Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Jeg trener på Elixia (St.Olav, Stavanger) og er ikke alltid like imponert. Kanskje er jeg kravstor, men det er da våre søte små det handler om. De er små individer, ikke bare noen små bevisstløse klumper. Dette forventer jeg: Førstehjelpskurs hos alle barnepassere. At de hilser på barnet og lærer navn og ansikt med en gang. At ødelagte leker kastes og at der ikke finns leker farlige for de under 3 år (kvelingsfare). At der ikke er mer enn 7 barn per voksen. At de kommuniserer med barnet og viser at de ser det mens det er der. For mye forlangt?
sekke Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 jeg har ikke store krav til barnepasseren på et slikt senter. bare at de er vanlig oppegående mennesker som er egnet til å se etter barn. klart de ikke bør ha farlige leker.jeg ser ikke på dette som et pedagogisk tilbud.nesten som oppbevaring,men min jente på snart 2.5 år har vært der siden hun var 8 mnd og har alltid fungert kjempe bra. der jeg trener er jeg veldig fornøyd med barnepasser. det kan være alt fra 2- 15 barn der pr voksen. de skifter ikke bleier og kommer og henter deg hvis barnet gråter veldig hvis det ikke vil være der,slår seg ol. synes det er helt greit jeg. det er maks 75 min på de under 2 år og maks 2 timer på de over 2 år.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 De tre første er jeg enig med deg i. De to siste synes jeg du må tåle at ikke alltid er til stede. Barnepass på treningssenter er og blir oppbevaring mens du trener, i hvertfall mens barna er så små at de ikke har noe glede av lekene og sånt. Det skal være TRYGG oppbevaring, men dog: oppbevaring.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Forventer ikke noe "pedagogisk", der er de uansett ikke i nærheten. At de ser barnet gjør at de føler seg trygt der og får lyst til å komme tilbake. Dessuten må de jo vite hvilken mor/far de skal finne når barnet trenger ny bleie eller annet. Oppbervaring trenger vel ikke bety at to voksne sitter og slarver uten å ense barna?
sekke Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 de voksen bør absolutt se barna. de er jo betalt for det.... det gjør de i allefall på mitt senter. kanskje det viktigste for min del er at det stort sett er de sammen personene som jobber i barnepassen. ellers kan det bli veldig utrygt for barna.....
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Hvor mye må du betale for denne barnepassen da??? Bare for en times pass, syns jeg dine kriterier var litt høye ja.. hadde det vært en barenhage hadde det selvfølgelig vært noe annet!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 For å si det slikt; Jeg krever mer enn hva jeg kan få. Og har derfor valgt å ikke ha mine barn på et "barnepass". Jeg trener på Elixia,Bryne - og der var tilbudet grusomt. Få ødelagte leker. Ingen smil fra barnepasserne. De lærte ikke navn. Smugrøykte utenfor senteret og stinket etterpå. Min sønn klarte de også å "miste". Han hadde kommet seg inne i garderoben uten at de savnet han. Han var da under året.
sekke Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 enig at man må forlange emr enn det du har opplevd. skal jo være bra/artig for barna å være der. ellers hadde ikke jeg klart å trene med god samvittighet,men må jo være mulig å ta det opp med treningsenteret. de vil nok reklamere med et bra tilbud de også så de ikke mister kunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå