Gå til innhold

Gravide røykere er store egoister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er det absolutt verste jeg ser, gravide eller ammende som røyker! Helt forferdelig og så utrolig egoistisk å sette sin egen nytelse foran sitt ufødte / ammende barns helse! Jeg har røkt i mange år, røkte rundt 20 om dagen da jeg fant ut av graviditeten. Klart jeg var avhengig, men jeg satt mine barns (tvillinger) helse så mye høyere. Jeg tok mine siste tre røyk, og kuttet tvert. Ammet i 11 mnd og rørte ikke en røyk før ungene var over et år. Nå koser jeg meg med noen røyk om dagen når ungene sover og skrubber meg godt etterpå. Alle har rett til å kose seg med røyk så mye de bare vil, men ikke med barn i magen, ved puppen eller rundt seg! Stygt å se.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange trenger sikkert hjelp til å slutte og det hjelper ikke å kritisere dem. Takk Gud for at du klarte det. Ikke alle er like heldige. Det betyr ikke at det de gjør er riktig. Men det må jo være en eller en annen grunn for det.

Kos deg med røykingen nå da.

Skrevet

Og hvordan vet DU om den du ser røyke ammer barnet sitt???

Hva om det er en som er liten for alderen, og får flaske?

Gravid er en ting...

Skrevet

Et litt tullete kverrulerende motsvar. Selvfølgelig en du vet ammer, evnt røyker mens ammer. Skjønte du ikke det?

• 4 måneder senere...
Skrevet

eeh er vel ingen som røyker MENS de ammer? altså ungen i ene hånda og røyken i andre??

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg har aldri sett noen som har røyket MENS de ammer, og jeg tviler eg noen gang vil få se det. Isåfall tror jeg neppe det er røyken som er det mest skadelige for ungen, for da må jo mor enten ha røyka gres eller tatt noe annet.. Herregud for et styr da! NEI det er ikke bra å røyke under svangerskapet, og selvsagt skal man prøve å la være, men slutt nå å lage 3. verdenskrig, har du ikke annet å bruke energi på? Kanaliser energien din på å redde regnskogen eller få slutt på global oppvarming, så blir nok verden mye bedre;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Er enig at graviditet og røyking IKKE er bra. Samtidig ser jeg at det er en enorm mangel på forståelse for hvor forskjellig avhengigheten kan være, samtidig så er det så lett å stigmatisere og være hoverende og nedlatende ovenfor de som ikke klarer å slutte. For det er ikke alle som klarer det! Uansett kommer men mye lengre med oppmuntring og motiverende støtte, enn edder og galle, eller hva tenker du? Røykere behandles slik overvektige har blitt. Med skjellsord, utfrysning, kollektiv akseptert mobbing, og det er heller IKKE greit. Er det ikke bedre at en som røykte 20 for dagen har klart å kutte til 2-3? Selvfølgelig er det beste en full stopp. Desverre klarer ikke alle det til tross for at de gjerne vil. Tror du ikke disse sliter nok fra før med dårlig samvittighet. hvorfor fortsette mobbingen?

Jeg har selv sluttet for lenge siden. For meg gikk det veldig fint. Sier ikke det var kjempelett, men det gikk greit. Allikevel skjønner jeg at det ikke er slik for alle andre.

De som ikke vil slutte derimot. De har jeg lite til overs for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...