Gå til innhold

Luft / kolikk smerter, snart 3 måneder....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen vår har luft kolikk smerter og jeg har prøvd i 3 måneder snart å kutte ut visse matvarer. Men aldri funnet ut hva det var som gjorde det. Hadde en uke uten melkeprodukter, hjalp ikke. Ikke spist løk, hjalp ikke. Samt masse andre ting.... 3 lange måneder med prøving og feiling. Men så har jeg lest her inne at det går over ved ca 3 måneders alder. Er det sann?

Er magen da så bedre utviklet at de ikke får disse smertene og kan hyle en time i strekk, gjerne mer?

Da gleder jeg meg til over neste uke- for da bør det komme bedring.

Har prøvd sukkervann, massasje, tillegg, malt, minifom etc... Alt jeg har fått av tips uten om kiropraktor, fordi jeg ikke synes vi var såååå plaget.

Noen som vet??

Skrevet

Som å lese om oss dette. Her ble det bedre da han ble ca 3.5 mnd. Magen deres blir mer utviklet og de tåler mer. Det er veldig slitsomt å ha det slik når det står på. Her har vi erfart at han enda som 7 mnd gml gutt enda kan reagere på ulike matvarer ved at han for luft og hard mage (de som oss), men det går seg til av seg selv ettersom de blir større.

Et tips er å la barnet ligge endel på mage, da blir lufta mer presset ut av barnets egen vekt. Det blir bedre etterhvert. Er det på kvelden barnet gråter? Her var det på kvelden. Tok litt tid før vi skjønte at han skreik for han var trøtt i tillegg. Er ikke så lett å forstå disse små i starten, noe som blir lettere for dere nå fremover. Lykke til :)

Skrevet

Det bedrer seg som regel rundt 3 mnd ja :)

Kalles 3 mnds kolikk fordi tarmsystemet er så umodent fram til 3 mnd.

Her er snuppa 4 mnd, og enda ikke helt ferdig, men det blie bedre og bedre for hver uke som går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...