Gå til innhold

Gravid i Bulgaria, Sunny Beach...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestilte tur rett før jeg fant ut att jeg var gravid :) Så jeg lurer på noen ting.. Når vi reiser er jeg 3 1/2 måned på vei.

Er maten trygg og spise der nede ?

Hadde tenkt oss på badeland, er det trygt og ta vannsklier ?

Vist jeg f.eks bestiller meg en drink i baren uten alkohol, kan jeg da risikere og få en drink med alkohol ??

Vist dere har noe mer info om graviditet og syden bare si ifra...Er igrunnen veldig skeptisk, men vil ha en siste ferie før vi blir 3 :) Egentli litt morsomt og tenke på, for det her skulle bli min siste "Slå-meg-løs" tur før vi skulle begynne og prøve...hehe :)

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan trygt reise, ikke farlig det i seg selv.

Ta bare allaforholdsregler som du tar til vanlig ang mat. Men dropp salat som du ikke har vasket selv og isbiter i drikka. Skulle du faa en drink med alkohol i vil du merke det med en gang, og en slurk skader ikke. Men tror uansett ikke det vil skje. Er du saa redd for det er det bare aa holde seg til brus.

Men vannsklier maa du nok bare se paa. Testet en selv da jeg var kortere paa vei forrige gang og det er ikke aa anbefale. Skikkelig ekkelt, du kjenner det blir slitt i inni der. Men jeg viste ikke bedre da, det ble med den ene gangen.

Skrevet

Hei!!

Tror du skal passe godt på når du er der.... Jeg var der for noen år siden.. må si det er værste syden plass jeg noengang har vært... Hadde to som jeg reiste med som trengte legehjelp f.eks, dette var ikke lett.. Legene røykte mens de undersøkte de... Hun ene måtte på sykehuset...det såg også helt forferdelig ut...skikkelig uhygenisk...

Ellers var jeg selv i syden i mars og fikk beskjed fra jordmor at jeg skulle ikke bade i basseng, men kunne bade i sjøen.. Basseng pga bakterier.. Så badeland bør du nok holde deg unna....

Skrevet

Hei!

Jeg har vært i Sunny Beach to år på rad nå. Jeg her hatt det kjempe fint der. Maten har det ikke vært noe problem med. De serverer veldig mye grillet mat der, så det er ikke noe problem med å få mat som er ordentlig gjennomstekt. Bare hold deg unna grønnsaker og frukt som du ikke har vasket selv, og eggene på hotellet (plommene er ofte rå). Det er veldig mye frisk frukt å få kjøpt som du selv kan skylle og vaske. Hold deg unna bassengene.

Dersom du reiser med et større charterselskap, så råder jeg deg til å gå på informasjonsmøte første dagen. Da kan du snakke med reiseleder, slik at du får råd om evt. hvor du bør søke helsehjelp dersom du trenger det. De har full oversikt over hvem man kan gå til og hvem man skal holde seg unna. Dessuten så får du alkoholfritt om du bestiller det. Det alkoholfrie er ofte likt prismessig, så det har ikke noe å si for de som serverer.

Skrevet

Ukaj!:)

Litt dumt att jeg ikke får bade i basseng da..Jeg elsker og bade i basseng :/

Skrevet

Jeg var 2 mnd på vei da vi var på bryllups reise til st maarten i caribbean! Badet og badet i bassengene der! (Forhør deg med reise lederen om det er renslig der osv.) Jeg har i dag ei søt og velskapt jente på 15 mnd! Jeg tok i hvertfall ikke noe skade av å bade i bassengene.Trodde det bare var bobblebad en skulle passe seg for! Er masse klor i bassengene, så trodde ikke ting trivdes så godt der! Men ville forhørt meg med lege kanskje , så er du helt sikker!Lykke til uansett ,du vil kose deg masse!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...