Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fødte i slutten av april, men ble ferdig med studier i desember, så har ikke rett til støtte fra lånekassen nå. Barnefaren, som jeg er gift med, bor i utlandet, så jeg får nok ikke overgangsstønad heller.

Hva skal jeg gjøre da? Har ikke hatt tid til å opparbeide meg nok lønn til at det lønner seg med foreldrepenger og ikke engangsstønad.

Synes dette virker helt søkt, at jeg skal falle mellom to stoler på denne måten. Er det virkelig så firkantet i Norge?

Er det mulig å registrere seg som student til høstsemesteret, og hvilken støtte kan jeg da eventuelt få, og må jeg da ta eksamen, eller kan jeg ta permisjon?

Fortsetter under...

Synd å si men du skulle vel startet på nytt studie i januar, da ville du fått fødselsstipend.. Om du søker til høsten får du vel bare studielån/stipend som alle andre studenter, og da vil jeg tro at du faktisk må studere for ikke å få alt omgjort til lån?? Er ikke sikker altså, du bør nok sjekke det med lånekassen..

Du sier du ikke har opparbeidet deg nok lønn til at det lønner seg med foreldrepenger og ikke engangsstønad.. Hva mener du egentlig?? Fikk du engangsstønad istedet for foreldrepenger fordi du hadde tjent så lite at det var ikke verdt å få foreldrepenger???? Om du ikke har fått foreldrepenger eller engangsstønad vil jeg tro du ihvertfall har krav på engangsstønaden..

Tror det stemmer som du sier at du ikke får overgangsstønad når du er gift, har ikke mannen penger han kan sende til deg da???

Det siste alternativet må jo være å gå på sosialkontoret..

Ikke for å være frekk men synes det hele høres litt rart ut... Du har jo lenge visst du skulle ut i permisjon - hvorfor har du ikke planlagt bedre og sjekket rettighetene dine tidligere????

Nei den er jeg med på, men når man da er blitt gravid (planlagt eller uplanlagt) må man jo tenke litt framover?????? Man har jo som oftest 7-8 mnd på seg til å "forberede" seg, og en av de forberedelsene må jo være å tenke på hvordan man skal klare seg når barnet er født???? Å IKKE tenke på det blir jo litt som å begrave hodet i sanden og tenke "det går sikkert bra"... Synes det er litt uansvarlig jeg, for man har faktisk TID på seg til å finne ut av ting og det kan neppe komme som en overraskelse at det koster å få barn???

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...