Gå til innhold

Vikariat til 31.08.08????

Gutt05Jente09

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tale30

Hei

Regelen er at du må ha hatt inntekt minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel. Grunnlaget for penger i permisjonen regnes så ut fra et gjennomsnitt av mnd lønn i de 6 beste mnd. Så vidt jeg kan forstå så har du jobbet i 6 av de 10 siste mnd når du går ut av vikariatet så du har sikret deg full uttelling. Bare pass på at det blir riktig!

Det blir nok ikke lett å få ny jobb når du er så langt på vei nei. Dessverre er det slik. Men det skader jo ikke å prøve hvis du føler for det da.. Men som sagt, du har krav på full uttelling så lenge du har jobbet de 6 mnd..

Det stemmer IKKE at det er et gjennomsnitt av de 6 mnd av de 10 man har jobbet som gir grunnlag for foreldrepenger, i utgangspunktet er det de siste 4 ukene før man går ut i perm som man går ut i fra. Og vær obs på at dersom du mangler 1 dag på 6 mnd så får du IKKE foreldrepenger, de er nokså strenge på dette... Du tjener jo uansett bedre på å gå på dagpenger enn å få ingenting, da får du 65% lønn og opparbeider deg foreldrepenger. Ettersom du får mindre lønn enn vanlig kan du be om gjennomsnittsberegning..

Annonse

Gjest Tale30

Her er det jeg fikk skriftlig fra en saksbehandler på NAV. Så vidt jeg kan lese står det at dersom man er arbeidsledig, vil fødselspenger vurderes på grunnla av de 6 beste av de 10 siste mnd:

Hei,

Sjekket litt mer det vi snakket om i går ang. inntektsgrunnlag for foreldrepenger. Hvis inntekten for de tre siste årene avviker 25% eller mer fra det inntektsgrunnlaget man vanligvis beregnes fra (dvs. hvis man er arbeidsledig; de 6 månedene med høyest inntekt av de 10 siste månedene før man går ut i permisjon), kan inntektsgrunnlaget skjønnsmessig settes høyere.

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg lurer litt på om NAV praktiserer forskjellig på dette området, for da jeg sjekket med NAV understreket hun at de IKKE velger de BESTE seks mnd, men de SISTE seks mnd.... Jeg har jobb barde ut august og termin 9 november, så jeg er skikkelig i tvil om hva jeg skal gjøre... Er ikke akkurat noen som vil ansette en gravid dame for en mnd, i tillegg er jeg foreløpig sykemldt 40% og tvilr på at jeg blir noe bedre med tiden... Noen gode forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...