Gå til innhold

Hva hjelper mot hoste på de små da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 13 måneder.. Hoster mest om natta...

Fortsetter under...

Skrevet

Hmm, ingen??

Vil helst gi henne minst mulig medisin da...

Har gnidd inn bryst og hals mod noe som heter Snuffle Babe og det funker i alle fall på snørra som renner ned i halsen..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er hun syk? Eller er det bare hoste? Snuppa her har hosta på natta siden 2005, og fikk endelig astmamedisin, og det funker! Ikke hosta siden hun begynte (for snart 2 uker siden).

Ellers er det vel lite hostesaft som hjelper. Legen min sa engang "det koster mye, det smaker dritt, og det hjelper ikke"... og med en kronisk "syk" datter, så vet jeg at det stemmer!

Skrevet

Hun er forkjøla.....

Skrevet

Mener å huske å lest her inne at Mentholatum salve smurt under bena på de små skal hjelpe mot hoste... Har ikke prøvd ut dette rådet selv enda da...

Skrevet

Hehe ja er jo verdt ett forsøk... Prøve det i morra da.. Hu er så kilen så vil ikke vekke henne med å gjøre det..

Men det står på tuben at den ikke skal brukes på små barn...

Hmm...

Annonse

Skrevet

Husk å vurdere om hosten er tørr eller "produktiv" altså at det kommer opp litt slim. Dersom hosten er produktiv bør du ikke dempe den, det er nødvendig å få opp slim. Er jo en grunn til at vi hoster. Dersom hun har tørrhoste kan du jo forsøke Mentholatum, her hadde det god effekt.

God bedring!

Skrevet

Hvis det er tørrhoste skal du gi lunkent vann. Kaldt vann gjør det bare verre :o)

Skrevet

Sønnen min var syk forrige uke med tørrhoste og forkjølet.. dro til lege for og få resept på hostesaft. Han hadde virusinfeksjon.. Fikk resept på Efedrin med solbærsmak.. gikk over etter 3 dager.. Han er helt frisk nå og hoster ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...