MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 på hva som har skjedd siden sist... Jeg vet at jeg har vært dårlig på å følge opp her, men jeg skal prøve å skjerpe meg Etter at vi kom tilbake fra Tyskland, så har vi vært 2 og 3 ganger på Riksen for å måle blodgjennomstrømninga i navelsnoren samt i hodet på den lille for å fort påådage om han skulle bli blodfattig og ha behov for blodoverføring eller forløsning. Dette så veldig bra ut og vi landa litt mer på den optimistiske veien mot målet igjen. Vi tellet oss frem mot datteren sin ett-års dag.. 26 uker Lillesøsteren min sin bursdag...27 uker Happy og ser frem mot å komme over 28, men.. ..søndag 2 dager senere våkner jeg på morgenen med våt truse og alarmen i hode går og vi ringer lokalsykehuset og ber om at de tester meg. Og selvfølgelig.. den ble positiv på fostervann og det bar rett i ambulanse og inn på riksen med stupnervøs mann heseblesende etter oss med nsb. Jeg kunne berolige mannen når vi kom frem, da livmorhalsen fortsatt var lukket og nesten 5cm, så det dreide seg etter all sannsynlighet om ytterhinnen som hadde gitt opp. UL neste dag bekreftet at de indre hinnene fortsatt var inntakte. Riene starta 2 dager senere, men de klarte vi å stoppe med medisiner. Riefaren var over for denne gang og vi så frem mot hjemreise, men da må de jo finne proteiner og høyt blodtrykk... Preeklampsi ble stadfestet og flere dager på riksen måtte til før vi kunne dra hjem. Dette tar jo ingen ende, men vi kom oss over 28 som var målet, alt over ren gevinst Det viser seg nå at morkaken på en finuerlig måte har klart å snu guttene litt, slik at skjevheten i transfusjonssyndromet nå ikke er så fremtredende, men fortsatt noe som trenger nøye overvåkning så det ikke snur slik at mottakeren plutselig blir giver istedet. Lillemann har fått mer vann, han vokser og nå kjenner jeg godt at han også leer på seg Vekt 30+1: Stor 1772g Liten 1614g ..og legene er helt overveldet over at det har gått så bra som det har gjort til nå og det er sjelden det snur slik det har gjort hos oss. Vi er nå 30+2 så dette ser helt formidabelt ut. De har tilogmed tatt meg av påkrevet ks, det er jeg fornøyd med for jeg vil jo så alldeles ikke ha noe ks...
moden mamma Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Så godt å høre at utviklingen har vært så positiv for barna deres og deg! Forstår det er spennende dager - hver dag, tenk at du har fått ruge de i magen så lenge! Krysser fingrene for barna dine og deg - alle gode ønsker!
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Veldig flott med så gode nyheter! Der høres nesten ut som det har skjedd mirakler og det fortjener du virkelig Masse lykke til videre!
* vannmamma * Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Gurimalla, snakk om "snuoperasjon"! Dette er jo strålende nyheter! Lykke til med resten.
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Dette tror jeg var dagens koseligste lesning!!! Lykke lykke til videre nå er det jo ikke mange ukene igjen før barna er helt ferdige og kun skal fetes opp
Trillinger08 Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Helt fantastisk lesning MorCathy, gratulere så masse med den positive utviklingen! Nå er det bare å nyte bonus-ukene framover (krysser fingrene for at det blir flere uker)! Masse lykke til videre!
MorCathy *spire fire og fem!!* Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2008 Tusen, tusen takk!! Det er jo helt utrolig blitt detta og legene gir seg ende over Guttene klorer seg fast og mor kniper ) 32+4 i dag og det er bare solskinn midt oppi alt 32+1: Tv1: 2051g Tv2: 1860g De vurderer å gi meg modning for å fremskynde fødselen 29.5, da er vi 34 uker.
tosmåutenformagen Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Dette høres jo helt fantastisk ut! mine som da er toeggede og litt "eldre" enn dine (33+3 )er tv1: 1600g og tv2: 1880g, så med all den bekymringen du har hatt så må jo dette bare være helt fantastisk for dere! Ligg i ro å rug videre, 29 er ikke lenge til:) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå