Gå til innhold

Mindre mage... (ikke for dere som er "sensitiv" for å lese om annet enn lykke og ikke-bekymringer!)

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 11+3. Mistet i en en blighted ovum i mai -07 i uke 10, og hadde en SA i uke 14+3 i desember. Er derfor naturlig nok rimelig nervøs denne gangen.

Det jeg undrer på er om noen av dere andre har merket mindre mage etterhvert..? Jeg fikk veldig fort mage, måtte allerede i uke 5 å kjøpe gravidbukser fordi jeg ike fikk mine egne igjen. Ser ut som om jeg er fem mnd i stedet for litt over to:) Men i dag virker magen litt mindre.. Kan det være hormonene som stabiliserer seg eller noe? Har ikke hatt så mye symptomer utenom ekstrem trøtthet og litt kvalme innimelom, men det er jo uansett noe som pleier å begynne å gi seg på dette tidspunktet. Er i tillegg øm i puppene.

I desember begynte hele aborten med brunlig utflod om morgenen fra uke 11 til uke 12, så frisk blødning med vannavgang i uke 12. Deretter tok det merkelig nok over to uker med blødninger før aborten var ett faktum.

Denne gangen har jeg liksom hatt litt lys kaffefarget (Beklager detaljer...) utflod om morgenen. Snakket med gynekolog som sier det nok bare er litt sensitive slimhinner. Tatt bakteriologisk prøve som viser gule stafylokokker, noe som er en del av normalflora hos mange. Hun ville uansett ikke behandle med antibiotika før uke 12 da siste organdannelsen er sensitiv for påvirkning nå.

Jeg vet jo at det ikke er en døyt å gjøre for å påvirke forløpet, men er allikevel så redd for å oppleve dette en tredje gang. Prøver derfor å lete etter andre som har opplevd noe lignende og kan fortelle meg at f.eks. mindre mage er normalt...

Fortsetter under...

Hei.vet ikke om d er normalt eller ikke men kan d ikke ha noe me oppblåst mage å gjøre?? har også stor mage men d er bare mye luft. forstår godt at du er nervøs, har d sånn selv. mistet 2ganger jeg også.

håper d går bra denne gangen for oss begge:)

Hadde mye større mage de første ukene (er 10 uker på vei nå), men så har jeg kastet opp i tre uker og gått ned noen kilo så nå er jeg vel i "normalvekten" min tror jeg. Men magen er merkelig flat... Synes den er større til vanlig... Er sikkert normalt.... :)

Håper det går bra for dere.

Hadde brunlig utflot i en liten uke etter jeg tok celleprøve sist jeg var til legen, var veldig bekymret da. Men siden jeg ikke har blødd noe "ferskt" blod så satser jeg på at ingenting er galt... Er uansett latterlig kvalm døgnet rundt så jeg håper "han" fortsatt lever inni der :)

Min jordmor sa at hvis alle som hadde blod i utfloden skulle ringe til helsestasjonen, så skulle de ikke gjøre annet enn å ta telefonen. Jeg har også iblandt utbrudd av bakteriell vaginose, og da tror jeg det er gule stafylokokker som er vanligste bakterien? Vet ikke, men jeg har iallefall fått lokal-behandling (krem-kapsyl i vagina) noen ganger (selvom det vanligste kanskje er å spise tabletter)... kanskje du også kan gjøre det?

Mindre/større mage har jeg også, noen dager synes jeg det ikke synes i det hele tatt, andre dager synes jeg det er tydelig at jeg er gravid....

Heisann! Jeg hadde en liten blødning onsdag i forrige uke, fikk panikk og fikk time til ul, alt var fint.. Begynte å blø igjen på søndag, fikk panikk! Og dro på legevakten, men de kan jo ikke se så mye der. Var ikke kvalm da og synes både mage og pupper var blitt mindre, så var sikker på at nå går det gale igjen. Mistet i uke 11 i desember. Fikk en ul i dag og alt var helt fint!! Hadde en blodansamling utenfor livmoren så jeg skulle ikke få panikk om det kom noe brun utflod. Dette var helt vanlig sa han, så kan jo være det er det hos deg også? Nå er jeg ivertfall kvalm nok og har ømme pupper igjen...Men magen er ikke like stor... Har gått med gravidbukser siden uke 4.. Så alt er ivertfall fint hos meg selv om magen er krympet.. ;)

Lykke til!!!! =D

Annonse

Åh, så godt å høre din historie - skulle selvsagt ønske for din del at du slapp å oppleve blødning, men når det ser ut til å være i orden for det, hjalp det meg kjempemye å lese innlegget ditt:) Tusen takk!

Jeg vet jo at det ikke betyr at det ikke KAN gå galt for meg, men det hjelper jo så lite å bekymre seg i hjel, selv om jeg syns det er naturlig at vi blir engstelige når v har mistet før. Har kontroll fredag 23, så teller spent dagene til det!

Kjøpte forresten Lactal for å se om det kunne hjelpe på utfloden med farge, og det gjør det sannelig! Har kjøpt en 7-dagers kur, og utfloden er nå mye lysere igjen.

Siden du betrygget meg så mye, kan jeg prøve det samme med deg: jeg har en gutt på 6 år, og da jeg var i uke 12 med ham, fikk jeg en frisk blødning. Den varte i ca 3 uker, og viste seg å være en blodansamling i enden av morkaken, en bitteliten en, og det gav seg selv etter tre uker som sagt. Så det er jo mange som blør uten at det går galt, vi får tenke på det.

Masse lykke til til deg også!!

Så flott å kunne hjelpe noen til å slappe av.. =D Det er jo så mye å bekymre seg over i disse første mnd! Blir helt tullete...ivertfall når man har mistet før. Jeg har allerede hatt 3 ul så regner meg som litt hysterisk..hehe.. ;)

Lykke til igjen! Du får gi beskjed om hvordan det gikk på kontrollen! :)

Syns ikke du er det minste hysterisk, regnet med jeg ville ønske mange ultralyder selv før jeg ble gravid igjen, men så føltes det annerledes når jeg ble gravid - tror kanskje jeg ble så mye undersøkt med innvendig ultralyd sist at jeg er lei av at det stadig ble puttet noe opp der, så nå ville jeg være i fred dersom det ikke blir noen blødninger:) Håper derimot de kan ta utvendig ultralyd om vel en uke - da vil jeg ha det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...