Gå til innhold

Til dere som har født før

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra jeg kom på sykehuset. Men da hadde jeg jo allerede 6 cm åpning...

Man går jo med litt "vondt"er på slutten rett som det skvetter, har ikke peiling på når det egentlig begynte. Høres litt dumt ut, men jeg skjønte ikke at det var begynt før vannet gikk og det var så vondt at jeg ikke kunne stå.

Men bare hatt en fødsel foreløpig da... ;)

Jeg regner offisielt fra 3 cm åpning, da sa nå hvertfall JM på sykehuset at fødselen var i gang.

Men for min egen del sier jeg fødselen startet med den første maserien, gikk i 2 dager med slike rier + null søvn, så fødselen var absolutt i gang for meg da selv om det ikke var ekte rier, ventet bare på at det skulle ta seg opp.

Intresant å høre hva folk sier,skal en regne fra 1 cm åpning,vel da har jeg i begge tilfeller hatt lang fødsel,selv om leger og jm sier jeg har hatt kort. Første var jeg i fødsel med i fire månder og andre gangen to månder. Skal en regne fra første ri,så har jeg hatt uker med fødsel begge gangene. Skal en regne fra min 4 cm og tre minutter mellom hver ri,har min fødseler vart i max fem timer. Så det blir så utrolig forskjellig på hvor lang fødselen har vart ut fra hvordan en regner.

Grunnen til at jeg spør er at jeg ofte ser at mange skriver at min fødsel varte i nesten 48 timer og da lurer jeg på når begynte den fødselen,har du vært i aktiv fødsel så lenge. Kan godt være at noen har det,jeg er ikke ekspert på område,men kjekt å spenndene å se hva folk svarer.

Jeg hadde to cm åpning i to uker før fødsel så jeg kan ikke regne ut i fra cm. :-) Men fra murringene startet og jeg lurte på om noe var i gang så tok det ca 12 timer. Tror dette er ganske gjennomsnitt for en førstegangsfødene.

Annonse

jeg vil si fødslen startet når riene begynnte med gjevne mellomrom,før jeg måtte kjøre til sykehuset..men når jeg sier hvor mangen timer d tok,så mener jeg fra jeg kom på sykehuset..å da hadde jeg med nr 1 3-4 cm ..å med nr 2 hadde jeg 4 cm..

var 4 timer på sykehuset med nr 1 og 1.5 med nr 2 ..

Hadde rier tett i tett fra ca kl 1300 på dagen og guttungen kom kl 17:38... Men vannet gikk ca kl 0500 på mårrakvisten!! :) Siden jeg bor på Røst så måtte jeg flyves til bodø! ca kl 1100 kom flyet og ikke før i 12 tiden ankom vi sykehuset siden vi måtte vente på en ekstra ambulanse på flyplassen i bodø!! tok sin tid for å komme frem og det å ligge på en sånn båre var ikke noe behageli!!! den forbanna legen her ute glemte å nevne om at hode til guttungen var festa!!! Hadde dem visst det om bord så kunne jeg jo sitte på turen innover istede for å ligge!!! håper bare at legen er våken neste gang og husker å gi meg beskjed om hode er festa eller ikke!!! :P

Jeg regner fra den aller første ri til jm noterte fødselskl.slett. På det brukte jeg 7t.. Gikk temmlig fort til førstegangs ¨å være, så jeg er veldig spent når fødsel nr 2 begynner. :)

Søstra mi holdt på i 32t ( fra den aller første rie til ungen kom ut) *shit* :)

Jeg regner fra det virkelig begynte å gjøre vondt...Men i grunnen startet det litt før. I 12 tia på natta begynte vondtene, i 5 tia kom det massssse slim, og i 7 tia, var det vondt heeele tia. 17.22 var han ute..... så i grunnen har jeg gitt opp og telle.... men ikke mer enn 18 timer, selv om jeg hadde to-tre cm åpning et døgn før...

Annonse

Jeg regner... hva skal jeg si... fra vannet gikk kanskje. Skjønte ikke at det var i gang før da. Jeg hadde ikke vondt. Kjente noe som minnet om mensensmerter (som egentli ikke erVONDE) etter vannet gikk også, men de kom tett. Og jeg hadde 9 cm åpning da jeg kom på sykehuset. Så da var det ingen tvil. Det tok bare en time på sykehuset før jeg var ferdig.

På Storken/sykehuset sa de at de regnet fra 3cm åpning da jeg var der for ca 1,5 år siden. Jeg hadde 3 cm da jeg kom dit, og fødte etter ca 10 timer. Vannet gikk ikke av seg selv, så jordmor stakk hull slik at det gikk, og da gikk det unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...