Tia :o) Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Jeg har nå hatt et avbrutt forsøk med kort regime, og har satt inn et egg nå etter et veeeldig langt regime. (5 uker med spray for å bli nedregulert!) Har fått ut bare tre egg begge gangene. Nå lurer jeg på om noen har andre erfaringer enn meg, og har fått noen anbefaling om hva som ansees som best? Håper jeg kan bruke kort regime igjen om dette egget ikke sitter... Klinikken mente jeg kunne gjøre det jeg ville, men lurer på hva dere har fått beskjed om ang. dette. (",)
Drømmefall Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 På RH fikk jeg beskjed om at det var kapasiteten, som gjorde at ikke alle fikk kortregime. Betyr at det ville vært mange flere "eggprodusenter" å ta seg av. Litt klønete sagt av den legen, kanskje, men slik forstod jeg det. Jeg opplevde kortregime som en helt annen verden. Mye lettere både fysisk og psykisk. Slik jeg ser, det en mye sunnere metode, fordi bivirkninger etc varer mye kortere, selv om de også kommer raskere. Jeg forstod dt som at det ikke hadde noe å si for mengden egg, om det var kort eller langt regime. Selv har jeg få egg uansett. Lykke til!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Hei ! Jeg har aldri fått kort regime,når jeg var i det offentlige vet jeg jo det var pga kapasiteten. Nå som jeg er i det private spurte jeg legen om kort regime,og han mente at den beste muligheten for å lykkes var på skratch,altså helt nedregulert.Jeg har valgt å forholde meg til at han vet bedre enn meg,selv om jeg ville elsket å slippe sprayen....Men hva gjør man jo ikke... Lykke til !
♣ Christiane ♣ Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 hei Har også fått til svar at det er kapasiteten som avgjør om man får kort regime eller ikke. Da er det nemlig vanskeligere å styre oss i forhold til antall dager på sprøyter og dosering. Jeg går privat og har hatt to lange regimer og er nå på mitt første korte. Resultatmessig skal det være temmelig likt, men legen min sa at det var bedre for meg med kort regime, men værre for han. Ærlig nok. Jeg går privat. Unntaket er de som har endometriose, som får bedre effekt av å gå på spray først, samt mange med pcos fordi det er lettere å unngå overstimulering med spray. Det ryktes at det kan bli noe færre egg på kort regime, men jeg er på sprøytedag 6 i dag og har nettopp kommet fra Ul hvor legen fant over 20 follikler, noe som er bestenotering for min del. Antall egg ved uttak gjenstår selvfølgelig å se når den tid kommer. Det er uansett sinnsykt deilig å slippe sprayen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå