hegevt Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Vi har prøvd i nesten 1 år å bli gravid. Har to barn fra før. Tok blodprøve hos fastlegen og fikk beskjed at jeg ikke har eggløsning lenger og at det trolig skyldes såkalt pcos. Fastlegen søkte meg til gynekolog for videre undersøkelse. Når har jeg fått beskjed fra sykehuset at jeg trolig ikke får time der før i september!! September??? Så lenge makter jeg ikke vente....er snart 37 år og føler at det haster litt med å bli gravid igjen...er det noen som har ett godt råd til meg? Noen som vet om noen private sykehus med kort ventetid? Noen som vet om man kan få hormonbehandling via fastlegen eller må det gå gjennom en gynekolog først? Kjenner at jeg begynner å bli litt desperat og at dette tærer veldig på meg...vil ha hjelp nå! Ikke vente til september!....sukk...blir glad for alle råd.....
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Jeg går til privatpraktiserende gynekolog. Han har også mye å gjøre, men får oftest time i løpet av en måned i alle fall..... hvor er du fra?
hegevt Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2008 Bor i ei bygd på Nordmøre og her er det ikke annet enn det kommunale legesenteret.....har bestilt time der til fredag...må høre om det ikke er mulig å få gjort noe før september...tørner snart av dette her...
tulip Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har også pcos og gikk på Fedon Lindberg sin diett (med mindre karbohydrater enn et vanlig norsk kosthold - men ikke avhold!) da vi ønsket å få nr tre. Legen bekreftet at det var mange som ble hjulpet ved diett, men han informerte ikke om det av seg selv. Det er jo hormonene som er i ulage, og hormonene blir veldig påvirka av karbohydrater (og insulin). Jeg gikk likevel på hormoner for å få eggløsning, og da eggløsningen var konstatert fikk jeg en sprøyte for at egget skulle komme ut av vannposen det ligger i. Det gjorde jæ! vondt da det skjedde fordi vannet i posen irriterte slimhinnene, og ingen hadde informert meg, så jeg ble veldig redd. Skulle bare tatt to paracet og lagt meg igjen (klokka 4 på natta...) - men neida, avgårde til sykehus - og der ble det oppklart. Nå skal vi ikke ha flere, så pga pcos nekta jeg å gå på mere hormoner, så nå er mannen min "blitt mons" (sterilisert) og mensen styrer seg selv og jeg lever greit med det. Litt pyton likevel at fettet legger seg på magen... må nok til med ekstra trening.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Hei!! Kjedelig at d tar så lang tid før du fikk time:< Jeg fikk ikke resept på hormonkur hos fastlegen, da jeg måtte til gyn først for å få diagnostisert at det var PCOS jeg hadde. Måtte vente bare 1 mnd på time hos gyn jeg da:> Fikk pergotime hos gyn, og etter 1mnd var jeg gravid:> så nå sitter jeg her med stor mage, halsbrann og bekkenløsning, men er så lykkelig:)!!!!!!
hegevt Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Fik ny time hos fastlegen og hun søkte meg til en privatprak. gynekolog i Tr.heim og de har ikke noe særlig ventetid. Så nå går jeg bare og venter på brev om time:-) Håper virkelig de kan hjelpe meg for jeg kjenner at tiden renner ut for meg....hadde jeg bare vært 25 igjen:-) men men slik er det ikke og da må man bare ta det som det kommer og håpe det beste. Så utrolig artig at det lyktes for dere:-) Håper det går bra med deg og masse lykke til fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå