Gå til innhold

Rugere: Spiser dere veldig sunt eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merket bare jeg spiste 1 skolebolle så fikk jeg dårlig samvittighet og tenkte, nei, dette kan jeg ikke spise når jeg ruger, kanskje det kan gå galt.... Er litt for dumt egentlig.., men blir vel egentlig veldig bevisst på å spise veldig sunt, jeg da. Går 1 tur hver dag på minst en halv time (jeg er sykemeldt og har derfor god tid til å gjøre det jeg vil), og drikker mye vann. Spiser sunne ting på brødskiva, spiser mye frukt etc.

Men spiser dere mye sunn mat når dere ruger eller tenker dere ikke over det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel ikke akkurat si at jeg tenker så veldig mye på det.

Men en ting har jeg kuttet ut og det er sjokolade gjør sikkert ikke noe å spise det, men jeg er litt sånn alt eller ingenting:) Så jeg har jo blitt litt sunnere da:):)

Drikke mye er jo viktig men er liksom aldri tørst

klem

Skrevet

Hei på deg.

Jeg har tre barn og ruger på ett egg - det som er viktig for oss som ruger er at vi skal ha det godt med oss selv og våre omgivelser - har du lyst på en skolebolle så SPIS en skolebolle jente:-)

Går du derimot og henger deg helt opp i hva du spiser så blir det hele litt klemt tror jeg. Det er viktig at vi lytter til kroppens signaler nå i rugetiden og har det maks godt er er superego!

En skolebolle kan ikke skade, selv om man skal være bevisst på å få i seg næringsrik mat.

MEN røyk, tobakk og alkohol er skadelig.

Så spis og kos deg du og så ønsker jeg deg lykke til og må du få en positiv test snart.

Klm

Skrevet

Jeg tror også at det å kose seg er viktig, du skal jo ha det bra i rugetiden. Og har du det bra så vil en evt bebis ha det bra også tror jeg:o)

Men har hørt at godteri i lassevis ikke er så bra, eller rettere sagt sukker. Så 1 kilos poser fra Sverige er kanskje ikke så lurt;o)

Kaffe og Coca Cola kan man også kutte ned på, jeg har pleid å ha samme leveregel som om jeg var gravid. Altså maks 2 kopper kaffe pr dag...............

Skrevet

Tror ikke selve rugeperioden har så mye å si, det er i forkant av forsøket det er viktig med regelmessig og sunn mat. Kutte ut kaffe, alkohol, sigaretter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...