Gå til innhold

Ah, endelig sluttstrek i ammehelvetet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart 1 år siden ammehelvetet brøt løs! Og jeg ble innlagt både 2 og 3 ganger...

Det er rart å tenke tilbake på hva som har skjedd, og hva vi har vært igjennom. Og det er mange rare følelser som har dukket opp i den forbindelse. Spesielt dette med dårlig samvittighet.

MEN i dag kom det en ny forskningsrapport, der de har testet innholdet av næringsstoffer, spesielt med tanke på berikelse av Omega-3. Og den viser at flaskebarn og for tidligfødte som har fått dette tillegget som er beriket med EPA og DHA (de langkjedede fettsyrene som er viktigst) er et fullverdig substitutt til amming! Dvs. at det inneholder akkurat de samme næringsstoffene som man finner i brystmelk!

Og da fikk jeg endelig satt punktum for min dårlige samvittighet hva gjelder ammeproblemene vi hadde! - Og kanskje dette også hjalp noen flere av oss....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble du innlagt??

Hvor har du lest denne rapporten? Den vil jeg også gjerne lese!

Men du vet, det er ikke det at mme ikke er sunt for barna, men de får jo ikke den samme kroppskontakten! Vi gir jo babyene våre mat mens de ligger på gulvet og vi sitter på en stol. Eller vi står faktisk, sånn at det skal bli minst mulig kontakt!! DUSTER ASS!!!

Skrevet

Hei ja.. Jeg var innlagt 3 ganger pga akutt mastitt. Lå med intravenøs penicillin og væske i 10 dager, for jeg var så syk.

- Rapporten står i siste nr av Wellness Foos Europe. Det er et blad for ernæringsfysiologer, og folk som jobber med produktutvikling av mat.

I følge Gro Nylander så er det ikke bare nærheten med flaskebarn, men også det faktum at du ikke får samme antioksidanter som i mm, samt at de essensielle fettsyrene som er viktig for kognitiv utvikling ikke kan sammenliknes. Men hah! Det kan de..

Skrevet

Hehe, det høres ut som at det er et a-lag (de som blir ammet) og et b-lag (flaskebarna). Skulle tro det er sprit i flaskene sånn som noen bærer seg, hihi. Kan godt hende mm er bedre til syvende og sist, men hvorfor snakke om det? Dessuten synes jeg det er ganske deilig å kunne legge snuppa på golvet og hun spiser selv fra flaska... Kroppskontakt får hun massevis av, man trenger ikke å brette fram puppen for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...