Oppnedx2 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 hei alle sammen! tror dette er forumet for meg! Jeg er ikke gravid (enda) Men er ung Jeg lurte på en ting til alle dere som er /har vært i læretid under graviditet.. hvordan har det funket for dere? med tanke på lønn og rett å slett hvordan bedriften har tatt det hele. Jeg er selv 18 år, min kjære fyller 19 snart. (må legge til at vi er forlovet også ) Vi har lyst å prøve i oktober:) Grunnen til at vi venter er fordi jeg er ferdig på skole i desember og begynner i lære fra januar. noen som har erfaringer fra noenlunde samme situasjon?
Grorüd.. Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 For og ha rett til foreldrepenger, må du ha jobbet (altså i ditt tilfelle; vært lærling) i minst 6 mnd før fødsel.. Dvs. at dersom det klaffer på 1 forsøket i oktober, er det ikke sikkert du får jobbet lenge nok til og opparbeide deg retten til foreldrepenger. Da ville jeg heller ventet med prøvingen til etter jul Har ikke erfaring med akkurat dette, men vill ebare tipse deg Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå