Gå til innhold

Er dere nervøse for fødselen?

Anbefalte innlegg

Jeg har så mange følelser rundt fødselen, og både gleder og gruer meg litt. Skal føde på ABC-klinikken på Ullevål, og der får man ikke epidural. I stedet er hjemmefølelse og trygghet spesielt i fokus. De gir akupunktur, badekar og varmetepper. Og stor dobbeltseng hvor pappaen også kan ligge hos deg.. Fint da..

Fortsetter under...

Tror ikke du skal bekymre deg så mye. Jeg er 3 gangs fødene nå og jeg gleder meg faktisk til å føde. Hadde så enorm fin fødselsopplevelse sist at det ser jeg virkelig frem til.

Det at du ikke får epidural,er jo på en måte fint,for det kan forsinke fødselen,gjøre slik at barnet må bli tatt med kopp eller kanskje i verste fall med ks.

Hvis det skulle være så krise at du er nødt for å få epidural,så må du ja ha en avdeling i nærheten som de kan flytte deg over på.

Dette går helt sikkert fint.

Hadde en laaaang fødsel forrige gang og var dårlig etterpå,men grudde meg ikke til fødselen da.

Gruer meg ikke nå heller,jeg gleder meg faktisk!!:)

(skal sies at det er 5,5 år siden sist da og at jeg ikke kunne tenke meg en nær fødsel igjen den gangen.)

Men nå bare gleder jeg meg,syntes det er en fasinerende opplevelse med smerter som tilslutt gir deg det vakkreste som finnes i hele verden!!

Gruer meg ikke til fødselen, men tror ikke akkurat jeg kan si jeg gleder meg heller... Skal også føde på ABC på Ullevål. Den trygghetsfølelsen de har i fokus er viktigst for meg. Når jeg føler meg trygg og atmosfæren rundt meg er rolig og ikke sykehus-preget kan jeg være mer avslappet og jeg tror fødselen blir en flott opplevelse. Rommene på ABC er kjempefine! Og så håper jeg jordmora mi har vakt når nurket mitt melder sin ankomst.

brukte 37 timer med første mann, uten smertestillende, men det var det mest fantastiske jeg har vært med på, så gleder meg il denne også, uansett om den tar like lang tid:-)

det eneste jeg er engstelig for er om alt er iorden med den lille gutten;-)

Jeg må innrømme jeg var litt nervøs i starten, men nå kjenner jeg at jeg blir mer og mer klar for å få han ut, så den følelsen overgår frykten, på en måte. Jeg er 2 gangs fødende, så vet jo mer hva jeg går til denne gangen, men tenker at det er jo stort sett en dag med hardkjør, også er det bare kos etterpå :o)

Annonse

hadde en traumatisk opplevelse med nr 1..men med nr 2 gikk d veldig fint..satt igjen med en fin opplevelse..men kan jo ikke si jeg gleder meg eller gruer meg denne gang..jeg vet jo at alle fødsler er ulike..så jeg er jo veldig spennt på hvordan denne blir..

å en ting har jeg lært..spm regel går ingentimg som forventet av d en har planlagt på forhånd hehe

Jeg gru-gleder meg kan du si - er spent og ser fram til å gjøre jobben, blir andre gang for meg og hadde en fin opplevelse sist gang, men det er jo ikke dermed gitt at denne gang skal bli som sist, så derfor elementet av nervøsitet (som jeg bare tror er skjerpende, så lenge det ikke går over i regelrett angst).

Både ja og nei... nå veit jeg hva jeg går til å kan ikkje akkurat si at jeg gleder meg til heile fødseln. Men nå er det ikkke så at jeg er hysterisk, for den følelsen du sitter igjen med etterpå er helt sinnsykt! Tenk å kunne klare å gå igjennom noe slikt. wow! da er man stolt da..

Gleder meg til at det er overstått, og håper at alt går bra. Begynner å kjenne at tankene kommer nå, gikk ikke bra sist - ble akutt keisersnitt med meg syk i etterkant.

Håper på en normal fødsel hvor alt går etter boka. Det er drømmen, men er usikker på hvordan jeg selv vil takle alt siden jeg ikke har erfaring med en "normal" fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...