta ut egenmelding/sykemelding. Dette må jo gjelde også når han jobber ettermiddag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137715007-dere-med-bekkenl%C3%B8sning-og-barn-fra-f%C3%B8r/#findComment-137773066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Del Skrevet 19. mai 2008 hei jeg har også en datter på 3.5 år, som krever sitt. I den alderen så er de som regel ganske oppegående, så en forklaring til barnet på hvorfor det er slik går jo. Jeg bruker de kreftene jeg har på jobben, som jeg fortsatt jobber 100% i. noe overskudd til min lille trille når jeg kommer hjem er lik null!!! det er helt forferdelig. Men nå før helga var jeg så uheldig å falle rett på ryggen, så nå stiller mye seg annerledes. Jeg skal til lege i dag, så da får vi se hvordan jobbsituasjonen blir fremover. Men overskudd til den lille frøkna hjemme.....ja, kanskje den blir bedre, når jeg sitter hjemme hele dagen. Eller kanskje ikke... Uannsett så får småtrollene masse omsorg og kjærlighet uannsett om vi ikke klarer å gjøre aktiviteter med dem. Snakk med dem hvorfor mamma er så sliten, å legg planer for bare "mamma_datter" aktiviteter etter babyen er kommet... klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137715007-dere-med-bekkenl%C3%B8sning-og-barn-fra-f%C3%B8r/#findComment-137774346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå