Gå til innhold

Hjelp...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har etter mye om og men falt ned på navnet Eric til vår lille gutt på 1 mnd. Etternavnet begynner med K derfor har vi valgt c da det blir litt "mykere" på papiret.

Problemet er at alle som spent spør hva gutten skal hete og vi sier vi lurer litt på Eric blir litt sånn åååja,javel..

Altså lite posititiv respons, virket som få liker dette navnet..?

Betyr jo egentlig ikke noe hva andre mener men blir jo litt usikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- så hva synest DERE - er vi helt på jordet her......?

Håper på mange tilbakemeldinger :-)

Skrevet

Alle venter vel på atter et hjemmesnekra nyskapende og revolusjonerende millenniumsnavn som Ericorander eller Erakkkolinum eller no. Eric er nyyyydelig:)

Min tass på fire heter også det. Etterhver har vi fått mange flotte kommentarer på dette. Drit i hva andre syns;)

Skrevet

Det viktigste er jo at dere som foreldre liker navnet til gutten, det er jo tross alt DERES sønn ;-) Men når det er sagt, så må jeg være ærlig og si at jeg synes Eric/Erik er veldig kjedelig. Kansje kan det være at de som ikke har gitt særlig positiv respons på navnet, ikke synes det er stygt, bare veldig kjedelig? Jeg vet det ikke er alle som liker dobbeltnavn, men hva med og gi han et mellomnavn også? F.eks Eric Andreas, Eric Aleksander, Eric Tobias, Eric Johannes.. Da synes hvertfall JEG at det ellers så kjedelige navnet Eric blir litt sånn "krydret" med noe ekstra, og at det blir mer spennende. ;-)

Skrevet

Erik er flott det! Erik med c er unødvendig og litt fjollete på en norsk unge. Han vil vokse opp med stadig å måtte korrigere skrivemåten.

Skrevet

Eric er kjempefint, og jeg liker det best skrevet slik - eller som Erich :-) Er sikkert mange sm tenker at det er et kjedelig navn kanskje - er jo ganske vanlig men... Det er jo dere som skal lik det uansett! Jeg har måttet stave navnet mitt hele livet, selv om jeg ikke har uvanlige navn, og det har aldri plagd meg - så ikke tenk på det.

Skrevet

ja forsåvidt enig at det er unødvendig, men norrøne begge skrivemåtene!

c kommer først og fremst fordi etternavnet begynner med k. k mot k er litt uheldig.

Ellers blir jo nå mange "norske" navn skrivet med c, som Camilla, Christoffer, Cristian osv osv - er det verre med c i Eric ?!

Skrevet

Erik er kjempefint! Men jeg synes det er flottest med K - også om etternavnet begynner på K. De fleste i Norge vil automatisk skrive med K, så da vil det bli mye korrigeringer på ham...

Skrevet

Eric med C er nyyydelig!!! Ikke føl deg usikker på det!

Skrevet

Synes absolutt ikke Eric er et stygt navn. litt vanlig og kjedlig synes jeg, men pent!

Skrevet

Syns ikke Eric er stygt, men ikke et navn jeg ville valgt. Det vitigste er at dere liker det.

Skrevet

Flott og tidløst navn, men ville skrevet med K, så slipper han å si "eric med c" hver gang han skal si navnet sitt. Gjør ikke noe at etternavnet begynner med K, blir ikke hardt for det.

Skrevet

Erik er tidløst og pent, men skriv det med k og ikke c. Hvorfor gjøre det mer vanskelig enn nødvendig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...