Gå til innhold

Hjelp NÅR ble jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er så utolig glad for å ha testet positivt, men kan ikke forstå hvordan jeg kan ha blitt gravid. Fjernet hormonspiralen før jul, men har i mnd etter kun hatt mensen 1-2 dager hver mnd. Ettersom mensen ikke varte lenger begynnte jeg å bli nervøs for om jeg var på vei inn i overgangsalderen(31 år, men har familie med slike problemer). Jeg har derfor denne mnd tatt eggløsningstester for å sjekke at alt var ok.

Her er senariet:

13 april hadde jeg mens blødning ca 1/2 dag(truseinnleggsmens), tok da en CB som var negativ(fikk blødningen litt før mens(ca 4 dager).

Ventet så en uke før jeg begynnte på eggløsningstester. Disse testene har vært negative i 3 uker(har tatt hver dag opptil flere).

Gikk til legen i begynnelsen av mai for å sjekke med blodprøver at alt var i orden, fikk beskjed at hun ringte dersom noe var galt(ingen har ringt).

Men for 5 dager siden følte jeg meg rar(oppblåst stikkninger i brystene og livmoren), og tok en ny CB test. Følte meg skikkelig teit, hadde jo ikke hatt eggløsning de siste 3 ukene, men gitt den var positiv.

Så når ble jeg gravid??

De første dagene etter sist bødning? Hvorfor slo ikke eggløsningstesten ut(skal ikke den være postiv også etter befruktning),

Kan jeg være gravid fra før forrige blødning og at CB testen tatt rett etterpå var tatt for tidlig.

Men ville ikke da legen ha sett dette på blodprøvene tatt i begynnelsen av mai( sjekket de i det hele tatt for om jeg var gravid tror dere?).

Håper noen gidder å lese dette...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137709503-hjelp-n%C3%A5r-ble-jeg-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Har ikke noe godt svar til deg, men hva med å ringe legen å spørre om en ul? Ettersom du ikke vet når du ble gravid, for testene kan la vente på seg med å bli positiv så kan du jo faktisk være ganske langt på vei! Det ville iallefall jeg gjort :) Så får du vite helt sikkert! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...