10aborter,någravidmedsurrogat Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Har blitt gravid for åttende gang, har 6 aborter bak meg de site to årene og har faktisk ei fantastisk jente på 5.Men søsken lot seg vente på. Har i år vært å operert ut skille vegg i livmoren, noe som ble oppdaget etter 6 aborter....men nå er jeg snart i uke ni med 8 fullgåtte uker bak meg. Har vært å sett hjerte banke på ultra, og det fikk jeg de på bursdagen min. Den beste gaven av alt ( trodde jeg mistet igjen så jeg fikk en tidlig ultra) . Har nå tremin på julaften så dette må være skjebnen. Tror nok at å fjerne skilleveggen kan ha gjordt utslaget for meg. Går på albyle utenom bare i tilfelle. Skal holde dere oppdatert fremover. Sitter inne med mye info hvis noen lurer på noe, For de som har kromosom problemer så anbefaler jeg AVA klinikken i finland, de er kjempe flinke og veldig hyggelige. God Pinse ps får ikke oppdatert brukernavnet
Oliver`s Mamma Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Grattis så mye..det ser jo kjempe bra ut denne gangen da:) Når har du mistet de andre gangene? Du skriver at du har en jente fra før- ble hun født for tidlig/seteleie, elle andre komplikasjoner som kan tilsi kommer pga av skilleveggen?? Jeg er 24 uker idag...hipp hurra:) har "bare "mistet 3 ganger jeg da- men de tror det er en skillevegg der inne på ca 2 cm- hvor stor hva skilleveggen din?? Jeg har nok tro at den skillveggen er årsak til abortene- men jeg sitter igjen med følelsen av at jeg ikke får riktig oppfølging lenger...Tenker på vekstkontroll osv- vist det skulle vise seg at det er alt for liten plass der inne etterhvert liksom...mange tanker omkring dette svangerskapet- og det er utrolig tungt...går forsatt i jobb- men kjenner jeg begynner å bli sliten av kynnere og redsel for at det skal bli for tidlig fødsel e.l...Men ikke så kjempe lett for andre å skjønne hva som surrer i hodet for oss som opplever det å få barn ikke er noen selfølge!!!
10aborter,någravidmedsurrogat Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2008 hei. Hun ble født to uker før termin, men de fant ut etter ni mnd at hun har cp, cerebral pharese. Jeg tror med hånden på hjertet at hvis jeg hadde gått på blodfortynnende den gangen så hadde hun ikke vært handikappet i dag. Hun har mest sansynlig hatt ett lite infarkt i magen etter uke 20. Eg kan ikkje bevise at dette har noe med skilleveggen å gjøre men har tatt det opp med avdeling på sykehuset slik at de kanskje kan utrede det. Hun har ett veldig mildt hanikap og vi elsker henne over alt på denne jord. Men tror hun hadde vært som alle andre hvis jeg hadde visst det. Du kan jo snakke med legen din og høre hva de syns. Eg prøve ikkje å skremme deg eller noe, men det var utrolig at eg kunne bli gravid med en gang med hun, og etterpå ha 6 MA. Hvor årsaken er mest sannsynlig næringen som ikke har nådd frem dit den skulle. Gikk til uke 13 den ene gangen. Lykke til med svangerskapet, måtte eg komme til uke 24......føles som en evighet.........
Oliver`s Mamma Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Tusen takk for svar:) Jeg går på blodfortynnende denne gang- og fikk pregnyl fram til uke 10- så noe har no gått som det skal denne gang.. men uansett så er det komplikasjoner knyttet til å ha en skillevegg i livmora, og jeg skal snakka om det neste gang hos jordmor- slik at jeg vertfall får en ultralyd for å sjekke om plassen der inne er ok:) Du har jo fjernet denne veggen nå (noe jeg skulle gjøre før jeg plutselig ble gravid igjen:) og da skulle de nok gå bra denne gang- har nok tro på at blodfortynnende gjør sitt også- jeg hadde foresten forhøyet apc- resistens, og det går jo på blod koagulering..så om det er skillevegg eller annet som gjør det er ikke gått å si!!! Men uansett lykke til så mye videre- skal krysse fingrene for deg--- når jeg tenker tilbake på at jeg var 8 uker, synst jeg tida egentlig har gått veldig fort..og nå er det sommer snart også- så nytt den, og pluselig er det høst og vinter igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå