Gå til innhold

Skal plante blomster i en sånn stor gammel jerngryte

Anbefalte innlegg

Skrevet

og så lurer jeg på om jeg må legge noe i bunnen før jeg har i jord(steiner eller noe)eller går det bra uten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min pleier å legge singel og en bit laken under jorda.Vet ikke grunnen men kanskje for at det skla bli litt luft og 'drenering'...

Skrevet

Lønner seg med litt stein/grus først og gjerne noen hull i gryta for drenering.

Skrevet

stein for drenering har iallefall jeg brukt..bruker det i alle utekrukker jeg:)

Skrevet

Det var drenering jeg tenkte påja.Får man kjøpt sånne steiner eller finner dere dem ute bare?Litt vanskelig å lage hull i jerngryta ja;)

Skrevet

bare å plukke utenifra.....nok med småstein også,trenger ikke vere sånne store...lykke til;)

Skrevet

Gjør du deti verandakassene og eller?Det har jeg aldri gjort,men kanskje jeg skal begynne med det.

Skrevet

Men dere. Er det høl i gryta? Har ei sånn gryte, men jeg tenker at den blir fylt med vann så drukner vel alt i den? Jess bor i Nord!

Skrevet

bor i trøndelagen jeg og her regner det jo ganske ogte så her står gryta under tak på platten.Setter den frem på godværsdager da:O)

Skrevet

jeg har alltid litt store steiner i bunnen. for å drenere litt mer vannet.. ikke så lett å overvanne...

Skrevet

Du bør i tillegg borre et par hull, ellers så hjelper det ikke engang med god drenering i kraftig regn osv

Skrevet

veldig lurt, da ruster den mindre også (for jern ruster vet du, ikke noe evig blomsterpotte dette)

Skrevet

den er litt rusten fra før hehe..fant den på Fretex

Skrevet

Kan jo være kjekt med litt Bengalakk eller annet morsomt på innsiden først.

Skrevet

Ville boret hull jeg også. Så slipper du overvanning og du trenger ikke bekymre deg for regnværsdager om du har glemt å sette den under tak. Tror det blir kjempefint i den jerngryta forresten:-)

Skrevet

Tror jeg å:))Skal bore noen hull for sikkerhets skyld:o))

Skrevet

Store steiner i bunnen, så litt grus eller mindre steiner i nylonstrømpe (for at jorden ikke skal skli ned mellom steinene) oppå og så jorden og planter til slutt :)

Utrolig koselig med blomster i slik jerngryte,, har det på hytta :)

Skrevet

takk for tipset:)Bra jeg spurte her inne fordi tenkte først å bare helle i jord å planre,men heldigvis var det ei"alarmklokke"som ringte hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...