Gå til innhold

Vurderer sterkt å avslutte sv.skapet.....

Juicyfrut

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å avslutte svangerskapet da jeg har ei lita tulle på 5 mnd og jeg føler ikke at jeg klarer å gi 110% til begge ungene om jeg beholder..

Hvis jeg velger å ikke beholde så går jeg imot hva jeg sjøl har sagt i alle år..

Både jeg og BF og mine foreldre synes at det MEST fornuftigste er å avslutte sv.skapet,men vi alle vil jo at jeg skal beholde sånn sett..

Men så burde man heller tenke fornuftig,kan jeg gi dette barnet hele meg selv på samme tid som jeg skal gi hele meg selv til vår datter?

Jeg vet det er usselt at jeg tenker slik,og jeg har tidl. sagt at jeg hadde aldri taklet å ta abort..

Hva skjer om jeg angrer som faen etterpå?

Jeg tar jo et liv...

Vi var jo fullstendig klar over hva vi drev på med da vi hoppa til køys uten prevensjon...=oS

Jeg har det utrolig vanskelig med meg sjøl nå..

Og hvis jeg skal ta abort,så får jeg ikke komme på UL før tidligst 15.mai,og får ikke tatt aborten før 19 mai...=oS

Og vil helst ikke gjennom en kirurgisk abort...

Noen som har de samme tanker som jeg eller er i samme situasjon?

Fortsetter under...

jeg gikk igjennom det samme for en stund siden,jeg tok abort å jeg angrer ikke.

men du må tenke litt for å imot, på en måte er det beste å avslutte svskapet,for da får du virkelig tid til barnet du har.

på en annen måte er det greit å beholde så får barnet ditt en lekekamerat.

det du kommer til å gjøre blir uansett det riktige for deg akkurat nå i livet, det er sånn du må tenke.

for å være ærlig,slik jeg føler det, er at det er 10ganger verre å ta medisinsk abort enn kirurgisk.

jeg syns det var så smertefult å jæv å ligge der å vente på å blø ut klompen.

men kjære deg. lykke til uansett valg

Får jeg spørre om hva grunnen var for at du tok abort?

Må man være på sykehuset for å blø ut klompen?

Har du barn fra før av?

Jeg syns det er fælt og tenke på i det hele tatt og avslutte svangerskapet..

Men føler ikke at jeg har kapasitet til å ta meg av to unger,er jo sammen med barnefaren,men han er jo på havet 4 uker også hjemme i 4 uker..

Pluss at vi har to hester,en hund og to katter i tillegg..

Men dette burde man vel egentlig tenkt på før man gikk og ble gravid,det er jeg klar over..

Men etterpåklokskapen vet du..

Det er kjipt...

Selvfølgelig vil jeg ha en lekekamerat til datteren min,men det går utover ungene om jeg ikke klarer og gi dem nok oppmerksomhet...=o(

Har grått veldig mye pga dette...

ja det kan du selvfølgelig spørre om.da min datter som da var ca 6mnd oppdaget jeg at jeg var gravid, følte jeg gjorde alt for å få tid til jenta mi åjeg ville liksom at hun skulle være baby litt før ho plutselig ble storesøster, jeg følte også at jeg ikke "orket" en baby å et svangerskap.

kansje er jeg stygg når jeg sier jeg ALDRI har angret men det kan jeg med handa på hjertet si, jeg føler jeg har fulgt jenta mi så godt om som jeg kan å nå er hun 3år å skal bli storesøster, føler det er en grei alder å bli storesøster.

å det jeg tenkte på da jeg tok abort var at akkurat nå passer det ikke med en baby til men kansje om ei stund, nå skal jeg faktisk konsentrere meg om jenta jeg har. men det var sånn jeg tenkte da, ikke sikkert du tenker det samme.

jeg fikk abort pilla på sykehuset å gikk hjem, jeg personlig syns det var syyykt vondt , ..

jeg har også tatt kirurgisk abort for fosteret var død, å det syns jeg personlig var det letteste, men selvfølgelig er det ikke alle som får så vondt da, å man må være mindre enn 8uker på vei for å få abort pilla.

for å være helt ærlig så forstår jeg deg om du tar abort, men husk at alt til syvende å sist er opp til deg.

beklager at jeg er anonym her men det er for at jeg kjenner noen her inne som jeg ikke vil skal vite dette om meg.

men lykke til å bare spør om det er noe.

stor klem til deg

Så da er det det samme som meg..

Jeg føler det sånn og at jeg ikke klarer å gi begge ungene 110% oppmerksomhet om jeg beholder..

Hvis du vil så kan du godt sende meg en privat melding,jeg blir ikke å utlevere nick til noen!

Og dette er jo en privatsak der jeg spør om råd og tips fra dem som har vært eller er i samme situasjon...

Hvordan forgår det når du fikk abortpillen?

Hva gjør dem når du får den tabletten i skjeden når du kommer på dagkirurgisk?

Og hva skjer da?

Huff,så en video på abort.no som jeg egentlig ikke sku ha sett,klarte ikke å se hele,men begynte og gråte over de tankene jeg tenker nå....:'(

Hvor i landet bor du forresten?

Jeg er fra bergen,men bor i hedmark....

ja du er i ganske lik situasjon som meg.

først går du til sykehuset å får en tablett som du må svelge som skal stoppe utviklingen av fosteret, så etter en dag eller hva det 2dager,jeg husker ikke helt så får du den tabletten i sjeden så må du ligge stille i en halvtime, du får paralginforte på sykehuset ,jeg fikk også med meg hjem. så går det egentlig noen timer så får du smerter,akkurat som rier nesten men selvfølgelig,det går fort over.

å det med å se sånn abort video er bare tull for det er virkelig ikke sånn, det er bare i utlandet de har så store fosteret,det er helt sykt.

men hvis du er så imot abort må du jo bare beholde,jeg er ikke imot så lenge det ikke blir brukt som prevansjonsmiddel hvis du skjønner?

klem

Annonse

Hei. Skjønner at dette er en vanskelig situasjon for deg. Nå må du ikke bli "fristet" til å ta abort fordi om en annen innpå forumet sier hon har valgt å ta abort i lignende situasjon og IKKE angret. Utfallet trenger ikke å bli det samme i din situasjon vettu. Det går nok bra uansett hva du velger, men tenk deg godt om!! Jeg mener du bør beholde, men det er bare min mening. Det sier jeg alltid om folk er i den minste tvil! Er fælt å høre om dem som velger abort, og senere angrer. Beholder du, kommer du aldri til å angre. Det er faktisk ganske mange søskenpar som vokser opp med 14mnd, 15mnd, 16mnd. osv mellomrom. Det går seg til. Er ikke umulig. Mange som har klart det før deg=) Lykke til med valget.

Husk at de valgene du tar nå skal du leve med resten av livet. Greit nok at noen sier at de aldri har angret,men husk at vi alle er forskjellige.

Har selv en venninne som valgte å ta abort fordi hun følte at hun var for ung til å bli mor.Noen år senere ville hun ha et nytt barn og ble da ganske raskt gravid, men fødte da ett dødfødt barn etter 9 mnd. De tankene som meldte seg da var ikke lette å takle, med tanke på de valgene hun hadde gjort noen år tidligere. Ikke for å skremme deg, men slike ting kan jo faktisk skje.

Forstår at du føler at du har mer enn nok for øyeblikket, men dyr kan faktisk omplasseres/avlives i verste fall, for at du skal frigjøre tid til ett barn til.

Jeg vet at det vil bli en hektisk periode for deg en stund med 2 små, har selv to tette med kronisk sykdom, men alt går hvis man bare ønsker det sterkt nok. Kanskje har du noe familie som kan avlaste deg i perioder hvor mannen din er på sjøen. At du tror at du tar i fra den du har i dag/og deg selv muligheten til å kose dere sammen mens denne er liten, er ikke noe problem, de små koser seg med oss slik de best kan og det må vi også gjøre. Husk, at det er ikke kvanitet men kvalitet som teller!

Jeg har sagt det samme til dem som er i tvil at dem burde beholde..

Man vet ikke hva man går igjennom før man er midt oppi det...=o(

Ja jeg vet det er mange før meg som har klart det..

Hadde jeg bodd i nærheten av min familie eller hans familie så hadde det ikke vært noe problem,men har absolutt INGEN til å avlaste meg med datteren min på 5 mnd eller om jeg evt beholder lille spiren..

Jeg bor på østlandet,er opprinnelig fra bergen,har familien min der pluss at jeg har en del familie i nord norge..

Og samboeren min har familie i nord norge og på mørekantene..

Så vi sitter her ganske så alene...=o(

Skal til helsesøster på tirsdag og på UL på torsdag og dæven som jeg kvir meg...

Ja jeg vet at dyrene kan man kvitte seg med...

Men føler alikevel at jeg har nok med den ene ungen jeg har forløpig...:'(

Skal du ha medisinsk abort får du tabletten med hjem eller må sette den inn på sykehuset før du blir sendt hjem. Opplevde selv dette etter at jeg hadde hatt en missed abortion,og vil ikke anbefale deg denne typen abort, ble ikke forberedt på de smertene som skulle komme og blødde nesten ingenting. Dette var faktisk mer smertefullt enn en fødsel (jeg har født 4 barn uten noen form for smertelindring). Så "enden på visa" ble at jeg måtte ta kirurgisk abort 2 dager etter dette allikevel.

Så får du ett valg, velg KIRURGISK!

Tungt blir det jo, men som sagt, det går seg til! Er ikke førstemann som har havnet i denne situasjonen, og valgt å beholde. Vet om flere tilfeller, er selv eldst av to tette. Vet at mine foreldre hadde dårlig økonomi osv. da jeg og min søster var liten, men vi har da aldri lidd noen nød vi=) Har bare hatt masse glede av hverandre, ikke minst nå som vi er voksen=) Du må selvfølgelig velge det du mener er rett for dere, men ikke ta abort om du likevel vil ha flere barn og har planer om å starte på nummer 2 om en liten stund når det "passer litt bedre"!!!

jeg er den første anonyme som skreiv til deg at jeg var i lik situasjon,er enig med de andre at du må ikke bli fristet til abort fordi jeg sier jeg aldri angrer for det er ikke sikkert du føler det samme, jeg sier som hun andre,velg kirurgisk, men selvfølgelig opp til deg,men jeg syns det var syyykt vondt å ta den tabletten

Annonse

Dette er meg: Anonym 21:48 og 22:35

Du sier du trenger avlastning. Har du tenkt på barnehage?? Det er jo en flott mulighet for deg som ikke har familie rundt deg!! Trenger ikke å ha henne der på heltid, men noen timer om dagen, eller et par dager i uken hadde jo gjort godt både for deg og henne slik situasjonen er=) Finnes alltid løsninger om man er villig til å lete.

Er litt forvirrende at dere alle 3 er anonyme....:-S

Det KAN jo skje mye komlikasjoner etter en kirurgisk abort,har sjøl tatt keisersnitt da jeg fødte dattera mi,men heldigvis oppsto det ikke komplikasjoner da..

Liker ikke tanken på at noen skal fikle oppi der mens jeg sover..

Og blir kjempekvalm av narkosen og har ingen til å se til datteren min om jeg gjennomfører dette..så blir nok å velge medisinsk om jeg blir å avslutte svangerskapet..

Da kan jeg isåfall se til dattera mi..

Pappaen hennes er på havet...

Ja vet at det finnes barnehager,men jeg skal jo og ta meg av dem to barna og tror ikke at jeg klarer og gi 110% til begge barna,og om jeg ikke klarer det er det jo ungene det går utover til syvende og sist,og det vil jeg ikke...

men dette burde jeg tenkt på før vi hadde sex uten beskyttelse..

Er derfor dette er så jævlig tungt!

Jeg tror ikke barna dine lider om du bare har f.eks 80% "å gi dem"=) Sønnen min på 1 år hadde skikkelig kolikk, skriking opptil 12 timer daglig, og selv etter kolikken var over, sov han ikke skikkelig før han var 10 mnd.!! Dette har medført at jeg lider nå av "alvorlig" søvnmangel! Sønnen min er nå ett år som sagt, og jeg går fortsatt i ammetåke, ihvertfall føles det slik. På tross av alt dette, så har sønnen min det veldig godt=D Han lider overhodet ikke selv om han har en mamma som er mye sliten, og ikke makter å vie han full oppmerksomhet til enhver tid. Vi har alltid ønsket oss to tette, og på tross av erfaringene med førstemann er vi i full gang med prøveperiodene igjen=) Dette skal vi klare, uansett=) Med riktig innstilling, så ordner alt seg!! Men forstår jo at alle er forskjellige. Håper du treffer det valget som passer best for deg og din familie=)

hilsen anonym for 4. gang;)

Hvor lenge varer smertene etter du har fått den siste tabletten?

Skal på møte med helsesøster på tirsdag og UL på torsdag så må ha bestemt meg på torsdag..

Har hatt spontanabort en gang før,og det gjorde vondt,men ikke sånn at jeg ikke overlevde..

Får høre med dagmamma om hun kan ha henne for meg..

Kjipt å måtte gå gjennom dette alene når sambo er på havet...=o(

Bare en liten btw: www.abort.no er en side laget av Næssa - som vi kanskje alle vet hvem er?! Uansett - bildene er falske, og ukene stemmer ikke. Dette er bilder av fostre som har gjenomgått en senabort av diverse årsaker, eventuelt vært død i mors mage. Ja, Jordmor Siri skriver vel litt om det over her også, men nevner vel ikke akkurat denne siden her. Så - om nysgjerrigheten får dere til å trykke dere inn på siden, så vet dere hvertfall at det meste der inne er tull og skremselspropaganda laget av en svært syk mann!

Når det kommer til deg HI - du vet selv best hva du må gjøre, og dessverre er det ingen andre enn deg selv som kan ta denne avgjørelsen for deg. Synd men sant. Husker selv at jeg så inderlig ønsket at noen kunne steppe inn for meg, bestemme hva jeg skulle gjøre, og være min personlige rådgiver og støtte. Men dessverre finnes ikke noe slikt. Amateha er nok det nærmeste vi kommer noe slikt, og de kan anbefales på det varmeste. Kjempeflinke til å lede deg riktig vei, og støtte deg i en vanskelig situasjon.

Dersom du føler at du trenger alle din tid og energi på den lille familien du allerede har, så er det kanskje riktig å avslutte dette svangerskapet. Det er jo tross alt aller viktigst å jobbe med det man allerede har, enn å risikere familien ved å bringe et nytt barn inn i den.

Jeg tror også du ville klart det bra om du valgte å beholde - det er kanskje bare en litt tøff og brå overgang!

Håper du har noen å snakke med, og som du kan rådføre deg med. Ellers nevner jeg nok en gang amathea.no

Lykke til :)

Ja jeg var innom siden for noen dager siden og så en video der,måtte bare slå av,fikk helt vondt inni meg...=o(

Hvem er NÆSSA egentlig?

Og ka står HI for?

Ja tenkte jeg skulle ringe amathea på tirsdag og snakke med dem..

Jeg har vel egentlig forberedt meg på medisinsk abort om jeg får..

er snart 7 uker på vei og får ikke ta før mandag den 19..

Ja ville nok klart det,men føler ikke at jeg vil satse familien min på et barn til..

Vi går jo i familieterapi fordi vi har så mange knuter på tråden..

Takk for at du forstår meg Stila...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...