Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan praktiseres denne regelen i barna deres sine barnehager?

Hos oss tolkes den veldig strengt, tror jeg.

Ved tre tidligere anledninger har jeg ved henting fått beskjed om at han har vært litt stille og uttafor, og at de har tatt tempen på han. Temperaturen hans har da vært 37,9, 38 og 38,2.

Ved alle de tre anledningene har vi blitt tvunget til å holde han hjemme fra barnehagen dagen etter, selv om han slettes ikke har vært syk. Det som er så rart er at han verken har vært slapp eller uttafor når vi har kommet hjem fra barnehagen. Vi har også tatt tempen på kvelden, og han har vært feberfri. Allikevel må vi holde han hjemme pga de krever at barna må ha en feberfri dag hjemme før de kan gå i barnehagen.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med barnahagen jeg da, og holder alltid største hjemme en ekstra dag uansett. Hun viser sjelden at hun er syk, og sist hun var syk hentet jeg henne i bhg og kom hjem med en unge som hadde 39,5 i feber uten at barnehagen hadde merket noe!

Skrevet

Jeg er helt uenig med både barnehagen og deg over her.

37,9 kan være en helt vanlig temperatur hvis han har lekt litt voldsomt eller hatt litt mye klær på.

Vår barnehage overlater heldigvis slike avgjørelser til oss foreldre. Det eneste de legger seg opp i er smittefare.

Skrevet

Hos oss (kommunal bhg) er hovedregelen at barnets allmenntilstand avgjør hvorvidt de må holdes hjemme eller ikke. Hvis et barn er utilpass og ikke i form, så ringer vi ofte foreldrene uavhengig av feber. Enkelte ganger måler vi tempen fordi vi ser at det ofte er det som skal til for at foreldrene kommer og henter. Må liksom har feberen å "slå i bordet" med.

Hvis barnet ditt var stille og uttafor og tydelig preget av den lille feberen han hadde så det var riktig å ringe deg. Det er veldig forskjell på å være i barnehagen og hjemme, og jeg har mange ganger sett at barna har løpt rundt og vært i "kjempeform" når foreldrene har kommet for å hente, på tross av masse feber og utilpasshet tidligere.

Men jeg synes det blir dumt å påtvinge foreldre en feberfri dag hjemme uansett. Det er forskjell på å ha vært f.eks influensasyk og å ha hatt litt feber pga. tannfrembrudd e.l.

Skrevet

Hei jeg jobber i bhg og vi får ikke lov til å ta tempen på barnet,så vi ser på allmenntilstanden til barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...