Gå til innhold

Til dere som har fått baby nå - hvis dere fortsatt titter litt her inne:)

Anbefalte innlegg

Er nå en uke på overtid og kjempelei. Vil så gjerne få hilse på lille gullet nå, men har ikke hatt noe blødning og slimproppen har heller ikke gått.

Nesten ikke merket noe til kynnere heller, hatt ørlite murring i magen bare. Dessuten har babyens hode ikke festet seg.

Lurer nå på hvor vanlig det er at man ikke har noen av disse "fortegnene" før man føder?

Fortsetter under...

Det kommer plutselig. Gjorde det med min første mann. Hadde ingen tegn til fødsel når terminen kom. Men den dagen jeg slapp tanken på hele greia og tenkte at hun får bli der inne da. Så kom det, da slapp slimpoppen, vannet gikk og fødsel var unnagort på noen timer.

Lykke til, barnet kommer når det er klart.

Hei:)

Jeg er også en uke på overtid, og mega lei:( det er flere uker siden hodet til den lille festet seg, og har gått med murringer og kynnere i flere uker, uten at noe har skjedd. Har nesten mistet troen på at fødselen kommer til å starte av seg selv..

lykke til ;) Håper du slipper å vente så mye lenger nå...

Hei, jeg hadde murringer og vondt i magen i 2 dager før jeg fødte. Trodde ikke magevondtene hadde noe med kommende fødsel å gjøre, føltes som en annen type vondt på en måte... Men plutselig gikk vannet og slimproppen samtidig og riene startet etter få minutter. Hodet var ikke festet da det satte i gang...

Jeg hadde ikke noen spesielle forvarsler idet hele tatt. Var i fin form. Våkna på natta av rier og tegningsblødning. Riene fortsatte utover dagen og til slutt kom nå gutten. Vannet gikk ikke før helt på slutten.. Man blir gal av å lete etter tegn hvertfall:) Jeg prøvde å ikke tenke så mye på slutten, var blant annet på plantasjen kvelden før... styret med blomster osv. tankene på helt andre ting hvertfall, så startet det den natta:)

Det kommer nok når du minst aner det;)

Hadde ikke hatt en eneste kynner eller murring eller noe, plutselig gikk vannet 4 uker før termin :)

Men trøste med at nå er det ikke lenge igjen til dere får se nurkene deres :)

Annonse

Jeg hadde ikke noen spesielle tegn på at fødsel nærmet seg - bortsett fra at jeg var litt lei ventinga. Jeg fikk tips om å "planlegge" masse aktiviteter for å få tiden til å gå - og det gjorde jeg til den store gullmedalje (lunsj med venninner, familievisitter, hilse på kollegaer etc) - men dette ble intet av. Våknet plutselig på natta av "kynnere" som viste seg å være rier. Hadde ikke antydning til at slimproppen hadde gått (den så jeg aldri noe til - og jordmor sa til meg at man ikke skal "vente" på at den kommer heller...) - vannet gikk ikke før jeg var på sykehuset etter 4-5 timer. Så jeg hadde ingen tegn på at ungen skulle komme, den kommer når den er klar! Mitt tips er å prøve å glemme alle tegn, og prøv å slappe av og kose deg (og sove) før babyen kommer!!!

Signerer Gro her, SOV så mye du kan før fødselen... det blir lite søvn når babyen kommer!

Hadde hatt murringer ganske lenge, men fikk mer jevne tak i ryggen - aldeles ikke vonde. Etter hvert gikk både slimpropp og vann.. og riene kom plutselig veldig tett. Er nok ingen fasit svar på hvordan en fødsel starter og hva man skal kjenne etter!

Hei. Du kan ha mye av "fortegnene" lenge før fødsel og du trenger ikke å ha noen av de før det plutselig begynner. Jeg gikk på overtid denne gangen. skulle på overtidsvurdering tirsdag 13 mai, men mandag 12 kl.15.00 begynte alt av seg selv ( takk og lov for det, for jeg gruvet meg til tirsdag). Jeg hadde kynnere helt siden uke 13, løs mage i 4 uker, slim i 5 uker før, og 2 netter med rier + + en del mere. Men jeg gikk til siste alikevell. Så man vet alldri. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...