Thessa og Bebbis Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har så mange jentenavn jeg kunne tenkt meg, men har broblemer med guttenavnene.. I need help! Alva Nora Aurora Cordelia Nadia Anna Tilla Nellie Det er de jentenavnene HITTIL jeg har fallt for! Guttenavn er værre... Samboeren er opphengt i navn jeg ikke liker og omvendt.. Synes Theo er så fint.. men det syns ikke han... Ellers liker jeg Johannes Rudi Olav Noen som har noen forslag jeg kan bringe videre til min strenge samboer?? Og hva synes dere om jentenavnene?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 av guttenavnene synes jeg Johannes er det klart fineste.. men virker som at det er mange som heter det nå? Rudi er fælt og Olav synes jeg er for gammeldags... men smaken er som baken:) Theo er veldig fint.. Theodor da? så kan du kalle han Theo i skjul.. hehe.. Av jentenavnene liker jeg best Nora og Aurora..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Rudi er vel strengt tatt ikke et navn slik jeg ser det. Stakkars barnet skal jo vokse opp og leve med navnet også. Johannes og Theo er nyyydelig. Det samme er Nora. Cordelia har jeg aldri skjønt. Det gir bare assosiasjon av kvalmende krydder. Jeje.
godiva med 3 gull Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Nora og Aurora av jentenavnene,, Liker godt Cornelia.... men N. Liker Rudi og Theo er nydelig. Jeg pleier å si navnet jeg ønsker gjennom hele svangerskapet he he. Det er et triks for å venne mannen til det. Og det nytter her!! Prøv det du.
prebs Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Jeg liker veldig godt: Anna Nora Aurora Disse er ok: Alva Nadia Tilla Liker ikke: Cordelia Nellie Jeg liker veldig godt: Johannes Olav Jeg liker ikke: Rudi Theo Vanskelig å komme med forslag til guttenavn, synes jeg, de var i veldig forskjellige sjangre.
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 1. Anna - nydelig og tidløst. 2. Nora - nydelig og tidløst. 3. Aurora - fint og vakker klang. 4. Nellie - søtt. 5. Nadia - pent, men litt utenlandsk. 6. Cordelia - høres ut som om man sier Cornelia, men er tett i nesa! 7. Alva - liker ikke "alve-navn". 8. Tilla - liker ikke. Theo er fint, men litt "kallenavnaktig", kanskje? Johannes er utrolig vakkert, kjempeflott. Jeg trodde Rudi var et jentenavn, så ville ALDRI brukt det på sønn.. Stakkars! Olav er flott, men blir litt for royalt for min del. Hva med: Johan Oscar Filip Jacob Theodor Benjamin Sebastian Oliver
mamma til 2... Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Guttenavn: Jacob Tobias Jentenavn: likte nora og aurora veldig godt
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Synes Aurora er nydelig uttalt på norsk. Synes Theodor er fint, og det blir kanskje litt Theo som kallenavn på skolen o.l., men ville ikke kalt han Theo. Ellers blir Johannes litt for bibelsk for meg. Rudy like mye (eller mer) et jentenavn i mange land hvertfall.
Vannmann35 Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Min rangering: 1. Cordelia - nydelig, mykt, feminint, internasjonalt 2. Anna - en flott klassiker, men desverre en navnetopp 3. Aurora - pent og koselig 4. Nora - fint, men navnetopp 5. Nellie - helt fint 6. Tilla - koselig, men duger best som kallenavn 7. Alva - helt ok, men litt for "svensk" for min del... 8. Nadia - harry... 1. Johannes - vakkert og klassisk 2. Olav - koselig, klassisk og pent 3. Rudi - veldig harry... Tenker Rude Rudi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå