katrine har fire gutter Skrevet 11. mai 2008 #1 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei Så rart å være inne på disse sidene igjen. "Bodde" her inne for et år siden. Det virker så lenge siden, selv om det har gått utrolig fort. For et år siden hadde jeg gigastor mage, bekkenløsning og vann i hele kroppen. Og jeg var så spent på hvordan det skulle bli å få tvillinger. Og nå vet jeg det på godt og vondt. Jeg fikk mine tvillinggutter i uke 38. Vannet gikk og noen timer etter startet fødselen. Det hele var over på en time, en intens time. Begge var tre kilo og vi var på sykehuset i fem dager. De tre første månedene var heftige! Jeg ville så gjerne amme og satt i sengen og ammet natt og dag,av og til to om gangen og av og til en og en, mens pappaen skiftet bleier. De bæsjet helt utrolig ofte i starten. Tro det eller ei, men det var oppe i 40 skittbleier i døgnet. Pappaen var hjemme med meg de første fire månedene, og det trengtes for oss. Men så fikk vi litt etter litt dreis på rutiner og amming og ble vant til hele situasjonen.For hver måned som har gått har ting blitt gradvis lettere. Grunnen til at jeg ville skrive dette innlegget var at mine gutter blir 1 år om noen dager. Og vi har det bra! Vi har overlevd! De er eneggede og utrolig søte synes vi jo selvfølgelig. De sover tolv timer om natten og halvannen time om dagen. De smiler og ler og kryper kjempefort avgårde. De går ikke enda, men det er rett før. De leker masse sammen, viser leker til hverandre og leker borte-tittei med hverandre: Med hånden på hjertet: Å ha tvillinger er virkelig dobbel glede. Så dette er en hilsen fra oss til dere med stor mage med forsikring om at det blir bra til slutt, men at dere går en intens, heftig, kaotisk og fantastisk tid i møte. (Vi har forresten en gutt på syv og en på tre i tillegg til disse to på ett)Lykke til!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137706780-slik-har-det-v%C3%A6rt-for-oss/
1&2imagen Skrevet 11. mai 2008 #2 Del Skrevet 11. mai 2008 Så morsomt å høre om både gleder og utfordringer med tvillinger. Jeg gledegruer meg til mine to kommer ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137706780-slik-har-det-v%C3%A6rt-for-oss/#findComment-137707192
bøllefrøene Skrevet 11. mai 2008 #3 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei så utrolig flott at du tar deg tiden å skriver inn. det var kjempe flott å se hvordan det blir etterhvert.. mine gutter er to mnd og det er utrolig fantastisk men samtidig veldig krevende.. jeg har hørt flere si at det blir lettere ved 3-4 mnd.. syns det egentlig blir lettere for hver uke jeg. Så flinke dere har vært med rutiner.. håper vi kan klare det like bra her etterhvert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137706780-slik-har-det-v%C3%A6rt-for-oss/#findComment-137707834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå