Gå til innhold

X antall valper gis bort..... ren rase registrert. Hvilken svindel er dette?(lang)

Anbefalte innlegg

dere har kanskje sett det på finn.no.... I de siste har det dukket opp flere kull valper som gis bort i histen og pisten. det er chihuahua, yorkier,bulldoger, og andre. De skal visstok være reg. og fulgt opp helsemessig på alle måter...

jeg skrev en epost til vedkommende, som da sendte meg en "masseutsendelse" epost der det sto :

Takk for at du er interessert i mine valper. For jeg fortsatt har 4 valper fortsatt tilgjengelige. 2 mannlige og 2 kvinnelige. Dette er noen av sine bilder. Hver valp kommer med alle opptak og helse avhandlinger med stamtavle. Det er vel hjemme trent valper og jeg gjør håper du kan forsikre meg om at du kan gi en av mine valper en god og deilig hjemme der ute. Det vil bli flytur til sted. Så behage email meg hele adressen for meg å ta kontakt med rederiet for informasjon og pris for frakt til sted og også for å bekrefte registrering av valp du er interessert i adressen din. Ditt full informasjon er nødvendig,

1) Ditt fulle navn

2) Adresse

3) Telefonnummer

4) City

5) Postnummer

6) Nærmeste flyplass til deg.

Vennligst gi meg beskjed hvis du liker å velge valp fra flyplassen eller vil du ønsker rederiet å levere valp på dørstokken. Siden rederiet tilbyr hjemme levere tjenester og Airport pick up.

Cynthia og Jean med familie

Vennligst gi meg beskjed om hvilke av de valper du er interessert i. Det er 12weeks gammel. Det vil bli sendt etter dette rederiet UK Animovers International og deres nettsted er www.ukanimovers.co.nr og deres e-postadressen er [email protected] Jeg er lokalisert i London, England UK. Vennligst send meg ditt fulle adressen for meg å få informasjon og pris for frakt til sted. Jeg har vært informere ved rederiet det bare noen få timers flytur. Den valper navn er (Rose, Joan er alle kvinnelige og Mark og Terry er hann valper. Jeg vil gjerne vite følgende fra deg.

1) Har du noen kjæledyr før eller nå?

2) Hvorfor er du interessert i Engelsk Bulldog Valper?

3) å avle dem, eller bare for hjem kjæledyr?

4) Kan du forsikre meg om at min valp vil være å ha en god og herlig hjem

der ute?

5) I tillegg kan du forsikre meg om at du vil gi meg informasjon og bilde

slik at mine valper hver måned hvis du endelig få en av mine valper?

6) Er du reiser med personer i ditt hus?

7) Er du har noen informasjon om hvordan du reiser med valper?

Jeg beklager for alle spørsmål. Problemet er at mine valper er herlige valper og jeg er på jakt etter gode og vakre hjem for dem takk.

Jeg satte derimot bare enda større spørsmålstegn ved det hele. hva i huleste for noe svindleri er dette?Må understreke at jeg IKKE skal ha noen hund derifra uansett, men jeg kommer ikke til bunns i det...

Fortsetter under...

Aha..

Aner ikke. Men det kan jo være en type svindel hvor det går ut på å komme face to face med mennesker og klare å overtale de til det utroligste, fantastiske ting som man bare "må" legge penger i..

Jeg vet ærlig talt ikke. Er ikke så godt bevandret i svindlerier;-)

dette er svindel. så samme annonse/eler lik før jul. tok kontakt og fikk samme mail som du fikk bare på engelsk. hun sa at hvis jeg betalte frakt så ble hunden levert til meg på døra degen etter.... lite sansynlig da den kommer fra england..

sendte mail til de andre på listen hun hadde sendt mail til og vi ble enige om å lure hun litt, vi 4 sa vi villa ha x hund. og hun svarte tilbake at til oss 4 at den var ledig...!! bare svindel!!

Annonse

svindel, de annonsene bruker g bli slettet på finn, mener og huske at du betaler "frakt pengene" til de som la ut annonsen og ingen hund kommer, har lest om noen som har gått i den fellen,stort sett gamle damer eller unge som ikke har råd til så dyr hund

• 2 år senere...

Her plukker jeg opp en gammel tråd...

Det som er beskrevet her, kalles Kamerunsvindel.

I den siste tiden har svindel med hund på Internett økt. Stadig flere kan fortelle om tapte penger og store skuffelser. Nå er det kommet en side på Facebook om dyresvindel:

http://www.facebook.com/pages/Informasjon-om-nettsvindel-med-kj%C3%A6ledyr/196555623701466?sk=wall

Dette er svært nyttig info. Noen av lenkene er på engelsk. Dagens motto: gjør som svindlerne, bruk Google Translate!

De som har tenåringer i huset bør informere spesielt. Dette er god bagasje for ungdommene å ta med senere i livet!

Forbrukerombudet har viet mars måned til Internett-svindel. Sjekk www.forbrukerombudet.no

Med hilsen Maria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...