Gå til innhold

engangsstønaden....

mamma_til_2_m_junispire

Anbefalte innlegg

nå syns jeg pinadø at regjeringa kan få ut fingern og betale ut mere penger enn 33.000kr i engansstønad!!! syns dette er alt for lite penger.... til høsten når tulla kommer får jeg utbetalt under 3000kr i mnd... siden guttungen skal få begynne i barnehagen på 50% så får jeg ca 600kr i kontantstøtte!! + barnetrygd!!! nå har jeg jo samboer med jobb, men han lider av ME så han burde egentli ikke ha jobba i det hele tatt ifølge legen!!! å leve av en inntekt blir nok ikke helt kult nei, men det må jo bare gå!!! gleder meg ikke akkurat for å si det sånn... :(

Fortsetter under...

Engangsstønaden er jo ikke men som lønn i ett helt år, men til utstyr til babyen og livsopphold for mor i de 3 ukene før og 6 ukene etter permisjon.... Er enig i at summen godt kunne vært litt større, men samtidig er det jo slik at man når man blir gravid har 9 mnd på seg til å "planlegge" permisjonen i forhold til jobb og inntekt.... Så da er det jo å komme seg ut i en eller annen jobb i 6 mnd slik at man kan få foreldrepenger....

joa, men her som jeg bor er ikke markedet for arbeid like stort liksom... bor på en liten øy som sagt og når man er blitt gravid så er det ingen som ser seg villig til å ansette noen som er gravid virker det som... derfor mener jeg at den kunne godt vært større!!! har som sagt heller ville hatt foreldrepenger enn engangsstønaden, men har man ikke rettigheter til den, så blir jo engangsstønaden eneste løsning!!! planla som sagt ikke å bli gravid med nr 2 så fort, men det skjedde bare sånn plutseli gitt :P

hadde det bare kunne skjedd sånn akkurat nå ;p hehehehe.... hadde i alle fall ikke gjort en dritt om det hadde skjedd.... skulle jo som sagt heller hatt fast jobb og foreldrepenger, men nå ble jo jeg gravid igjen ganske fort!!! guttungen var bare 10mnd da vi ble gravide igjen!!! skulle jo begynne å planlegge neste unge i august, men nå kommer visst tulla vår i august!! :P

• 4 måneder senere...

Annonse

• 8 måneder senere...

Herregud asså! Eg og e arb.ledig, men er iallefall voksen nok til å se at det er jeg som var dum og uansvarlig... Vi er heldig som får noe støtte idet heletatt,er ikke alle land som har det slik.. For dumt å sitte her å grine på nesen pga du BARE får 33000 kr???? HALLO??????? Hver takknemmelig for det du får, eller skaff deg en jobb og forsørg deg selv!!

Staten kan no for pokker ikke ta hensyn til hver og en sin situasjon...

Må jo bare si at av og til er det mange faktorer som spiller inn..Så av og til går ikke ting som planlagt..Ja sykdom, vanskelig med å få jobb osv osv..

Husk det alle sammen at de som jobber fullt og er helt imot det å "snylte" på staten, kan faktisk komme i den situasjonen selv..

33000 er ikke mye, så man får gjøre det beste ut av det..Om det så må være at man må raskt ut i jobbsøk etc:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...