Gå til innhold

Klarer ikke å la være å presse meg når jeg trener, -ender alltid opp kvalm.

Anbefalte innlegg

Å trene på 70% puls er jo så kjedelig. Har funnet en ny kjempekjekk tredemølle hvor jeg svir av 400kcal på 30 minutt, men pulsen ender fort opp på 160. Liker å presse meg og ser ikke vitsen i å trene på senter med en intensitet som er lik en gåtur i byen.

Etter møllen tar jeg en runde styrketrening. Blir ofte litt kvalm og svimmel. Føler at jeg ikke tåler noen ting.

Er det farlig å presse seg bare litt? Hvorfor er det farlig? Får fosteret oksygenmangel eller er det bare meg det går ut over.

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er nå 38+5 og har trent hele svangerskapet bortsett fra i starten da jeg var sykmeldt pga kvalme og tretthet. Jeg har absolutt ikke holdt meg på 70% puls. Det er jo knapt trening, og enig med deg, veldig kjedelig. Jeg har gått etter mottoet at så lenge jeg føler velbehag med treningen, og kroppen ikke gir meg noen signaler på at jeg tar i for hardt så er trening bare sunt. Jeg har hele tiden gått på både harde og lange spinningtimer, trent styrke med mye motstand, og ligget helt oppe rundt 90% i puls (over 180 i puls).

Jeg tror at hvor hardt en bør trene avhenger veldig av hvordan form en er i fra før, hvor godt en kjenner kroppen sin og hvordan en føler seg når en trener. Jeg trente mye før jeg ble gravid, og var i god form, og så det som helt naturlig å fortsette å trene selv om jeg ble gravid. Jeg har ikke tatt det som en selvfølge at jeg kunne trene så langt fram mot fødselen som jeg er nå, men nå ser det ut til at jeg kan trene helt fram (er jo bare 11 dager til termin).

Det har jo kommet noe forskning i det siste om at en skal være litt forsiktig tidlig i svangerskapet, men ellers er jeg av den oppfatningen at det er sunt å trene, en føler seg mye bedre, barnet har det bedre når mor har en sunn kropp, en kommer seg lettere etter fødsel... etc. etc. ..altså bare positivt!

hei. tror ikke det er farlig å trene hardt i svangerskapet hvis man er vant til å trene frsa før. jeg trente hardt store deler av svangerskapet,men kutta ut intervalltrening da.

MEN FØLER DU ubehag som du gjør ville jeg tatt det mer med ro. ikke sikkert det er skadelig,men hvorfor ta sjangsen. kommer nok tid etter banet er født også der du kan trene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...