pantegi Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Må bare spørre: Er det ille å for det meste bruke våtservietter (selvfølgelig en skånsom variant) istedenfor klut og vann på de aller minste?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Her i huset så bruker sambo kun våtservietter og jeg bruker kun mesoft med vann. Så det blir ca 50/50 med hver. Og gullet blir ikke sår med denne løsningen så da fortsetter vi med det. Gjør som du føler for.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Er vel like greit med mesoft og vann kanskje? Skånsomt, engangs og naturlig... Har litt babyolje på dersom bæsjen sitter ekstra godt fast:)
BR76 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 En bomullsdott med litt skånsom baby lotion på fungerer også greitt. Hvis det ikke er for mye i bleien da. Pleide å bruke Weleda til jeg fant ut at den visstnok kan inneholde noe allergifremkallende. Nå bruker jeg Gaia, ingen problemer med den hittil. Har ikke sett dem i butikken, men kan bestilles fra nettet. Husk å sjekke at de skånsomme produktene ikke inneholder paraben...
Delirium Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Vi bruker bare klut med vann...våtserviettene er mest til å ta det verste av avføringen før det vaskes skikkelig. Da viser det godt hvor mye våtserviettene legger igjen selvom huden ser ren ut.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Vi bruker kun våtservietter... Obs sine. Våre har aldri reagert på dem.
Leonella777 Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Vi bruker kun vann. Skyller i springen og tørker godt med tørt håndkle, MYKT. Men om vi skal ut, da bruker vi Coop våtservietter, de er faktisk de beste, mest skånsomme. De er testvinnere og billige oxo!! Jo mindre man bruker på huden, jo bedre. Altså kun vann.
Ingefær Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Våtservietter bør kun brukes på tur etc. Vi har aldri brukt dem. Mitt råd til alle er å prøve dem selv, og å kjenne litt etter. Kjennes ut som man går med såperester i underlivet. Vann er det beste! Gratis og helt naturlig!
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 27. januar 2009 #10 Skrevet 27. januar 2009 Våtservietter fjerner klister på langrenn-ski fant jeg ut en vinter. Etter det fant jeg ut at jeg ikke vil bruke de på det mest følsomme området på kroppen til et barn. Syns selv de kan svi litt når jeg har brukt de på hyttetur ol.....
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Vi bruke bare våtservietta, men så e han ingen bæsjegutt ;-) Simple babys sine e uten parabena, farge og parfyme.... Å da e d jo ikke nåt farlig :-) E jo de parabenan man ikke vil ha på barnehuden
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Jeg bruker våtservieter på både meg selv og babyen på tur.. synes det funker supert. Jeg synes ikke det føles som jeg har såperester i underlivet som andre her skriver. Hjemme bruker vi stort stt Mesoft og vann (evt m lactacyd el olje for å fjerne bæsj))
pusseluskan Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Vi bruker kun gassklut og vann. Helt gratis! Våtservietter koster en del,i tillegg er de ikke særlig miljøvennlige(men de er kjekke å ha med på tur,ferie etc).Vi bruker tøybleier også vi da... Vår lille blir fort sår ved bruk av våtservietter,har prøvd flere merker med samme reaksjon.
Lemonia Skrevet 30. mars 2009 #14 Skrevet 30. mars 2009 Vi bruker bare vaskekluter og vann. Våtservietter brukes kun når vi er ute. Jeg har ikke lyst å bruke unødvendige stoffer på huden til sønnen vår.
HegeAE Skrevet 5. april 2009 #15 Skrevet 5. april 2009 Våtservietter = TUR ingenting anna. Og ein må jo faktisk tørke stompen for det etter at ein har brukt våtserviett. Det finnes tørre eingangskluter og av papir. (Libero og Euroshopper) Mesoft er genialt. Kan brukes som vanleg vaskeklut. Mjuk og fin til bruk av all vask. Vasker skjeldan nedantil. Kun morgon og kveld. Er det avføring, så brukes det olje. SÅPE er forbudt nedantil. Det går fint å bruke fleirgangskluter på heimebane og. Finnes mange god og mjuke. Og på sikt det mest økonomiske. Ved avføring bruker eg tørre eingangskluter (Enten euroshopper eller Mesoft. Syns det er meir reinslegare enn å måtte vaske i skittvatn. Test våtservietter på dere sjølv. Da finner de fort ut om dei svir eller ikkje. Det er kun Coop X-tra som ikkje har svidd nedantil.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2009 #16 Skrevet 31. mai 2009 som jeg har skrevet før i en annen tråd bruker jeg som regel bare vann.. våtserviett på tur.. mannen blir bruker våtservietter av og til. om guttungen har bæsjet. men vi smører alltid på en salve fra cosmopharma. den er jo helt naturlig og paraben fri. hindrer irritasjon fra urin, avføring og gnaging fra bleiene. kjempe grei. kjøpte min på nettet her: www.cosmopharmas.com/NO58759 guttungen vår elsker å bade å bli skylt i lunka og rennende vann.
Mrs Inked Skrevet 7. juli 2009 #17 Skrevet 7. juli 2009 Weleda babyolje inneholder kun sesamolje og ringblomst. Så skjønner ikke helt hva som skal være allergifremkallende av de to tingene.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #18 Skrevet 17. juli 2009 Nei ikke feil,men hjemme er det sabla greit m myk klut å vann?? min gutt på 7,5 mnd har kun vårservietter på tur,men helt fra starten hadde jeg med meg tre,fire kluter å pose. Sikkert meg som er litt galen,men har aldri hatt sår stump å bruker ikke noen ting på huden eller i vannet hans. Solkrem joda,å av å til godlukt i helgene;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå