Gå til innhold

kan gravide/prøvere gå på ketolyse kuren??


lillebie på`n igjen

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å begynne på ketolyse kur, men vi prøver å bli gravide...

kan man følge denne kuren selv om man er i en slik situasjon?

og hva med disse vitamin pillene man kjøper ved siden av*(min mor går på ketolyse og har vist meg de)

jeg leste fort gjennom boka men fant ingen ting om graviditet.... noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da var jeg på ketolyse.no og ser gravide ikke kan gå på den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

På grunn av manglende dokumentasjon vil jeg på ingen måte anbefale deg å gå på Ketolysekuren mens du prøver å bli gravid. Spis sunn, variert mat og husk å ta folat /folinsyre som bør tas fra før man blir gravid. (Spør på apoteket)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på STRENG ketolysekur da jeg ble gravid, og ble MEGET lei meg fordi jeg måtte slutte på kuren. Gikk ned 500 gram i snitt om dagen! Var kjempeflink. Men kom fram til at kuren rett og slett var grunnen til at jeg ble gravid, da jeg hadde tatt av mye kilo rundt magen.

Og nå som jeg ammer kan jeg ikke begynne igjen, men skal love at jeg skal på den igen med en gang jeg har mulighet. Ketolyse er den perfekte kuren for meg, da jeg kan spise mat jeg liker og trenger ikke å veie maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

500 gram om dagen, det kan du nok ikke forvente over tid, rekorden som er dokumentert er 242 gram eller 25 kg på litt over 3 mdr.

Det vanlige vekttap på ketolysekuren ligger på 0,5- 2 kilo pr uke.

Menn og de som er tyngst går ofte mest ned.

Lykke til med alt sammen

Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jewg går på atkins, od det fortsetter jeg med selv om jeg holder på med IVF. det er fordi at et slikt kosthold kan forbedre eggkvaliteten, og kan hjelpe meg å forebygge spontan abort. PÅ IVF klinikken og overlegen på KK har gitt klarsignal på det. Det begynner å bli ganske vanlig innenfor fertilitetsbehandling å gå på lavkarbo/høy fett og protein dietter, men de fleste fastleger har ikke greie på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...