Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 det er ikke farlig å spise vanlig kremost typer...? det står ikke no på de skjønner du... føler at kremost osv ikke er farlig..er jo hvitost på en måte!!!
babygullz <3 vilde Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 hvilken produsent er det? Du kan jo finne mailadressen eller ev. telefonnr til produsenten, og høre med dem? De vet garantert om produktene er trygge for gravide, og om de er pasteurisert;)=
Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2008 vet ikke helt produsent.. hmm kan jo sjekke... iallfall den ene typen er rund boks, med en ku foran på bildet.. og det står at det er hvit ost liksom..og melk den er lagd av
Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2008 rund liten hvit boks. med 8 biter i... den skrattande kon heter den... og en annen...samme type..Kiri... og den 3 er en boks... som heter puck...alle er hvit ost.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Æ ville sjekka d nøye opp hadde æ vært dæ... Hær e vi ofte å handle over grensa te Finland som blir d samme da som å fære te Sverige mht prisan å dær har dm helt andre regla når d gjelde ka dm har lov å sælge osv. Bedre å være sikker på ka man stappe i tryne :-)) Men visst d står at mælka e pasturisert ska d være trygt ja :-)
Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2008 det står ikke ordet pasturisert..hmm... det står bare skummetmelk hehe.. jeg har alltid spist slik, men plutseli begynte jeg å tenke på det....
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 da staar vel ikkje pasteurisert paa tine sine kremoster heller sovidt eg kan huske,men gaar du inn paa tine.no saa faar ein jo opp at da er pasteurisert...trygt aa eta.,.norske...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Hmm, skumma mælk ska jo være pasturisert da :-)) Men kanskje du kan sende en mail te produsentan?? Sku ønske d sto på alt man kan være i tvil om "KAN spises av gravide" eller motsatt da :-) Da hadde alt vært så mye lættere :-P
Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2008 til klumpen : dette er jo ikke norske produkter da..Hmm.. men nei vet at det ikke står på de norske heller..! sunnybeach : ja skummet melk skal liksom være pasturisert!!! hehe.. derfor trudde og tenkte jeg at det var greit....
Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2008 fant dette på matportalen : Osteprodusentene er påbudt å merke produktene når det er benyttet melk som ikke er varmebehandlet på forhånd i osteproduksjonen. Kravet om å merke produktene med hvilken type varmebehandling melken har gjennomgått og om det er benyttet ikke pasteurisert melk gjelder innen hele EØS-område burde jeg tenke at det er trygt da..? siden det ikke står på pakka at den IKKE er pasteurisert?!?
Miss Dynamite Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. mai 2008 det står også at smeltede oster, som også fåes på tuber, er trygge.... disse her er jo veldi myke så....:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå