Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Har både en oldemor og en tippoldemor som het det. Er det navn som kan brukes i dag, eller blir det for sært? Kjente selv både en Inga og en Tordis da jeg var på videregående, og husker jeg synes det var noen rare navn da men...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 jeg syns Tordis er veldig fint, men ville valgt et navn ved siden av. bestemoren min het det. jeg har litt lyst å oppkalle hun om jeg skulle få en jente en gang. har tenkt til på Tordis Matilde eller Tordis Olivia. Inga synes jeg ikke noe om. ser for meg en gammal (feit) russer av en eller annen grunn.
godiva med 3 gull Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Synes begge navnene er tunge, kjipe og meget lite pene...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Liker ingen av de navnene. Bestefar ville at jeg skulle hete Inga da jeg ble født(oppkalling etter han, han heter Ingar). Da mamma fortalte med det, da jeg var rundt 8år var jeg sjeleglad for at jeg ikke fikk det navnet.
saftis Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 To nydelige navn! Liker du dem så bruk dem (dvs ett av dem da)!! Av de to tror jeg kanskje Tordis er favoritten, men Inga er også flott.
huldra87 Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Jeg har begge de to navnene i nær familie. Min tante heter Tordis. Det er et veldig sterkt navn, men hun liker det ikke selv. Hun har mange ganger sagt at hun skulle ønske hun ble oppkalt etter bestemoren som egentlig var planen. Og jeg synes heller ikke at Tordis er noe vakkert navn! Men når det er sagt, så må jeg bare si at jeg bare har gode assosiasjoner til navnet! Min tante er verdens snilleste menneske, og hun er veldig vakker og holder seg godt for alderen ;-) Inga har jeg et søskenbarn som heter. Hun er akkurat kommet i tenårene. Hun er utrolig pen og hyggelig jente! Ikke noe feit gammel russer ;-) Men jeg tror nå at tjukke gamle russere kan være veldig koselige, så jeg synes ikke det var noe negativ assosiasjon. (Til hun som skrev det over her ;-) Men om jeg må velge et av de navnene, så tror jeg at det må bli Inga.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Om guten vår skal vise seg å vere jente når han kjeme ut, så har vi to namnealternativ, og tordis e eit av dei;) Synest det er eit fint og koseleg namn. Inga er og fint, men ikkje heilt det vi var ute etter. Gikk i klasse med ei Inga, ho var grei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå