Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått det. OG jeg blir gaaaal! Dukket opp for tre dager siden, etter noen timer i sola. Jeg leste på nettet at det skulle gå vekk rimelig kjapt om jeg holdt meg borte fra solen. Så jeg har holdt meg inne siden.

Men det blir bare værre og værre. Armene mine ser ikke ut, tusenvis av kløende små blemmer. Og ansiktet er helt jævlig. Har ikke blemmer der, men er rød og hoven. og huden er skikkelig ekker og ruglete. OG det KLØØØØR!

Hva gjør jeg?

Skrevet

Sikker på at d er soleksem da? Kan være noe annet.. en allergisk reaksjon eller noe...

Skrevet

Smør på en mild kortisonkrem

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er lysdermatitt ja. Det kom med en gang etter å ha vært i solen. Googla og fant info samt bilder av soleksem, det er helt likt.

Skrevet

jamen, apoteket er jo stengt! Jeg har prøvd tomat (leste at det var et kjærringråd) men det gjorde det bare værre.

Det har ikke klødd noe særlig før i dag. Nå er det helt uutholdelig.

Skrevet

Jeg får soleksem hvert eneste år.. Eneste som hjelper her er å "sole det ihjel"... Et par dager så går det over...

Jeg blir rød-skjoldete og prikkete, og det klør noe vannvittig... Jeg bruker alltid solkrem, aldri under faktor 15. Og jeg bruker også ganske dyr solkrem (lancaster), da huden min er ganske sær og reagerer på slik som nivea osv....

Skrevet

Gjør det samme som deg etter mange års erfaring og utprøvelse av tiltak.Det beste for meg er høg faktor og sole det ihjel.Det er ille på topp men kan plutselig forsvinne over natten!!

Skrevet

Men hvordan fungerer det. Altså. Om jeg holder meg inne til det forsvinner nå. Og så går ut i solen igjen. Kan det komme på nytt da? Eller blir huden herdet for denne omgang nå?

Skrevet

Hadde det masse da jeg var barn, men det går bra nu, hvis jeg bare passer på. Bruker smertestillende når det er som verst.

-Fikk soleksem med det samme jeg brukte Ambrer Solair (sikkert ikke stavet riktig) har også hørt om flere der ikke tåler denne

Skrevet

Jeg kommer ihvertfall til å bruke datteren min sin solkrem med fakor 50 i ansiktet tror jeg, hehe.

Skrevet

Hvis du bor n¨rme grensen til sverige, så dra over og kjøp noe som heter salubrin, fungerer supert for oss! Flytende salubrin, ikke salven. Og les bruksanvisningen.....

Skrevet

Har tenkt oss en harrytur over grensa i nermeste fremtid faktisk. Så da blir det salburin:)

Skrevet

Bare pass på å vanne den ut som det står, ellers blir det ikke gøy!!

Skrevet

Sikert lurt med en mild kortisomkrem/salve. Jeg pleier å ta allergitabletter (Aerius/Zyrtec/Clarityn) når jeg får soleksem. Det hjelper mot kløen.

Gjest armagedon
Skrevet

alovera gele, smør tykt lag ofte, eller naturll yoghurt:)

Skrevet

Legg på våte kluter (kalde) når det klør, det lindre iallfall litt...

Eg har også fått soleksem nå i pinsen, og det er langt fra noe kjekt.. Får det også oppå hendene, og der e d ik lett å dekke til med klær :o(.

Eg smøre meg m faktor 25 (etter at eg ha vært i sola... litt sent, men hjalp no litt da)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...