nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Hei jeg satt inn et egg fredag 9.5. Jeg lurer bare på hvordan dere tar det "med ro". jeg har ingen verdens smerter, merker knapt hva jeg har gjort. og da er det ekstra lett å glemme seg.. rydder dere og står i, løfter hardt, går turer etc? hvor går grensen til å forverre sjansene? håper på svar.
Tia :o) Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Hei du! Jeg hadde veldig vondt dagen etter innsett, og lå da bare i senga. men nå, på rugedag 4 kjenner jeg ingenting, og lever som vanlig. Går turer, vasker klær og hus, og har akkurat rydda litt i garasjen. Også sitter jeg litt i ro innimellom. Tror ikke jeg kommer til å gjøre noe som sliter meg ut, men leve mest mulig normalt.
Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 hei. jeg kjenner ingenting å glemmer til tider at jeg har 2 egg å ruge på. Har vaska huset klippet plenen, gjort alt det jeg pleier å gjøre. Fikk beskjed om at jeg skulle leve som normalt. Men selvfølgelig så slapper jeg av i sola litt ekstra innimellom.. flere som gjør det samme eller??? Håper jeg gjør det riktig klem
Viljar Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Enig med dere! satt inn egg på mandag, og har hatt en uke fri. Har lagt vekt på å sove godt, spise godt, ikke bli kald og ellers leve som normalt! Prøver å spre gode viber i kroppen min for at den skal holde på eggene denne gangen, så en god del tid i solveggen med en god bok også!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Det samme lurer jeg også på - er i dag blitt ruger på 2 egg. Jeg er sykemeldt ut mai måned - og da har jeg tenkt å leve mest mulig normalt. Gå en tur til dagen. Rydde, vaske, men selvsagt ta det med ro og unne meg selv noen pauser.
C *baby i magen* Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 jeg har tatt det litt mer med ro enn det jeg pleier, men det er litt vanskelig for jeg elsker å drive ute i hagen, og løfter og ordner. men nå tar jeg mange pauser (i sola) og jeg løfter ikke så kjempe store tunge ting. jeg har fått det litt tilrettelagt på jobb så jeg slipper å løfte så fælt. jeg er på rugedag 10. tror man må gjøre det man føler jeg, og ikke gjøre noe man kan føle at man ikke skulle ha gjort, etter på hvis ikke egget festa seg. for det er fort gjort å tenke "hvis jeg ikke hadde løfta den posen med poteter så hadde jeg sikkert vært gravid" då da må man gjøre det man selv føler er riktig. og ta vare på kroppen. tenk så mye påkjenninger den går igjennom nå og etter egget har festa seg.
Attekattenoa Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Jeg prøver å ta det litt med ro, men det er jammen meg ikke lett med en to-åring i hus! Må løfte på han en del men fikk beskjed om å leve som normalt så de hadde vel sagt ifra hvis jeg ikke burde løfte tungt?? Men må innrømme at jeg tenker en del på om løftene mine kan ha en negativ innvirkning på rugingen.. Prøver å ta noen pauser nå og da men litt stress innimellom blir det. Har planer om å ha noen rolige dager til uka mens minsten er i barnehagen=) Gleder meg!!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har prøvd begge deler, både ta det helt med ro i rugetida og leve som normalt. Da jeg testet pos. i febr. hadde jeg levd ganske som normalt (ryddet, trent, jobbet osv.), men mistet dessverre 5+5...
Cmoi Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 happygirl1 Jeg har hatt en uke fri i forbindelse med uttak og innsett, dette fordi jeg hadde lyst til det. Ellers har jeg gjort alt som jeg pleier. Rakt i hagen, tatt ut båten på hytta, løftet og gjort normale ting. Fikk beskjed på St. Olavs at INGEN ting kan påvirke egget jeg ruger. Det ligger beskyttet og vektløst i sin lille "grotte" Det er ikke farlig med tunge løft, press eller noen ting. Egget blir ikke påvirket av tyngdekraften. Det er værre å legge seg ned i 2 uker og bare vente. Lev helt som normalt, slik at du nesten glemmer at du har et egg der.(ikke røyk og alkohol) ellers er alt sunt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå