Gå til innhold

Hvor lenge kaste melken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg pumper meg og har for tiden for mye melk. Jeg kan dermed tillate meg å kaste noe. Hvor lang tid tar det fra man spiser noe man ikke burde spist til man kan bruke melken igjen? Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge det blir i kroppen kommer nok helt an på hva det er snakk om tror jeg. Hvis barnet er følsomt mot kumelk kan det i værste fall merkes i mange dager etter at du spiste melk, mens alkohol er ute av melken når det er ute av blodet. Kanskje noen andre vet mer?

Skrevet

Hei

Takk for svar =)

Nå har jeg fått se menyen og det virker som om det jeg skal spise, som det er umulig å ta bort og som jeg ikke burde spist, er hvitløk. Det virker som om andre skumle ting kan taes bort heldigvis.

Er det noen som vet hvor lenge hvitløk sitter i maten?

Skrevet

Hvorfor skulle du ikke spise hvitløk? Jeg spiste masse hvitløk. Det verste som kan skje er at smaken forandres litt, men det er jo ikke farlig på noen som helst måte.

Skrevet

Hei

Takk for svar.

Har hørt at de små kan få vondt i magen av så vell hvitløk som løk, men det er kanskje feil...?

Gjest bissen
Skrevet

Du burde jo ikke kaste melken, selg til sykehus hvis du har ekstra! De har alltid behov. Jeg solgte 40 liter. 100 kr literen..

Skrevet

Hei

Jeg mente det ikke slik. Foreløpig har jeg ikke kastet noe melk. Det jeg lurte på var hvor lenge jeg måtte kaste melken om jeg spiste noe man ikke bør spise (kunne ha unnet meg den luksusen ettersom jeg har nok med melk).

Jeg endte opp med å klare å få annen mat, fri for blant annet hvitløk ettersom det viser seg at hvitløk ikke anbefales om man ikke er sikker på hva barnet tåler og trenger å være forsiktig. Jeg har dermed ikke kastet noe melk.

Når det gjelder å selge melk så får jeg ikke en gang tilbud om det. Har et barn på sykehuset og sykehuset ønsker dermed at all melk skal gå til dette barnet (selv om jeg produserer for mye). Hvis ikke skulle jeg gjerne solgt for jeg ser hvor viktig det er.

Gjest bissen
Skrevet

Jeg skjønner:)

Men apropos, bodde på sykehuset i 9 uker da jeg fikk ungene, da solgte jeg melk.

Skrevet

Hei!

Jeg er ammehjelper.

Hvitløk er ikke noe problem.

Det er bare dette med mat med kjente miljøgifter du skal holde deg borte ifra, og alkohol siden barnet ditt er sykt/prematurt. Innmat, innmat i krabbe/hummer, store dyr fra havet, svolværpostei, gjedde, måsegg.

Siden barnet ditt er på sykehuset, så forteller sikkert legene deg om det er noe annet du skal holde deg unna.

Ellers vil jeg bare si, ha en stor boks og fryseposer klart. Frys det du har til overs i 50ml porsjoner, dobbeltpakket uten luft i, i fryseposene, ha oppi boksen, denne skal stå med lokk i fryseboksen. Merk evt spesielle ting på tape du har på posene. Det er gull!

Skrevet

Hei

Takk for svar =)

Fikk beskjed om at de ikke anbefaler hvitløk så da holder jeg meg unna for sikkerhets skyld. Holder meg unna det du sier, samt hvitløk, løk, kål og agurk.

Får låne små beger på sykehuset så jeg har heldigvis god tilgang på beholdere. Men jeg skal huske rådet ditt til senere =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...