Gå til innhold

røyk vs snus

Anbefalte innlegg

Skrevet

(samme som skravle)

vi hører alltid om hvor farlig det er å røyke i sv. men hva med snus da? er nok skadelig det og men ikke like gale. noen som vet el hørt noe om snus i sv?

sliter med å slutte å røyke men kan klare å gå over til snus. å så slutte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er nok like farlig med snus..

jeg slutten å røyke 1 år før jeg ble gravid. og veit at d er vanskelig å slutte..

men å ha noe i munnen til alle tider, eller å ha hendende opptatt hjelper.

jeg begynnte å hekle å strikke... spiste på gulerøtter, bombom (drops), eller annet som kunne friste... druer ..

Skrevet

Like ille med alle nikotinprodukt, om du velger tyggis, snus, plaster osv. Det er nikotinet som går i blodet og til barnet, resten av det en puster inn går ut over din kropp.

Skrevet

Niktotin er det som er farlig for barnet. Det gjør at blodårene trekker seg sammen og at barnet får "trangere" navestreng. etter som jeg har blitt banalt forklart:P

Nikotin kan også hindre ammingen...

Så en må nok vente...

Skrevet

Like farlig som røyk, bare med andre giftstoffer på en måte.. Bedre å kutte;) Jeg har holdt meg i over 4 mnd nå og det er virkelig ingen problem lenger;) Kun de første ukene som er verst.

Skrevet

Jeg slutta å snuse ca 2 uker etter jeg fant ut at jeg var gravid... Hadde vel sånne nerver pluss eksamensstress at jeg ikke klarte å slutte med en gang;)

Savner snus sååååå masse og blir helt GAL når jeg kjenner den digge lukta. Sambo sier han skal ta med en pakke snus på føden som jeg kan få etter endt dyst, men da vet jeg at jeg kommer til å bli så inni hampen kvalm, haha. Så shit happends! Tar heller en frisk unge jeg=)

Skrevet

det er like farlig med snus ja.. for det inneholder like my enikotin og div..

Skrevet

Jeg må jo si at det hadde vært meget tilfredsstillende med en pris under leppa, men det er jo helt uaktuelt så lenge jeg er gravid eller ammer.. JM fortalte meg at det er tøffere å slutte å snuse enn røyke (noe med hvor fort man får nikotinet i blodet) så det nok mest sannsynlig ikke et godt alternativ... Sorry, skulle ønske det var det...

Kan jeg bomme en grønn catch? :P

• 2 uker senere...
Skrevet

under normale omstendigheter(eks ikke gravid) er det enda ikke holdepunkter for at snus er direkte helseskadelig. mye fordi nikotinen ikke blir innhalert slik som med røyk.

faktisk skal det være vist at snus har effekt på metabolismen(forbrenningen) i positiv retning.

MEN, ved graviditet og hvis du har hjerteproblemer, eks angina pectoris, vil snus være ugunstig. snus trekker sammen blodårene (ikke så mye at det spiller så stor rolle ved normal tilstand) og hvis dette skjer i et hjerte der blodårene allerede er trange eller vil dette ha negativ effekt. ved graviditet vil blodårene i placenta (morkaken) trekke seg sammen. noe som er svært uheldig. det er nemlig her overføringer av avfallsstoffer, næringsstoffer ol mellom mor og foster skal foregå...

Skrevet

Jeg snuste da jeg fikk vite jeg var gravid. Jeg gikk sporenstreks over til den nikotinfrie varianten; Onico. Det gikk kjempefint. Etter et par uker med Onico kuttet jeg helt. Det gikk over all forventning. Hadde jeg visst hvor enkelt det var å slutte, hadde jeg helt klart prøvd før. Men et par uker med Onico var uvurderlig i slutteprosessen. Anbefales!!!

Skrevet

Var dum og begynte med snus da jeg sluttet å røyke for 2 år siden (var storrøyker). Fikk høre fra alle at "da klarer du aldri å slutte med snus, for det er det 7 ganger så mye nikotin i som i røyk". Så ble jeg gravid og gruet meg noe forferdelig til å legge bort snusen. Brukte 2 uker på å "kvinne meg opp". Brukte Onico nikotinfri snus i 3-4 dager. Syntes det ga omtrent den samme virkningen, selv om det selvsagt bare var tull. Smaken minte også om snus, siden det er noen røkaromaer i den. Så jeg vil altså anbefale dere som sliter med røyke-/snusestopp å prøve niktotin- og tobakksfri snus. det funket på innrøyka og innsnuste meg... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...