Gurine Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Har skrevet denne inne på skravle og 1 trimester også, men hører her også jeg. Er gravid i uke 7+3, og legen min syntes jeg burde få tatt glucosetesten så fort som mulig, helst mot slutten av neste uke. Hun mente at det er mer og mer vanlig at alle tar denne testen nå. Men er det ikke veldig tidlig å gjøre dette i 1 trimester? Jeg er overvektig, men har vært gravid to ganger før uten å ha hatt antydning til svangerskapsdiabetes. Jeg har ikke mye diabetes i slekta, og jeg har lavt og fint blodtrykk.. Har dessuten hatt noen små blødninger hittil, men disse har gitt seg nå. Men fikk ikke time til tidlig ultralyd. Men glucosebelastning vil hun ha av meg så tidlig, enda alt er usikkert enda når jeg ikke er lengre på vei, og ikke har fått bekreftet liv enda en gang.. Syntes det var merkelig jeg.. Andre som har tatt testen så tidlig, eller har noen formeninger?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 jeg har akkurat skrevet innlegg om akkurat dette - se mitt svar på dette der
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Jeg synes du burde forhøre deg litt med jordmor og evt andre leger. Så vidt jeg vet oppstår gjerne svangerskapsdiabetes senere i svangerskapet, synes det høres rart ut å ta testen før du har noen tegn på sv.diabetes.
Gurine Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2008 Ja, jeg spurte om å få slippe, og det gjorde jeg heldigvis. Har begynt å bli litt kvalm også, så da fristet det ikke veldig med testen. Sist jeg sjekket blodsukkeret lå det på 5, så har ingen tegn på diabetes i hvertfall. Tror legen min tror det er moderne å ta testen uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå