Gå til innhold

Rugere Uke 19

Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig blitt ruger. Var å satt inn i dag. Var forbredt på å sette inn et egg men begge di enslige eggene døde under tining. Så da ble det 2 egg på oss... Detter er første forsøk siden jeg ble overstimulert for snart 2 mnd siden. dette blir ekstra spennans, først ta en test og vis positiv så er det å gå å vente på om det blir en eller to. Begge eggene var helt perfekte 8 celler.... Er så glaaaaaaaaaaaad.

åssen er det med dere andre i uke 19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!!

jeg satt inn et flott 4 delt egg i dag. Legen sa at egget var vakkert :)

så nå er jeg også ruger.

det kommer til å ta lang tid til 23.mai når jeg skal ta blodprøve.. Men når er det tidligst man får reell test? etter 10 dager?:)

hvordan merket du overstimuleringen? legen sa at jeg hadde væske i magen og måtte ringe i helgen om jeg var kvalm, mageprobl etc. jeg merker ingen ting, så tar det som et godt tegn.

tvi tvi alle sammen!

Skrevet

så spennans da...

jeg ble veldig oppblåst og kvalm å måtte spy mange ganger, å hadde masse væske i buken. Trodde aldri det skulle gå over..

veninna mi testet etter 12 dager men egentlig så skal du vente i 14 dager..

Husk å drikk mye for blodårene dine tapper seg væske..

lykke til vi skal teste samme dag vi

klem

Skrevet

Hei, hei jenter

Jeg henger meg på her siden jeg er en uke 19 ruger;-) Fikk satt inn to egg på mandag. Den ene var 8 celler, men det andre delte seg litt saktere. Ikke bra nok for frysing. Det hadde delt seg i 6 og delte seg forsatt, men var litt tregere enn det andre.

Hvordan er formen deres? Kjenner dere mye som foregår der inne?

Hos kjente jeg ikke så mye de første dagene, men torsdag og fredag har jeg hatt en god del mer murringer/mensensmerter. Nå i dag (nu sånn tidlig på formiddagen) så kjenner jeg ikke noe spesielt.

Spent å høre hvordan dere andre 19'ere har det:-)

Masse lykke til...

Skrevet

hei hei.

lurte på det samme. Formen min er kjempe fin, men det er vel litt tidlig å kjenne noe. Men er det noen som vet om enn kan merke at vi er gravid før testen, eller kjenner'n ingen ting... Det er så rart å ha di to små inni der uten å kjenne noe. Tenker "er di der fortsatt eller har di detti ut"

Lund 73 ønsket du to eller ble det bare sånn

klem

Skrevet

Her kommer en oppdatering fra en frynsete ruger!

Normalt sett er jeg en rimelig rolig og avbalansert person, jobben min krever at jeg holder roen selv når det stormer rundt meg. Evnen til å tenke logisk og rasjonelt er en egenskap jeg har vært stolt av å være i besittelse av. Gjennom sprayingen, sprøyting og uttaket har det gått over all forventing, men nå har jeg plutselig sett en ny og slett ikke så sjarmerende side av meg selv. Jeg blir tullerusk av venting! Helt KOKO faktisk!

Ventingen på om eggene ble befruktet og om de delte seg var et tolmodighetshysteri fra A til Å. Dersom tiden kunne gå så sakte hver helg, så hadde jeg ikke trengt ferier ;-) Heldigvis kom dette til å gå over på onsdagen når jeg bare fikk satt inn ett egg... tenkte jeg.

Slik ble det ikke. Siden onsdag har jeg oppfattet ømhet, oppblåsthet, stølhet og stikking på steder av kroppen som jeg ikke visste at jeg hadde en gang. Jeg har det ikke vondt, så jeg har ingenting å klage over. Jeg er krystallklart klar over at det er alt for tidlig til å forvente seg et eneste positivt eller negativt tegn, men min logiske sans har flyttet ut!

Et godt eksempel: Et eller annet sted har jeg registrert at noen mener et er lurt å holde seg varm, i våken tilstand har jeg til en viss grad avfeid dette. I sovende tilstand derimot... I går natt da mannen ved et uhell dro dynen min over til sin side av sengen, knurret jeg: "NEI! EGGET!" Det er kanskje unødvendig å si at mannen har siden denne epiosoden hatt mye moro av Tigermammaen som er på vakt 24 timer i døgnet...

Hilsen en ruger som planlegger utallige aktiviteter som ikke handler om babyer, ruging eller noe annet som er familievennlig.

Skrevet

Jeg fikk satt inn to egg siden det ene ikke var bra nok for frysing. Hadde begge eggene vært toppers, da hadde vi tenkt å fryse det ene - men selvfølgelig synes jeg det er topp med to:-)

Det jeg lurte på da jeg spurte om noen kjente noe, var om dere hadde mensensmerter. Sist forsøk hadde jeg ganske sterke mensensmerter fra dag en, og da kom mensen på dag 11.

Sist gang var det veldig problemer med innsettingen, og de brukte veldig lang tid - så det kan ha vært grunnen til at det var ømt etterpå.

Denne gangen gikk det veldig fint.

Har dere andre hatt flere forsøk, eller er det første?

Skrevet

Innsettingen min var visst heller ikke så enkel. Under arbeidet med å få ting på plass sa de at hos kvinner som har veldig trang livmorhals og bakoverbøyd livmor kan innsettingen ta litt lenger tid og være litt smertefull enn hos andre. I tillegg kunne man da forvente å være mer øm enn normalt.

For min del var det veldig ømt innsettingsdagen og dagen etter, men så ga det seg. Kjenner av og til at det skjer noe, men jeg vil ikke kalle det smerter. Dette er forresten vår første forsøk.

Skrevet

Ler så av det du skrev Lisa78: "NEI, EGGET!" Tenkt på det flere ganger i dag, slik jeg også kunne gjort, *smiler*.

Jeg ble ruger på torsdag (8/5), satte inn et lekkert 4-delt egg, pluss at vi har 8 på frys. Håper uke 21 fylles med bare POSITIVE tester!!!! Lykke til, jenter=)=)

Skrevet

Da er jeg også ruger..

Under uttak fikk vi ut 12 follikler, men bare 2 av disse ble befruktet.. Og når vi kom til sykehuset fikk vi tilbud om å sette inne begge 2, noe vi takket ja til! Kjempespennende, men vet også at oddsene ikke er de høyeste.. Noen som vet sånn cirka? Men hope76 har fortsatt troen inntakt..

Fikk satt inn i går, og har de siste dagene hatt veldig oppblåst mage. Utrolig ubehagelig.. Det er ikke vondt hele tiden, men veldig ubehagelig, og jeg føler at jeg allerede ser 8 mnd gravid ut (",) Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre denne tilstanden? Hjelper det å spise noe spes? Trimme? Etc.

Lykke til alle sammen....

Skrevet

hei igjen.

innsettingen gikk smertefritt 5 min sånn ca. Har ikke kjent noe før eller etter. Er di der fortsatt tro.. ???

lykke til alle sammen

Skrevet

Heisann, jeg er ruger fra onsdag 7.5. Satte inn ett 4-delt egg :)

I min alder så er man glad det i det hele tatt er noen :)

Fikk satt inn i DK, og det har gjort litt vondere enn forsøkene i Norge. Ble oppblåst i tarmene og magen såg ut som en ballong!! Heldigvis fikk akupunktøren magen igjen på plass, etter innsettingen.

Tror ikke det er så lurt å trimme hope76, det går seg nok til skal du se. Det er muligens litt veske i de tomme follikklene.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Heisann, da medler jeg meg også inn i uke 19 rugere. Fikk satt inn 2 fryse-egg på mandag. Hadde et forsøk for 1 mnd siden, men det ar helt balnkt. Ingen tegn til at kroppen hadde reagert i det hele tatt. Heldigvis 2 egg denne gangen så dobbelt så stor sjanse iallefall! Tror det er ca 25 % sjanse med fryseforsøk og ca 40 % sjanse med vanlig forsøk. Var iallefall det jeg fikk beskjed om. Vet om mange som har testet fra dag 11, men samme jenten som hadde positivt på dag 11 ved et forsøk hadde ikke positivt før på dag 15 ved neste vellykkede forsøk så tror det er stor variasjon. Men egget fester seg etter ca 3 dager, det sa de da jeg var inne sist... UTÅLMODIG!! Blodprøve 19 mai, men tenke jeg tar en test 17 mai ..

Skrevet

Hiver meg innpå her. Jeg ble ruger i dag på 2 egg. Tok ut 13 egg på fredag og fikk beskjed igår om at det var 4 befrukta egg, mens i dag var det 2 egg som var 2 delt og 5 delt. De 2 andre eggene var for dårlige til å fryses.

Ser fram at at eggene fester seg på dag 3.. Skal ta blodprøve 23. mai, og prøver meg nok på en graviditetstest da. Føler meg litt oppblåst, men det er vel bare noe psykisk... Altfor tidlig å kjenne symptomer, ellers kan det vel være en bivirkning av Crinone.

Hvordan synes dere egguttaket var i forhold til innsettingen? Jeg synes innsettingen var verst. Hos meg måtte de bla.a. inn med rettetang for å rette opp i livmoren før de satt inn eggene... og det synes ikke jeg var noe særlig behagelig. Tror jeg var inne i 20 minutt før alt var overstått. Jeg har bakovervendt livmor, og leste en plass her inne at det ofte da var verre å sette inn egg.... Så da er det kanskje slik for min del iallefall. MEN det er verdt det om det blir en spire - eller to som fester seg fast! ;)

Skrevet

I dag er formen mye bedre enn i går, heldigvis! Hadde en del vondt i går, det stakk og var ømt, så humøret var på bånn, var liksom sikker på at jeg ikke blir gravid denne gangen. Men heldigvis er humøret bedre i dag=) Troen har også kommet tilbake, hehe=) Hvordan er formen deres?

Skrevet

Så bra at du er i bedre form i dag. Viktig å tenke positivt vøtte:)

Jeg er i fin form fortsatt ikke noe tegn til at det skal være noe som er inni meg. Jeg håper bare dagene går fort. kommer du til å teste før det er gått 14 dager bare for å se:) Er vansklig å la være også..

klem

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ikke teste før etter 14 dager, vet hvordan jeg blir hvis jeg gjør det: tester negativt etter kanskje 10 dager, blir kjempeskuffa, men får etterhvert allikevel et lite håp om at jeg har testet for tidlig og allikevel er gravid... huff, nei orker ikke den påkjenninga. Men det blir hardt å holde seg, det vet jeg =) Og det kommer til å bli hardt å takle en negativ test! Hva med deg? Skal du teste tidligere? Hvor mye større sjansen har man egentlig for graviditet med to egg i magen?

Klem

Skrevet

Her går det også symptomløst... hadde litt nedtur igår da plutselig begynte å se småkviser som jeg ofte får før mensen... hmmm... med kan det være Crinonen som gjør det? har andre tilsvarende?

Skrevet

Her er også humøret skikkelig opp og ned.

Har hatt et par dager med skikkelig mensenfølelse, men i går var det roligere og brystene var skikkelig øm.

I dag er brystene normal, men jeg har snart-mensen-følelse i kroppen. Humøret er pyton, føles ikke som at det går denne gangen heller.

Er forresten nå på rugedag 7 - sist var det stopp på rugedag 11.

Humøret et pyton og ute blåser det og det SNØR......det er blitt vinter igjen.

Må prøve å tenke på noe annet, få opp humøret litt:.)

Skrevet

Rart det skal gå så opp og ned, sånn er det her også, både meg magevondt og humøret! Lurer på hvordan det blir å begynne å jobbe igjen - plutselig begynner jeg å grine på jobb... huff :-(

Gleder meg faktisk til å begynne på jobb igjen, tror tiden vil gå litt fortere da. Jeg er bare på rugedag 4, dagene går utrolig sakte....!

Skrevet

Jeg er sykemeldt til jeg skal ta blodprøve den 23. så første dag på jobb blir den 26. mai.

Sist fikk jeg også sykemelding til etter at blodprøven var tatt. På UNN blir blodprøven tatt sånn ca 3 uker etter innsetting. Ser at de andre plassene blir den som regel tatt tidligere.

Jeg synes det er greit å være hjemme til jeg vet hvordan det går, vil ikke være på jobb når det evt går galt. Veldig glad jeg var hjemme sist.

Men klart det blir godt å komme på jobb å tenkte på andre ting. Når jeg er tilbake på jobb så har jeg vært borte over 4 uker. Var over en uke i tromsø før innsetting - så det er lenge borte.

Deilig det er sommer snart og man får andre ting å holde på med. Blir deilig å kose seg forhåpentlig sol og deilig utevær.

2små IVF-ruger - skal du begynne å jobbe nå etter pinsen?

Skrevet

Lund73: har sendt deg PM=)

Skrevet

jeg drar til syden 21 mai å skal ikke teste før 23 så jeg må ha med tester nd ditt.. Kansje jeg tar en test den dagen jeg drar også. Mest lyst å ikke ta test i det heletatt bare leve i spenninga, er så redd for å bli skuffa:)

Men det er vi alle her inne. Jeg er sykemeldt i 14 dager å en uke til syden. Så det blir 3 deilige uker med fri:) Spurte på klinikken om % når enn setter inn 2 det var ca 50-60 %. Høres jo låvende ut det da.

klem

Skrevet

Hørtes herlig ut å tilbringe rugetiden i syden!! Kos dere masse=) Hvis det ikke klaffer denne gangen har jeg lyst til å be de sette inn to egg neste gang - men det hørtes ut som St.Olavs var ganske restriktive med dett. Men varierer sikkert utifra hvor mange egg man har på frys osv. Vi har jo mange på frys så skal ikke klage... Skjønner godt at du vil vente med å teste. Godt å leve i håpet litt til..=) Lykke til!

Skrevet

Hørtes herlig ut å tilbringe rugetiden i syden!! Kos dere masse=) Hvis det ikke klaffer denne gangen har jeg lyst til å be de sette inn to egg neste gang - men det hørtes ut som St.Olavs var ganske restriktive med dett. Men varierer sikkert utifra hvor mange egg man har på frys osv. Vi har jo mange på frys så skal ikke klage... Skjønner godt at du vil vente med å teste. Godt å leve i håpet litt til..=) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...